Gå til innhold

En kjæreste som har vært i fengsel

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*Hehe* Jeg har mine ting på hva og hvordan en kar skal være og ikke være jeg også ja. :o) Jeg synes tatoveringer er grusomt generelt sett, men hadde godtatt en liten som kan skjules av klær. Men innrømmer at jeg hadde fått større problemer om karen hadde diiigre tattiser nedover armene og sånt.

Det er grusomt harry :-)

Jeg kan ha venner av alle typer, men en kjæreste er jeg kresen på.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

8

• Lillemus

3

• Orio

3

• AneM1365380603

2

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Hva om han banka fyren som voldtok søsteren hans?''

Selvforsvar i ekstreme situasjoner, skrev jeg var greit. Dette blir ikke selvforsvar, men det er forståelig.

''Fyren som klinka et ølglass i hodet på kompisen? Mannen som av en eller annen grunn helte en øl over ham?''

Nei, her trekker man seg unna enkelt og greit.

''Nei, her trekker man seg unna enkelt og greit.''

Hvis kompisen din får juling - og ikke selv er skyld i det som skjer, står du ikke og ser på. Da hjelper du til. Hvis han har seg selv å takke er jeg enig. Det å bistå en som selv egla på seg juling, er idiotisk, men det er klart du gjør det du kan dersom du ser noen rammes av f.eks. blind vold.

(Når det er sagt vil du ikke bli bura inn for å bistå uskyldige i ferd med å rammes av en eller annen idiot).

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Nei, her trekker man seg unna enkelt og greit.''

Hvis kompisen din får juling - og ikke selv er skyld i det som skjer, står du ikke og ser på. Da hjelper du til. Hvis han har seg selv å takke er jeg enig. Det å bistå en som selv egla på seg juling, er idiotisk, men det er klart du gjør det du kan dersom du ser noen rammes av f.eks. blind vold.

(Når det er sagt vil du ikke bli bura inn for å bistå uskyldige i ferd med å rammes av en eller annen idiot).

Ja, du hjelper kompisen med å komme seg unna.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, du hjelper kompisen med å komme seg unna.

Hvis det er mulig - selvsagt, men du er fryktelig naiv hvis du tror det er så enkelt når bråket først er igang.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis det er mulig - selvsagt, men du er fryktelig naiv hvis du tror det er så enkelt når bråket først er igang.

For meg hadde det vært veldig enkelt. For mannen min også.

Han sier at han aldri noensinne sloss i fylla i sin ungdom. Det tror jeg han på. Han er ikke typen til det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

For meg hadde det vært veldig enkelt. For mannen min også.

Han sier at han aldri noensinne sloss i fylla i sin ungdom. Det tror jeg han på. Han er ikke typen til det.

Jeg slåss heller ikke i fylla i min ungdom. Jeg er ikke typen til det. Men jeg er definitivt typen til å gå inn når jeg ser bråk - og forsøke å avverge det. Det har jeg også gjort. I tillegg har jeg vært mye på byen, så jeg har sett mye bråk uten at jeg på noen måte er involvert.

9 av 10 ganger noen går imellom vil den aggressive part angripe den som forsøker å stoppe det, og da er det alt for sent å trekke seg unna.

Selv ville jeg heller dumpa pingla som sto og så på at en uskyldig fikk juling uten å løfte en finger, men hver sin smak.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg slåss heller ikke i fylla i min ungdom. Jeg er ikke typen til det. Men jeg er definitivt typen til å gå inn når jeg ser bråk - og forsøke å avverge det. Det har jeg også gjort. I tillegg har jeg vært mye på byen, så jeg har sett mye bråk uten at jeg på noen måte er involvert.

9 av 10 ganger noen går imellom vil den aggressive part angripe den som forsøker å stoppe det, og da er det alt for sent å trekke seg unna.

Selv ville jeg heller dumpa pingla som sto og så på at en uskyldig fikk juling uten å løfte en finger, men hver sin smak.

Man går selvfølgelig ikke i mellom og lager masseslagsmål ut av det. Man vasler betjeningen eller ringer politi.

Det er jo litt naivt og tro at man skal kunne ordne opp, ved å hive seg inn i slosskampen selv.

Nå må du huske på at det her var snakk om en som om en som har sittet i fengsel. Man gjør vel ikke det helt uten grunn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Man går selvfølgelig ikke i mellom og lager masseslagsmål ut av det. Man vasler betjeningen eller ringer politi.

Det er jo litt naivt og tro at man skal kunne ordne opp, ved å hive seg inn i slosskampen selv.

Nå må du huske på at det her var snakk om en som om en som har sittet i fengsel. Man gjør vel ikke det helt uten grunn.

Det er ikke snakk om å hive seg inn i en slåsskamp. Det ville vært tullete. Men det kan være snakk om å stoppe en som slår og sparker en som allerede ligger nede, en som angriper noen som sitter med ryggen til - og du ser hva som er i ferd med å skje, osv.

Det er ikke mer som skal til en at du forsøker å roe ned en fyr - hvorpå han flyr på deg.

Skrevet

Det er ikke snakk om å hive seg inn i en slåsskamp. Det ville vært tullete. Men det kan være snakk om å stoppe en som slår og sparker en som allerede ligger nede, en som angriper noen som sitter med ryggen til - og du ser hva som er i ferd med å skje, osv.

Det er ikke mer som skal til en at du forsøker å roe ned en fyr - hvorpå han flyr på deg.

Dette emnet mestrer du tydeligvis godt...;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Veldig usannsynlig at det blir fengselsstraff ut av det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Veldig usannsynlig at det blir fengselsstraff ut av det.

Syltynn roing. Det tok jeg forbehold for allerede i mitt andre innlegg til deg. Det er du som fortsatte, ikke jeg. ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Syltynn roing. Det tok jeg forbehold for allerede i mitt andre innlegg til deg. Det er du som fortsatte, ikke jeg. ;)

Hva?

Spørsmålet dreide seg jo om vi ville gått inn i et forhold med en som har sittet i fengsel etter vold.

Det var det jeg svarte på.

Skrevet

''Det skal enten være grov vold, eller ikke første gang personen blir dømt for vold.''

Feil!!

Hvis du vil jeg skal tro på det du sier må du henvise til en pålitelig kilde.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva?

Spørsmålet dreide seg jo om vi ville gått inn i et forhold med en som har sittet i fengsel etter vold.

Det var det jeg svarte på.

Det var det første du svarte på, ja, men så kasta du deg på mitt innlegg, og det vi diskuterte nedover her har fint lite med trådstarter å gjøre, da jeg f.eks. reagerte på at du ikke engang ville tilgitt en fyr som bisto noen som ble utsatt for blind vold.

Du mente bistanden i så fall burde bestå i å få den som blir angrepet unna, ringe politiet, osv, mens jeg mener det er helt greit å stoppe en fyr i ferd med å skade en annen med makt, og muligens vold (med forbehold om situasjonen).

Selv ville jeg i hvert fall fått fryktelig dårlig samvittighet dersom jeg i stedet for å hjelpe ventet på politiet - noe som fort kan ta en del minutter, mens stakkaren ble sparka halvt eller helt ihjel.

Skrevet

Det var det første du svarte på, ja, men så kasta du deg på mitt innlegg, og det vi diskuterte nedover her har fint lite med trådstarter å gjøre, da jeg f.eks. reagerte på at du ikke engang ville tilgitt en fyr som bisto noen som ble utsatt for blind vold.

Du mente bistanden i så fall burde bestå i å få den som blir angrepet unna, ringe politiet, osv, mens jeg mener det er helt greit å stoppe en fyr i ferd med å skade en annen med makt, og muligens vold (med forbehold om situasjonen).

Selv ville jeg i hvert fall fått fryktelig dårlig samvittighet dersom jeg i stedet for å hjelpe ventet på politiet - noe som fort kan ta en del minutter, mens stakkaren ble sparka halvt eller helt ihjel.

''Selv ville jeg i hvert fall fått fryktelig dårlig samvittighet dersom jeg i stedet for å hjelpe ventet på politiet - noe som fort kan ta en del minutter, mens stakkaren ble sparka halvt eller helt ihjel''

Ja, det går jo ikke ann. Man må jo hjelpe.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da har vi snakket veldig forbi hverandre altså. Jeg forholder meg fremdeles til hovedinnlegget.

Det var du som reagerte på at jeg ville dumpet fyren og mente det var et rart svar.

Du trakk inn det å hjelpe folk.Ok, men da får man hjelpe på en slik måte at man ikke havner i fengsel ihvertfall.

Gjest for anledningen NN
Skrevet

Hvis du vil jeg skal tro på det du sier må du henvise til en pålitelig kilde.

Fordi dette gjelder min bedre halvdel kommer jeg ikke til å gi deg noen kilde, men jeg kan bekrefte at det i det tilfelle både var første gang, og heller ikke grov, umotivert voldsutøvelse.

Så får du bare ta mitt ord for det.

Om dette er vanlig, skal jeg derimot ikke påstå, men det er ikke nødvendigvis slik du sier.

Skrevet

Fordi dette gjelder min bedre halvdel kommer jeg ikke til å gi deg noen kilde, men jeg kan bekrefte at det i det tilfelle både var første gang, og heller ikke grov, umotivert voldsutøvelse.

Så får du bare ta mitt ord for det.

Om dette er vanlig, skal jeg derimot ikke påstå, men det er ikke nødvendigvis slik du sier.

Og han har sittet i fengsel for voldsbruk? Og det var ikke andre ting han ble straffet for samtidig? Ble offeret skadet? Hvordan ble voldsbruken karakterisert i dommen?

Jeg skjønner at du ikke vil komme med detaljer om saken som gjelder din bedre halvdel, trodde kanskje du hadde noen mer "anonyme" kilder å henvise til.

:- )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...