Gå til innhold

allergi

Anbefalte innlegg

Gjest andreas

Jeg er en gutt på 16 år som alltid har hatt lyst på hund, men så har det seg sånn at jeg er allergisk mot hund. Ved kontakt med hund så får jeg kløe i øynene og øynene hovner opp. Jeg har også astma, og hvis jeg er i et rom det er hund i, så blir jeg med en gang tungpustet og må bruke astmamedisin. Jeg lurer på om det finnes noen typer medisin mot disse plagene som gjør det mulig å ha en hund i huset? og/eller om det finnes noen hunderaser som ikke gir disse plagene? På forhånd Takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33942-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære andreas

Jeg må nok skuffe deg - i din situasjon er det absolutt ikke tilrådelig å ha hund. Selv med gode medisiner som tar bort plagene vil allergien være der og faren er at astmaen din blir verre! Prøv å finne noe annet du kan du kan ha, fisker f.eks., selv om jeg godt forstår at det ikke blir samme kosen.

Det finnes heller ikke allergifrie hunder - allergenene sitter i flasset og selv hårløse hunder har flass! Så dessverre, løsningen er nok å glemme det med hund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33942-allergi/#findComment-131579
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...