Gjest begynner å bli skeptisk Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Det sier seg jo selv at Facebook blir raskere oppdatert enn tiden det tar før du får avisen i postkassen, såpass må du tåle, eller så bør du kutte ut hele Facebook. Ja, det er mulig man må tåle dette? Jeg synes uansett dette er en feil måte å bruke facebook på. Mente jo selvsagt nettavisen da :-). Nå bor jeg langt ute på landet, men det får da være måte på! 0 Siter
Gjest begynner å bli skeptisk Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 ''Jeg leste jo om dette på facebook før det sto i avisen.'' Uhm, nå er jo ikke avisen akkurat noe raskt nyhetsmedium lenger, det er snarere et av de treigeste vi har. Så at man får vite om ting før det står i avisen, er slett ikke rart - snarere tvert om. Rettelse: Nettavisen 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Ja, det er mulig man må tåle dette? Jeg synes uansett dette er en feil måte å bruke facebook på. Mente jo selvsagt nettavisen da :-). Nå bor jeg langt ute på landet, men det får da være måte på! Før i tiden møttes man på Samvirkelaget og sladret der. Nå twitrer og Facebook'er vi :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. desember 2009 Skrevet 8. desember 2009 Og jeg leste på Facebook at grandonkelen min hadde skutt seg. Kusina mi som hadde skrevet det... :o/ Riktig trivelig ikke sant... 0 Siter
Gjest Melis34 Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Jeg prøvde facebokk i 2 døgn,greit nok man fant igjen gud og hver mann,men alle de som spurte meg om å være venner,har jeg jo lagt på hylla for lengst,og fortid graver jeg ikke i hehe.... Så facebokk er vel egentlig bare et enda stort sladre spalte uten like....og en blir hysterisk opptatt å sjekke om noen har skrevet noe på veggen din eller foretatt seg noe.... for et liv..... sletta meg jeg og har det mye bedre uten facern. 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Virker som en god del ungdommer gjør akkurat dette. Så det er nok noe nytt som sikkert er kommet for å bli. Like eller ikke like blir jo opp til hver enkelt. Det som jeg finner ubehagelig er når jeg går inn på facebook bare for å se og så finner ut at mange skriver at det har skjedd noe. Men de forteller ikke hva. Da blir ihvertfall jeg gående å gruble på dette helt til jeg får vite. Da er det vel strengt tatt du som har et problem med at du er for nysgjerrig? Hvis dette dreier seg om nære venner som du bryr deg om, kontakter du dem og sjekker... Hvis det er mer perifere personer som du ikke bryr deg så mye om, blåser du vel i hva som har skjedd? 0 Siter
Bookworm Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Jeg begynner egentlig å bli litt lei av alle som skal klage på måten Facebook blir brukt på jeg. Hvis man ikke liker denne måten å kommunisere og holde kontakt med andre mennesker på, lar man være å bruke det. Så enkelt er det - utviklingen tilsier at det ikke vil bli noe mindre av slike "live-oppdateringstjenester". 0 Siter
tusseline Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Jeg begynner egentlig å bli litt lei av alle som skal klage på måten Facebook blir brukt på jeg. Hvis man ikke liker denne måten å kommunisere og holde kontakt med andre mennesker på, lar man være å bruke det. Så enkelt er det - utviklingen tilsier at det ikke vil bli noe mindre av slike "live-oppdateringstjenester". Enig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Jeg begynner egentlig å bli litt lei av alle som skal klage på måten Facebook blir brukt på jeg. Hvis man ikke liker denne måten å kommunisere og holde kontakt med andre mennesker på, lar man være å bruke det. Så enkelt er det - utviklingen tilsier at det ikke vil bli noe mindre av slike "live-oppdateringstjenester". Skriver under på den! Om ti år ler vi av hvordan vi tenkte "den gangen". Husker du alle stiloppgavene vi fikk på skolen for 20-25 år siden om hvordan datateknologien omtrent kom til å "ødelegge" livsgrunnlaget vårt 0 Siter
fyrlykt Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Ja, det er mulig man må tåle dette? Jeg synes uansett dette er en feil måte å bruke facebook på. Mente jo selvsagt nettavisen da :-). Nå bor jeg langt ute på landet, men det får da være måte på! ''men det får da være måte på!'' Ærlig talt så skjønner jeg ikke hva du mener. På facebook kan bare venner lese det man skriver. En nettavis har alle og enhver tilgang til. Hva er galt i at du leser om f.eks. en ulykke som har rammet en din facebook-venn kjenner før det står i nettavisen? Jeg personlig synes det er en fordel at jeg får vite om ting som angår noen jeg kjenner før jeg leser det i avisene. Det vil alltid være noen som sier ting de ikke burde sagt, skriver ting på facebook som burde vært ugjort, men det er ikke mediet det er noe galt med. men hver enkelts vurderingsevne. 0 Siter
Gjest begynner å bli skeptisk Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 ''men det får da være måte på!'' Ærlig talt så skjønner jeg ikke hva du mener. På facebook kan bare venner lese det man skriver. En nettavis har alle og enhver tilgang til. Hva er galt i at du leser om f.eks. en ulykke som har rammet en din facebook-venn kjenner før det står i nettavisen? Jeg personlig synes det er en fordel at jeg får vite om ting som angår noen jeg kjenner før jeg leser det i avisene. Det vil alltid være noen som sier ting de ikke burde sagt, skriver ting på facebook som burde vært ugjort, men det er ikke mediet det er noe galt med. men hver enkelts vurderingsevne. Tenk deg at broren din har vært med i en bilulykke hvor det har vært noen som døde. Du vet ingenting om dette. Så går du inn på facebook og leser en hel del støtteord til deg og familien din. Du vet fortsatt ingenting om ulykken fordi ingen sier noe på facebook om HVA som har skjedd. Du går der og lurer, tar en telefon, helt til broren din ringer fra sykehuset og forteller hva som har skjedd. Synes du dette er helt okey du da? Jeg opplever ihvertfall dette som svært ubehagelig og derfor er jeg også blitt skeptisk til hele greia. Alle kan få skrive når de går på do osv, dette var en spøk. Det er når alvorlige ting blir slik det har blitt i to situasjoner for meg at jeg 0 Siter
fyrlykt Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Tenk deg at broren din har vært med i en bilulykke hvor det har vært noen som døde. Du vet ingenting om dette. Så går du inn på facebook og leser en hel del støtteord til deg og familien din. Du vet fortsatt ingenting om ulykken fordi ingen sier noe på facebook om HVA som har skjedd. Du går der og lurer, tar en telefon, helt til broren din ringer fra sykehuset og forteller hva som har skjedd. Synes du dette er helt okey du da? Jeg opplever ihvertfall dette som svært ubehagelig og derfor er jeg også blitt skeptisk til hele greia. Alle kan få skrive når de går på do osv, dette var en spøk. Det er når alvorlige ting blir slik det har blitt i to situasjoner for meg at jeg Facebook som nettsamfunn kan ikke lastes for den enkelte brukers ubetenksomhet. Noen mennesker er svært ivrig etter å spre nyheter om ulykker som rammer andre, både på facebook, sms, muntlig osv. Hvis slikt hendte meg ville nok tatt en telefon til vedkommende som la ut nyheten og spurt hva saken gjelder i stedet for å gruble og tenke all verdens katastrofetanker. Jeg skjønner at slikt er leit å oppleve, og det er jo heldigvis sånn at vi selv kan velge om vi har glede og nytte av facebook, og hvis det bare gir oss ubehag kan vi bare slette profilen vår. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.