Gå til innhold

pms


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei.er en dame på 45 år.Har sterk pms ei og en halv uke før mensen.Blir deprimert,fort oppfarende og det koke fort over i hodet.greie ikke gå på jobb,og prøver i den tiden og holde meg unna mennesker.Når mensen kommer forsvinner alle plagene,da får jeg bare vondt i ryggen og lysken.Har tenkt og fjerne livmoren,greie ikke ha det slik hver måned.Blir jeg bedre av det? Er ellers en blid og hyggelig dame,som er positiv og liker å være ute blant folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nattlysolje funket ikke for meg

Gå på helsekost og kjøp Femal. Ta to tabletter daglig i en mnd. Deretter en tablett daglig. Du vil snart merke forskjell.

Jeg slet med angst, depresjoner og smerter en uke før mens helt til jeg kom over Femal. Jeg er på din alder og kommer til å fortsette med Femal utover i overgansalderen også da dette preparatet også skal hjelpe mot de plagene som kommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Du blir ikke bedre av å fjerne livmoren. For effekt må eggstokkene fjernes, og da kommer du tidlig i overgangsalderen med andre plager. Det er følgende muligheter:

En spesiell type p-pille, gjerne tatt urten pause så du slipper menstruasjon. Hvis du er frisk og ikke er overvektig eller røker, så kan du gjerne forsøke den. Lykkepillen tatt i aktuelle periode er også en mulighet, altså bare ca 10 dager per måned. Det er det mets effektive. Andre muligheter er kalsium (1000-1500 mg per dag) og B-6 vitamin .

Husk at mer søvn, mindre stress i aktuelle periode kan også hjelpe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...