Gå til innhold

Oj, snart jul.


cathlin

Anbefalte innlegg

Det begynner å gå opp for meg at det snart er jul, men jeg har ikke begynt å tenke ¨på gaver ennå.

Er alle ferdige, eller er det flere som ikke har begynt ennå? Jeg bruker å være god på planlegginga av dette, men i år har det ikke vært tid til å tenke på gaver til nå i allefall. Jeg føler meg også helt fantasiløs. Kanskje jeg satser en del på gavekort i år, selv om det kanskje er kjedelig.

Hvordan ligger dere an? Mulig det også har vært tusen innlegg om dette tidligere, har ikke fulgt så nøye med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • cathlin

    17

  • Lillemus

    3

  • morsan

    3

  • mariaflyfly

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Heldigvis snart ferdig og vet også hva jeg skal kjøpe av de siste.

Fint, da kan du kankskje hjelpe meg med noen gaver da. ;-) Neida. Bra jobba! Jeg skal la meg inspirere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig. Venter bare på postmannen med de siste pakkene, så kan jeg pakke inn.

Wæow, Det er bra!

Sukk, jeg må komme meg i gang, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, da kan du kankskje hjelpe meg med noen gaver da. ;-) Neida. Bra jobba! Jeg skal la meg inspirere.

Den beste fremgangsmåten er å tenke seg ut en liste over hvem som skal ha hva før en går i butikkene. Å kikke og fundere er nesten til å bli sprø av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke kjøpt en eneste gave ennå, men har så smått begynt å prate litt om hva vi skal kjøpe til ungene. Lenger er vi ikke kommet.

I morgen har vi fri, og da skal jeg til byen. Må planlegge litt i kveld, og prøve å være litt effektiv.

Det stresser meg faktisk litt mer at vi i år ikke har skrevet julebrev og bestilt julebilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mankerer det meste av alle juleforberedelser - ikke bare gaveinnkjøpene;-)

Men jeg har akkurat hatt et lite gaveraid nå i kveld, da jeg må ha ferdig noen gaver som skal sendes.

Og så har jeg sendt to julekort til langtvekkistan samt kjøpt julekortene som skal sendes innenlands, men har ikke begynt skrivingen ennå. Jeg liker å ta mange snarveier når det gjelder jul, bl.a. kjøpe ferdig julebakst, men når det gjelder julekort prøver jeg å skrive en liten personlig hilsen for hånd på alle julekortene:-)

Ellers har vi hengt opp lys på noen busker ute + adventsstjerne + ordnet pakkekalender, samt avtalt hvem skal hvor de ulike dagene i jula. Og så har jeg satt meg opp på ferieliste på jobb:-)

Det tror jeg var omtrent alt som er gjort av juleofrberedelse her i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt en eneste gave ennå, men har så smått begynt å prate litt om hva vi skal kjøpe til ungene. Lenger er vi ikke kommet.

I morgen har vi fri, og da skal jeg til byen. Må planlegge litt i kveld, og prøve å være litt effektiv.

Det stresser meg faktisk litt mer at vi i år ikke har skrevet julebrev og bestilt julebilde...

Jeg blir stressa av disse julegavene. Men det er jo stort sett bare det jeg trenger å gjøre i forbindelse med jula, så det burde være overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her mankerer det meste av alle juleforberedelser - ikke bare gaveinnkjøpene;-)

Men jeg har akkurat hatt et lite gaveraid nå i kveld, da jeg må ha ferdig noen gaver som skal sendes.

Og så har jeg sendt to julekort til langtvekkistan samt kjøpt julekortene som skal sendes innenlands, men har ikke begynt skrivingen ennå. Jeg liker å ta mange snarveier når det gjelder jul, bl.a. kjøpe ferdig julebakst, men når det gjelder julekort prøver jeg å skrive en liten personlig hilsen for hånd på alle julekortene:-)

Ellers har vi hengt opp lys på noen busker ute + adventsstjerne + ordnet pakkekalender, samt avtalt hvem skal hvor de ulike dagene i jula. Og så har jeg satt meg opp på ferieliste på jobb:-)

Det tror jeg var omtrent alt som er gjort av juleofrberedelse her i huset..

Men det er en bra start! Julekort har jeg aldri sendt, tror jeg. Får ta det i 40-årene, tror jeg.

Jeg tenker liksom at jeg har en måned på meg til det er jul, men så har det liksom bare blitt litt over 2 uker.

Jaja. Snarveier tenkte jeg også å ta i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke ventet en uke med dette innlegget - jeg ligger minst like dårlig an som deg! ;-)

Har kokt lammerull, men ut over det er jeg vel bare ajour mht advent..? Skal på jobb i Oslo fredag, og håper å rekke å handle litt sånn småting på den artige butikken på oslo s som jeg aldri husker navnet på, og ellers har jeg bestemt hva jeg skal kjøpe til svigers og mamma. Resten - inkl jr - står igjen på handlegavelisten, og bakst + julekort + merkelapplaging + juleverksted m jr står igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått unna det meste av gaver, men har noe småtteri igjen. :o) Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du ikke ventet en uke med dette innlegget - jeg ligger minst like dårlig an som deg! ;-)

Har kokt lammerull, men ut over det er jeg vel bare ajour mht advent..? Skal på jobb i Oslo fredag, og håper å rekke å handle litt sånn småting på den artige butikken på oslo s som jeg aldri husker navnet på, og ellers har jeg bestemt hva jeg skal kjøpe til svigers og mamma. Resten - inkl jr - står igjen på handlegavelisten, og bakst + julekort + merkelapplaging + juleverksted m jr står igjen...

På den lille der de har alt i små pakninger til reiser og eller noe sånt?

Kan godt ta tråden opp igjen om en uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått unna det meste av gaver, men har noe småtteri igjen. :o) Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.

Oj, har ikke tenkt på om jeg har penger en gang. Hm.... Men du er flink som snart er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste fremgangsmåten er å tenke seg ut en liste over hvem som skal ha hva før en går i butikkene. Å kikke og fundere er nesten til å bli sprø av.

Tror jeg må gå i butikker å se, er helt fantasiløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått unna det meste av gaver, men har noe småtteri igjen. :o) Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.

''Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.''

*S* Dette får meg til å tenke på kredittkorttråden for noen dager siden:-) Hadde vært ypperlig å kjøpe julegavene på en dag da det passer best, og så betale kredittkortregninga med de pengene de får til fredagen...;-)

Så lenge det bare er et periodiseringsspørsmål og ikke at man bruker penger man overhodet ikke har, så er jo kredittkort bare lurt,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.''

*S* Dette får meg til å tenke på kredittkorttråden for noen dager siden:-) Hadde vært ypperlig å kjøpe julegavene på en dag da det passer best, og så betale kredittkortregninga med de pengene de får til fredagen...;-)

Så lenge det bare er et periodiseringsspørsmål og ikke at man bruker penger man overhodet ikke har, så er jo kredittkort bare lurt,

synes

''Så lenge det bare er et periodiseringsspørsmål og ikke at man bruker penger man overhodet ikke har, så er jo kredittkort bare lurt''

Jepp, de gangene jeg bruker kredittkort, er det akkurat på den måten. En av de få områdene hvor jeg har skikkelig kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den lille der de har alt i små pakninger til reiser og eller noe sånt?

Kan godt ta tråden opp igjen om en uke:-)

Butikken jeg mener har masse sånne små rare design-ting - masse artige orginale ting, som jeg ser for meg at søsteren min og svigerinnen kan få feks. Ligger like ved et sted som selger bl.a sushi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått unna det meste av gaver, men har noe småtteri igjen. :o) Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.

Vi har advent i alle fall :). Her er det lys inne og ute og adventsstjerne i vinduet.

Mange gaver er kjøpt eller planlagt. Noen gjenstår å kjøpe. Ribba er fryseren, lammerull, juleskinke, røkelaks og lefser likeså. Et par bokser med kaker har det også blitt. Ikke få panikk: jeg er ikke så veldig strukturert av meg, men er så heldig å ha en mor som liker å forsyne familien med mange av disse tingene :).

Julekortene er kjøpt inn, men ikke skrevet ennå.

Så summa summarium føles det i grunnen ganske greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått unna det meste av gaver, men har noe småtteri igjen. :o) Noe må pent nødt til å vente til desemberlønna kommer på fredag.

*host*

Nå postet jeg visst litt på feil sted, men pytt, pytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...