Gå til innhold

Fødsel

Gjest Har forlovet meg

Anbefalte innlegg

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Min svigerinne er gravid,og hun har sagt hele veien at hun vil ha meg med på fødselen. Hun ble gravid ganske tidlig i forholdet,og vi kjente ikke hverandre. "Du må være med,jeg vil ha deg med,du bare må". Jeg gav etter,det er en stor opplevelse å være med på en fødsel. Nå jeg angrer litt,men det er vel ingen vei utenom?

Skrevet

Nei, det er vel ikke det.. hvorfor vil du ikke være med egentlig? Jeg hadde blitt veldig glad og beæret om noen ville hatt med meg på en så fantastisk og spesiell opplevelse! :) Du trenger jo ikke se at hodet kommer ut, bare holde henne i hånda og støtte henne. tenk at du er en av de første som får hilse på barnet! Tror det vil gi dere et spesielt bånd i fremtiden.. *misunnerlig*

Skrevet

Skal ikke pappan være med?

Dersom du føler at det blir feil for deg, ville jeg forsiktig tatt det opp med hun som er gravid. Forklar henne at du synes det er litt skummelt, og at du er redd du ikke vil være til stor nytte - dersom det er det som er saken.

Når det er sagt: Som spirello sier - du trenger ikke å være "der nede" - du trenger ikke å se noe du ikke vil se - du kan godt holde deg ved mammans hodeende :-). Å være med på en fødsel kan være en stor og flott opplevelse.

Gjest stå ved løftet ditt
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er noen vei utenom når du har sagt ja.

Men jeg ville brukt tiden frem til fødselen til å snakke mye med barnefaren (og den gravide, selvsagt) slik at han forstår at han er en viktig (den viktigste) støttespiller, at du tilpasser deg hans rolle, at du er der men kan sitte på gangen når de klarer seg uten deg osv,

kanskje hun etterhvert i svangerskapet finer ut at det er mest naturlig at barnefaren er den viktigste å ha tilstede, og da er det fint at hun vet at du trekker deg tilbake når / hvis det ikke er behov for deg.

Man vet aldri når en fødsel setter i gang heller, og du kan være langt unna, det er helst barnefaren som må sette all reising osv på vent og værre tilgjengelig hele tiden også ganske lang tid før termin, selv fødte jeg fem uker før termin, og så lenge kan ikke en svigerinne sette hele livet på stand by. Så hun må gjøres trygg på at hun klarer fødselen uansett.

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er noen vei utenom når du har sagt ja.

Men jeg ville brukt tiden frem til fødselen til å snakke mye med barnefaren (og den gravide, selvsagt) slik at han forstår at han er en viktig (den viktigste) støttespiller, at du tilpasser deg hans rolle, at du er der men kan sitte på gangen når de klarer seg uten deg osv,

kanskje hun etterhvert i svangerskapet finer ut at det er mest naturlig at barnefaren er den viktigste å ha tilstede, og da er det fint at hun vet at du trekker deg tilbake når / hvis det ikke er behov for deg.

Man vet aldri når en fødsel setter i gang heller, og du kan være langt unna, det er helst barnefaren som må sette all reising osv på vent og værre tilgjengelig hele tiden også ganske lang tid før termin, selv fødte jeg fem uker før termin, og så lenge kan ikke en svigerinne sette hele livet på stand by. Så hun må gjøres trygg på at hun klarer fødselen uansett.

Er det jeg tenker selv også,at når jeg har sagt jeg skal være med må jeg det. Jeg bor ganske langt fra dem,kommer til å reise dit en uke før termin.

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Skal ikke pappan være med?

Dersom du føler at det blir feil for deg, ville jeg forsiktig tatt det opp med hun som er gravid. Forklar henne at du synes det er litt skummelt, og at du er redd du ikke vil være til stor nytte - dersom det er det som er saken.

Når det er sagt: Som spirello sier - du trenger ikke å være "der nede" - du trenger ikke å se noe du ikke vil se - du kan godt holde deg ved mammans hodeende :-). Å være med på en fødsel kan være en stor og flott opplevelse.

Pappaen skal være med,men hun og både han er redd han dåner. Han tåler så lite. Er ikke det at jeg er redd heller,men føler at kjemien mellom meg og moren ikke stemmer helt. Men får gjøre det beste ut av det.

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Nei, det er vel ikke det.. hvorfor vil du ikke være med egentlig? Jeg hadde blitt veldig glad og beæret om noen ville hatt med meg på en så fantastisk og spesiell opplevelse! :) Du trenger jo ikke se at hodet kommer ut, bare holde henne i hånda og støtte henne. tenk at du er en av de første som får hilse på barnet! Tror det vil gi dere et spesielt bånd i fremtiden.. *misunnerlig*

Du har rett i alt det du skriver,det vil nok bli en stor opplevelse.

Skrevet

Pappaen skal være med,men hun og både han er redd han dåner. Han tåler så lite. Er ikke det at jeg er redd heller,men føler at kjemien mellom meg og moren ikke stemmer helt. Men får gjøre det beste ut av det.

Da er det viktigste at du, pappan og mamman blir enige i hvilken rolle du skal ha. Kanskje er pappan sterkere enn du tror, når han MÅ. :-)

Skrevet

Oi, det er ikke bare å trekke seg heller.. Hvertfall ikke om du er eneste som skal være med...

Jeg må si jeg syns du er utrolig heldig som får lov å bli med på en så fantastisk opplevelse! Skulle ønske det var meg. :0)

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Oi, det er ikke bare å trekke seg heller.. Hvertfall ikke om du er eneste som skal være med...

Jeg må si jeg syns du er utrolig heldig som får lov å bli med på en så fantastisk opplevelse! Skulle ønske det var meg. :0)

Får tenke som deg :-) Har gledet meg da,men har fått litt kalde føtter sikkert. Går nok bra og det blir en opplevelse for livet.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Kjenner hun ingen andre? Hva med barnefaren?

Hvorfor vil du plutselig ikke være med?

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Kjenner hun ingen andre? Hva med barnefaren?

Hvorfor vil du plutselig ikke være med?

''Kjenner hun ingen andre? Hva med barnefaren? Hvorfor vil du plutselig ikke være med?''

Er meg hun stoler mest på,barnefaren skal være med. Kommer til å være med,men grunnen til at jeg tviler er kalde føtter,pluss at jeg har mye her hjemme. Må reise et stykke å være borte fra familien en stund for å være med,men de klarer seg vel.

Skrevet

er det du som er gravid og har tråd om det samme på graviditetsforum?

Gjest Har forlovet meg
Skrevet

Nope,det er det ikke. Har fått de barna jeg skal ha jeg.

Gjest navnløs i dag
Skrevet

Nei, vi er ikke samme person, men jeg kom på å spørre om det på Gravidforum da jeg så dette spørsmålet :)

Skrevet

Nei, vi er ikke samme person, men jeg kom på å spørre om det på Gravidforum da jeg så dette spørsmålet :)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...