Gå til innhold

Betale TV-lisens hvis nett-tv?

Anbefalte innlegg

Gjest venninner uenige
Skrevet

Hvis man ikke har TV, men bare ser TV på internett (er jo begrenset med programmer nrk har lov å vise på nettet da, men trenger stort sett bare se nyheter), da skal man ikke betale TV-lisens, ikke sant? Eller er det sånn at nrk krever lisens bare man får inn noe som helst TV liksom, på dataen?

Skrevet

Ups - mitt første svar ble feil, har googlet og fant dette:

Med fjernsynsmottaker menes blant annet TV, DVD/video m/tuner, satellittmottaker, dekodere, PC med TV-kort/tuner og lignende.

Gjest venninner uengige
Skrevet

Ups - mitt første svar ble feil, har googlet og fant dette:

Med fjernsynsmottaker menes blant annet TV, DVD/video m/tuner, satellittmottaker, dekodere, PC med TV-kort/tuner og lignende.

Vi har ikke TV. Vi har en vanlig PC der man kan få inn enkelte programmer på nrk direkte nett-tv. Mange programmer får vi ikke inn, heller ikke fra andre kanaler. Hvordan kan vi finne ut om den har TV-kort eller "tuner"? Dette er vel noe man kjøper separat kanksje??

Skrevet

Vi har ikke TV. Vi har en vanlig PC der man kan få inn enkelte programmer på nrk direkte nett-tv. Mange programmer får vi ikke inn, heller ikke fra andre kanaler. Hvordan kan vi finne ut om den har TV-kort eller "tuner"? Dette er vel noe man kjøper separat kanksje??

Dersom du ser bare på nett-tv, så trenger du ikke å betale lisens.

Dersom du kan bruke PCen din til vanlig TV, så skal du betale lisens. (Er det inngang for antenne/kabel i den?)

Skrevet

Man betaler ikke tv-lisens på en vanlig pc nei, og man må kjøpe tv-kort utenom. Vanlig nett-tv er ikke lisens-belastet.

Gjest vennninner uenige
Skrevet

Dersom du ser bare på nett-tv, så trenger du ikke å betale lisens.

Dersom du kan bruke PCen din til vanlig TV, så skal du betale lisens. (Er det inngang for antenne/kabel i den?)

Nå skal jeg se etter.... ja jammen, det har jeg ikke oppdaget før. Det er en sånn kontakt der som man kan putte TV-kabel i. Men siden vi ikke har noen TV-kabel, så får jeg ikke sjekket den opp mot TV-uttaket i veggen. Er det noen annen måte jeg kan finne ut om denne pc'n har TV-mottak slik at jeg kan innkreves TV-lisens? Finner jeg det på Kontrollpanelet feks??

Skrevet

Man betaler ikke tv-lisens på en vanlig pc nei, og man må kjøpe tv-kort utenom. Vanlig nett-tv er ikke lisens-belastet.

''man må kjøpe tv-kort utenom. ''

Stemmer ikke alltid. Vår stasjonære PC kom med innebygget TV tuner. Kan plugge kabelen rett i, og se på TV på PC skjermen. Gjør det aldri (for jeg gidder ikke å stirre på en dårlig PC skjerm, når vi har et orntlig TV i huset....)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...