Gå til innhold

erfaring med Lakserolje?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet forstoppet
Skrevet

har blitt så grusomt forstoppet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å løsne på det. Har dere noen erfaringer med Lakserolje på dette området? Hvordan smaker det? Og hvor lang tid tar det før det fungerer?

Skrevet

Ville prøvd å spise fedonbrød og drikk MASSE vann først.. det hjelp meg da jeg var gravid opg forstoppet. Spis fiber daglig og husk på vannmengden, da får du tarmene i gang. ellers får du avførende middel på apoteket. Kiwi og svisker skal også være bra..

Skrevet

Apoteket har midler for dette. Kontakt dem:-)

Ja, men jeg var ute etter hvilke erfaringer folk hadde med dem. Tror ikke de på apoteket har forsøkt alt selv:)

Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt klyster. Men det spørs jo hvor langt oppe du er forstoppet.

Jeg har spist fiber og drukket vann i de periodene magen har vært skikkelig treg.

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=29995&c=1027&g=false

Strengt tatt skal det vel holde om du spiser mat som inneholder fiber. Som grovt brød/knekkebrød/fiberik samt passer på at du spiser frukt eller grønnsaker til hvert måltid. Da får man jo også i seg antioksidanter. Samt Yoghurt og biola er jo veldig bra for magen .

Gjest fortvilet obstipert
Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt klyster. Men det spørs jo hvor langt oppe du er forstoppet.

Jeg har spist fiber og drukket vann i de periodene magen har vært skikkelig treg.

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=29995&c=1027&g=false

Strengt tatt skal det vel holde om du spiser mat som inneholder fiber. Som grovt brød/knekkebrød/fiberik samt passer på at du spiser frukt eller grønnsaker til hvert måltid. Da får man jo også i seg antioksidanter. Samt Yoghurt og biola er jo veldig bra for magen .

Problemet er at jeg allerede har spist en del fiber ved å ta Visiblin morgen og kveld og Laxaboraldråper. Jeg har akkurat vært igjennom en mageoperasjon, derfor ble visiblinen innført.

Men nå har det stoppet seg så mye til at jeg har liten tro på at det hjelper å tilføre mer fiber. Kanskje jeg har fått i meg for lite vann?

Skrevet

Jeg ville mye heller gått på helsekosten å kjøpt OXY-TARM.

Det blir kroppen ikke avhengig av, og det renser hele tarmen, og tarmveggene. Funker veldig bra. :0)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har prøvd lakserolje, og om det ikke smaker godt akkurat, så er det ingen problemer med å få i seg det man trenger for å løsne en skikkelig forstoppelse.

Det fungerer, raskt, så hold deg i nærheten av do. Noe mageknip må du regne med, og flere toalettbesøk.

Brukt nå og da i nødstilfeller gjør det ingen skade, og det skal mer til for at tarmen blir avhengig.

Å spise grovt brød og masse fiber når man allerede er forstoppet gjør vondt verre er min erfaring. Så ikke alle rådene du har fått ville jeg betrakte som gode.

Ønsker deg lykke til og håper det løser seg.

Skrevet

Problemet er at jeg allerede har spist en del fiber ved å ta Visiblin morgen og kveld og Laxaboraldråper. Jeg har akkurat vært igjennom en mageoperasjon, derfor ble visiblinen innført.

Men nå har det stoppet seg så mye til at jeg har liten tro på at det hjelper å tilføre mer fiber. Kanskje jeg har fått i meg for lite vann?

Her er råd fra apoteket.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/forstoppelse-hos-voksne

Skrevet

Ja, men jeg var ute etter hvilke erfaringer folk hadde med dem. Tror ikke de på apoteket har forsøkt alt selv:)

Lactulose funker så det suser på meg. Tar en knert annenhver dag når det stopper opp i perioder. Hver dag blir for mye. Men er det helt tett bør du ta det hver dag en 2-3 dager til det løsner. Er helt ufarlig for tarmsystemet.

Skrevet

Lakserolje er helt greit i et nødstilfelle. Man ødelegger ikke tarmen av det. Men det går for å være ganske kraftige greier. Kanskje du heller skal prøve flytende parafin. Det har jeg i skapet til min forslukne hund som spiser det meste av det han ikke skal ha. :-)

Å kjøre på med mer fiber på en tarm som allerede er forstoppet, er ikke bra. Da blir problemet enda verre. Så du må nok kjøpe deg noe mer potent. Jeg prøvde en gang Pursenid, og det fikk jeg forferdelige smerter av, så det vil jeg ikke anbefale. Men det finnes flere middler som fungerer bra, så ta en prat med apoteket.

Skrevet

Jeg ville mye heller gått på helsekosten å kjøpt OXY-TARM.

Det blir kroppen ikke avhengig av, og det renser hele tarmen, og tarmveggene. Funker veldig bra. :0)

har brukt det også men i dette tilfellet var det ikke nok:( Hvor mange tar du om gangen?

Skrevet

Jeg har prøvd lakserolje, og om det ikke smaker godt akkurat, så er det ingen problemer med å få i seg det man trenger for å løsne en skikkelig forstoppelse.

Det fungerer, raskt, så hold deg i nærheten av do. Noe mageknip må du regne med, og flere toalettbesøk.

Brukt nå og da i nødstilfeller gjør det ingen skade, og det skal mer til for at tarmen blir avhengig.

Å spise grovt brød og masse fiber når man allerede er forstoppet gjør vondt verre er min erfaring. Så ikke alle rådene du har fått ville jeg betrakte som gode.

Ønsker deg lykke til og håper det løser seg.

Hvor mye er det i lakseroljen? og hvor lang tid tok det før det fungerte?

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvor mye er det i lakseroljen? og hvor lang tid tok det før det fungerte?

Jeg kjøpte en flaske lakserolje på apoteket og tok etter forskriften på flasken. Det dreier seg vel om en spiseskje eller noe rundt der. Virkningen kan komme allerede etter et par timer, så hold deg hjemme og i nærheten av do.

Skrevet

har brukt det også men i dette tilfellet var det ikke nok:( Hvor mange tar du om gangen?

Det meste jeg har tatt er vel 6stk på en gang. Det funker det. ;p

Husk bare å drikk mye vann, og spis lite men ofte.

:0)

Skrevet

Jeg kjøpte en flaske lakserolje på apoteket og tok etter forskriften på flasken. Det dreier seg vel om en spiseskje eller noe rundt der. Virkningen kan komme allerede etter et par timer, så hold deg hjemme og i nærheten av do.

jøss, trenger man ikke mer enn et spiseskje? Jeg får prøve det, hvis ikke det andre her fungerer. Vet ikke hvor høyt opp eller nede forstoppelsen sitter.

Skrevet

Det meste jeg har tatt er vel 6stk på en gang. Det funker det. ;p

Husk bare å drikk mye vann, og spis lite men ofte.

:0)

hva er 6 stk? Hvor lang tid tok det før det fungerte? Følte du deg uvel i magen etterpå?

Skrevet

hva er 6 stk? Hvor lang tid tok det før det fungerte? Følte du deg uvel i magen etterpå?

Beklager, 6 tabletter. :0)

Da kommer du på do i løpet av et døgn.

Magen er ganske urolig, og man hører tarmene jobber, men det er ikke ubehagli eller vondt på noen måte.

Annbefalingen er vel fire om dagen. To morgen, og to kveld. Men det fungerer mye bedre om du tar alle på en gang, da slipper du fly på do hele dagen. ;p

Skrevet

Beklager, 6 tabletter. :0)

Da kommer du på do i løpet av et døgn.

Magen er ganske urolig, og man hører tarmene jobber, men det er ikke ubehagli eller vondt på noen måte.

Annbefalingen er vel fire om dagen. To morgen, og to kveld. Men det fungerer mye bedre om du tar alle på en gang, da slipper du fly på do hele dagen. ;p

Jeg tenkte fortsatt på lakseroljen, derfor forsto jeg plutselig ikke hva 6 stk var for noe:) Ja kanskje jeg skal forsøke å øke til 6 neste gang, men det gjør utrolig vondt i magen hos meg. Det har det alltid gjort hver gang det stopper opp.

Skrevet

Jeg tenkte fortsatt på lakseroljen, derfor forsto jeg plutselig ikke hva 6 stk var for noe:) Ja kanskje jeg skal forsøke å øke til 6 neste gang, men det gjør utrolig vondt i magen hos meg. Det har det alltid gjort hver gang det stopper opp.

Hehe, vi snakker litt rundt hverandre. ;p

Jeg tenkte på at det gjør ikke vondt å ta tablettene, men magen blir urolig. Forstoppelse er ikke noe godt..

Håper du blir god snart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...