Gjest Niccola Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Begynte på Tetracyclin actavis i går formiddag, og har siden i dag tidlig har vanvittig vondt i magen. Mageknip fra mellomgulvet og helt ned. Finner ikke magesmerter som noen bivirkning av slik medisin, så det kan kanskje skyldes noe annet, men det oppsto jo ganske samtidig som jeg begynte å ta den.. Skal gå på dette i mange uker, så om det er en sammenheng kommer jeg ikke til å holde ut..... :-((( 0 Siter
Gjest Guroen Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Trodde de fleste typer antibiotika kunne ha magesmerter som bivirkning, men er ikke sikker. Jeg har ihvertfall slitt med magesmerter av flere ulike typer. Hjelper å spise noe ifm inntaket. Det kan jo rett og slett være en sammensetning av Tetracyclinen og noe du har spist som gir en slags allergisk reaksjon i magen? 0 Siter
GoodTimes Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Det står jo i Felleskatalogen at ikke uvanlige bivirkninger er kvalme og diaré. Med diaré følger mageknip. Men som regel er slike bivirkninger verst de første to-tre dagene. Om ikke det gir seg med så sterke smerter må du jo be om å få byttet til annen type middel. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Det står jo i Felleskatalogen at ikke uvanlige bivirkninger er kvalme og diaré. Med diaré følger mageknip. Men som regel er slike bivirkninger verst de første to-tre dagene. Om ikke det gir seg med så sterke smerter må du jo be om å få byttet til annen type middel. Ja, jeg har sett det. men har ikke diare da skjønner du. :-) 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 9. desember 2009 Skrevet 9. desember 2009 Trodde de fleste typer antibiotika kunne ha magesmerter som bivirkning, men er ikke sikker. Jeg har ihvertfall slitt med magesmerter av flere ulike typer. Hjelper å spise noe ifm inntaket. Det kan jo rett og slett være en sammensetning av Tetracyclinen og noe du har spist som gir en slags allergisk reaksjon i magen? Skal ikke spise noe ved inntak av medisinen, skal gå en time etter og to timer før... Litt styr, klarer nok ikke overholde det helt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.