Gå til innhold

Magesmerter!! Pga. Tetracyclin?

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola
Skrevet

Begynte på Tetracyclin actavis i går formiddag, og har siden i dag tidlig har vanvittig vondt i magen. Mageknip fra mellomgulvet og helt ned.

Finner ikke magesmerter som noen bivirkning av slik medisin, så det kan kanskje skyldes noe annet, men det oppsto jo ganske samtidig som jeg begynte å ta den..

Skal gå på dette i mange uker, så om det er en sammenheng kommer jeg ikke til å holde ut..... :-(((

Skrevet

Trodde de fleste typer antibiotika kunne ha magesmerter som bivirkning, men er ikke sikker. Jeg har ihvertfall slitt med magesmerter av flere ulike typer. Hjelper å spise noe ifm inntaket.

Det kan jo rett og slett være en sammensetning av Tetracyclinen og noe du har spist som gir en slags allergisk reaksjon i magen?

Skrevet

Det står jo i Felleskatalogen at ikke uvanlige bivirkninger er kvalme og diaré. Med diaré følger mageknip. Men som regel er slike bivirkninger verst de første to-tre dagene. Om ikke det gir seg med så sterke smerter må du jo be om å få byttet til annen type middel.

Gjest Niccola
Skrevet

Det står jo i Felleskatalogen at ikke uvanlige bivirkninger er kvalme og diaré. Med diaré følger mageknip. Men som regel er slike bivirkninger verst de første to-tre dagene. Om ikke det gir seg med så sterke smerter må du jo be om å få byttet til annen type middel.

Ja, jeg har sett det. men har ikke diare da skjønner du. :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Trodde de fleste typer antibiotika kunne ha magesmerter som bivirkning, men er ikke sikker. Jeg har ihvertfall slitt med magesmerter av flere ulike typer. Hjelper å spise noe ifm inntaket.

Det kan jo rett og slett være en sammensetning av Tetracyclinen og noe du har spist som gir en slags allergisk reaksjon i magen?

Skal ikke spise noe ved inntak av medisinen, skal gå en time etter og to timer før... Litt styr, klarer nok ikke overholde det helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...