Gå til innhold

Min samboer driver med narkotika

Anbefalte innlegg

Gjest Knudklepp
Skrevet

Bor sammen med en kompis som bruker, dyrker (i små mengder) og selger hasj. Jeg har ingenting med dette å gjøre. Jeg verken bruker, kjøper eller selger selv.

Vil jeg kunne risikere å bli medskyldig siden vi bor i samme leilighet? De vil jo ikke kunne bevise at jeg i det hele tatt aner hva han driver med?

Skrevet

Ja. Det skjedde med ei venninne av meg. Hun måtte tilbringe en dag i varetekt og står ansvarlig for hele boten siden hun eide leiligheten og typen ikke har jobb og ikke kunne gjøre opp for seg. Han solgte også noe av det han dyrket, så politiet estimerte fortjenesten av det og satte boten etter det.

Skrevet

Kødder du?

Det går ikke an å dyrke hasj.

Det går fint an å dyrke cannabis, som hasj er laget av. Det er sikkert det som menes her. For en som aldri har vært borti det, som trådstarter, er det vanskelig å vite nøyaktig forskjell :)

Skrevet

Det går fint an å dyrke cannabis, som hasj er laget av. Det er sikkert det som menes her. For en som aldri har vært borti det, som trådstarter, er det vanskelig å vite nøyaktig forskjell :)

Trådstarter bor sammen med en som dyrker cannabis og jeg synes det er veldig merkelig at hun er helt blank.

Skrevet

Trådstarter bor sammen med en som dyrker cannabis og jeg synes det er veldig merkelig at hun er helt blank.

Jeg hadde vært like blank om min kjære hadde dyrket noe sånt.

Skrevet

Jeg hadde vært like blank om min kjære hadde dyrket noe sånt.

Antagelig hadde han da aldri vært din kjære :o)

Skrevet

Antagelig hadde han da aldri vært din kjære :o)

Hadde jeg visst at han dyrket eller brukte noen form for narkotika hadde han ikke vært min kjære lenger nei, det har du rett i.

Skrevet

Sant nok. Det er nok en del begrepsforvirring ute og går. Poenget mitt er likevel at folk blir tatt for dette, det har vært mye om dyrking i nyhetene det siste året. Da tviler jeg på at det går an å si til politiet at en ikke har peiling.

Skrevet

Sant nok. Det er nok en del begrepsforvirring ute og går. Poenget mitt er likevel at folk blir tatt for dette, det har vært mye om dyrking i nyhetene det siste året. Da tviler jeg på at det går an å si til politiet at en ikke har peiling.

Jeg tror heller ikke politiet hadde gått på den, det er derfor jeg tror det er et tullespørsmål. Bor man sammen med noen som røyker og dyrker så er man ikke blank.

Gjest Knudklepp
Skrevet

Kødder du?

Det går ikke an å dyrke hasj.

Jeg flyttet inn for et par mnd siden. Skjønte ikke hva han drev med i starten, men visste han røykte en del hasj. Så la jeg merke til de mistenkelige plantene på stuegulvet. Vet virkelig så og si ingenting om Cannabis. Kun prøvd det en gang for lenge siden og det ga meg ingenting.

Han er ikke "min kjære". Bare en kompis, men lurer på om det er best å flytte ja. Vet han har et par uvenner, og kjipt hvis noen tipser politiet om hva han driver med...

Skrevet

Jeg tror heller ikke politiet hadde gått på den, det er derfor jeg tror det er et tullespørsmål. Bor man sammen med noen som røyker og dyrker så er man ikke blank.

Det kan hende at de er studenter som deler leilighet, for eksempel. Mange jeg kjenner har vært i den situasjonen. Venninna mi hadde nettopp skilt seg, gikk kraftig ned i økonomisk standard og tok inn en leieboer. Nei, hun var ikke uten erfaring. Men ja, sånt kan skje.

Skrevet

Jeg flyttet inn for et par mnd siden. Skjønte ikke hva han drev med i starten, men visste han røykte en del hasj. Så la jeg merke til de mistenkelige plantene på stuegulvet. Vet virkelig så og si ingenting om Cannabis. Kun prøvd det en gang for lenge siden og det ga meg ingenting.

Han er ikke "min kjære". Bare en kompis, men lurer på om det er best å flytte ja. Vet han har et par uvenner, og kjipt hvis noen tipser politiet om hva han driver med...

Hiv ham ut eller be ham hive ut avlingen i det minste. Ikke utsett deg for å bli tatt for dette.

Skrevet

Det kan hende at de er studenter som deler leilighet, for eksempel. Mange jeg kjenner har vært i den situasjonen. Venninna mi hadde nettopp skilt seg, gikk kraftig ned i økonomisk standard og tok inn en leieboer. Nei, hun var ikke uten erfaring. Men ja, sånt kan skje.

Det hadde vært rett ut hvis noen hadde prøvd å dyrke i min leilighet, jeg kunne ikke gått rundt og vært stressa for at han skulle bli tatt og dratt meg med i dragsuget.

Skrevet

Du kan bli straffa ja... Det er umulig for deg å ikke viter hva han driver med når han har plantene i stua! herregud da... Flytt eller få han til å kutte ut. Blir det razzia der så blir du med en tur til politistasjonen på cella du og.

Skrevet

Jeg ville sagt fra klart til ham, at dette setter deg også i fare. Gi ham 1 dags varsel på å bli kvitt cannabisen, ellers melder du ham til politiet. Og så går du og gjør det. Forklar politiet situasjonen. Da blir han tatt, men ikke du.

Gjest Knudkleppe
Skrevet

Jeg ville sagt fra klart til ham, at dette setter deg også i fare. Gi ham 1 dags varsel på å bli kvitt cannabisen, ellers melder du ham til politiet. Og så går du og gjør det. Forklar politiet situasjonen. Da blir han tatt, men ikke du.

Dette er kompisen min det er snakk om, så det skal nok litt mer til en som så før jeg melder ham til politiet...

Men ja, jeg må nok vurdere å flytte, selv om jeg trives godt sammen med ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...