Gå til innhold

Noe problem å spraye en kanin blå eller rød?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Eller kanskje grønn for den saks skyld?

Vi har noen naboer som lar kaninen sin ( jeg tror det bare er en) gå løs. Da den er hvit er det vanskelig å se forskjell på kaninen og snøeen. Det hjelper heller ikke mye at den liker å oppholde seg ved parkeringsplassen, og gjerne under bilene. Bikkja går også helt amok når den ser den kaninen og kan fort stikke av.

Da jeg syntes litt synd på dette dyret som lever et høyrisikoliv så lurer jeg på om den blir skadet om jeg sprayer den i en annen farge? Naboene er ganske vanskelige, men har de grunn til å bli sure om jeg gjør det? Det er de som lar den gå løs

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

4

• løvinne71

4

• frosken

3

• cecily

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*hehe* Du får selvsagt ta ansvar, og pynte den i julefarger. Heng på ei bjelle også :-)

Skrevet

Selvfølgelig har de grunn til å bli sure om du sprayfarger kaninen deres.

Jeg begynner å lure på om du kjeder deg så fælt at du skriver tulleinnlegg.

Skrevet

Når de lar kaninen gå løs, så får de selv ta ansvaret om noen kjører på den.

Gjest best wishes
Skrevet

Når de lar kaninen gå løs, så får de selv ta ansvaret om noen kjører på den.

Kan de også ta ansvaret for om noen sprayer en også?

Skrevet

Er dette en spøk?

Selvsagt kan du ikke spraye andres kjæledyr med farge sånn uten videre!

Er enig med deg at det er uansvarlig å la kaninen gå løs der folk ferdes i bil.

Jeg synes heller du bør snakke med naboen om dette og si at du er redd for å kjøre på kaninen deres.

Du kan jo foreslå "farging" som en løsning hvis de ikke går med på å holde kaninen innesperret. Men siden kaniner steller pelsen sin selv, må du tenke på å bruke et fargestoff som ikke er skadelig for dem å få i seg.

Skrevet

Prøv - så ser du hva de sier.

Skrevet

Det er en viss forskjell!

Å kjøre på den er et uhell, men å spraye den med farge er en overlagt handling.

Kan ikke sammenlignes!

Gjest best wishes
Skrevet

Er dette en spøk?

Selvsagt kan du ikke spraye andres kjæledyr med farge sånn uten videre!

Er enig med deg at det er uansvarlig å la kaninen gå løs der folk ferdes i bil.

Jeg synes heller du bør snakke med naboen om dette og si at du er redd for å kjøre på kaninen deres.

Du kan jo foreslå "farging" som en løsning hvis de ikke går med på å holde kaninen innesperret. Men siden kaniner steller pelsen sin selv, må du tenke på å bruke et fargestoff som ikke er skadelig for dem å få i seg.

Vel det er vel en halvveis spøk ja, men jeg blir litt frustrert av å ikke se dyret. Vet aldri om jeg har rygget over et kjæledyr eller ikke.

Gjest best wishes
Skrevet

Det er en viss forskjell!

Å kjøre på den er et uhell, men å spraye den med farge er en overlagt handling.

Kan ikke sammenlignes!

Men synes ikke naboene det er verre at jeg kjører på den enn at jeg sprayer den?

Skrevet

Hahhaha, rød passer jo nå i disse juletider! ;p

Men ja, naboen bør ta ansvar for kaninen sin. Det går jo ikke ann!

Gjest majas mamma
Skrevet

Helt ærlig, er dette seriøst? Selvfølgelig kan du ikke sprayfarge et dyr, eget eller andres! Sett på dyret et gult reflekshalsbånd, så syns det i mørket. Ellers vil det vel være på sin plass å kontakte dyrevernet hvis de lar kaninenn springe rundt sånn uten tilsyn. Men alvorlig talt, jeg har litt problemer med å ta dette helt seriøst!

Skrevet

Spør dem om de helst vil bli kvitt den siden de lar den løpe løs. Hvis ikke gi dem et par dager på å male den selv ellers gjør du det. Vanlig maling ville jeg dog ikke brukt, konditorfarge kanskje?

Gjest best wishes
Skrevet

Spør dem om de helst vil bli kvitt den siden de lar den løpe løs. Hvis ikke gi dem et par dager på å male den selv ellers gjør du det. Vanlig maling ville jeg dog ikke brukt, konditorfarge kanskje?

fungerer det med konditorfarge?

Skrevet

Men synes ikke naboene det er verre at jeg kjører på den enn at jeg sprayer den?

For å si det sånn: Jeg ville bebreidet naboen min mindre for å ha kjørt på kjæledyret mitt ved et uhell, enn hvis vedkommende hadde tatt seg tilrette ved å spraye farge på dyret mitt!

Eieren er vel klar over risikoen og at de opptrer uansvarlig ved å ikke sørge for at dyret er i trygge omgivelser.

Selvom du har dyrets beste i tankene, så er det ikke sikkert at eieren vil oppfatte det på den måten. Men hvis du tar det opp med dem først, så kan det jo hende de er enige i at dette er en god løsning!

Gjest best wishes
Skrevet

For å si det sånn: Jeg ville bebreidet naboen min mindre for å ha kjørt på kjæledyret mitt ved et uhell, enn hvis vedkommende hadde tatt seg tilrette ved å spraye farge på dyret mitt!

Eieren er vel klar over risikoen og at de opptrer uansvarlig ved å ikke sørge for at dyret er i trygge omgivelser.

Selvom du har dyrets beste i tankene, så er det ikke sikkert at eieren vil oppfatte det på den måten. Men hvis du tar det opp med dem først, så kan det jo hende de er enige i at dette er en god løsning!

vi har et utrolig dårlig forhold til disse naboene så jeg tror vel ikke at vi kommer frem til noe fornuftig. Men det er jo lov å håpe. en annen ting som er problematisk bortsett fra at vi kan kjøre på den er at bikkja blir helt umulig å ha i bånd så lenge kaninen er ute. Har ramlet rett som det er pga rykk i båndet.

Skrevet

vi har et utrolig dårlig forhold til disse naboene så jeg tror vel ikke at vi kommer frem til noe fornuftig. Men det er jo lov å håpe. en annen ting som er problematisk bortsett fra at vi kan kjøre på den er at bikkja blir helt umulig å ha i bånd så lenge kaninen er ute. Har ramlet rett som det er pga rykk i båndet.

Da trenger du og bikkja å trene for å få stoppet denne tendensen til å rykke.

Gjest best wishes
Skrevet

Da trenger du og bikkja å trene for å få stoppet denne tendensen til å rykke.

Forslag til noe bra treningsprogram?

Skrevet

Selvsagt kan de bli sure om du sprayer kanina deres med en eller annen farge.

(Nå mener ikke jeg at de bør la kanina gå løs altså...)

Skrevet

Forslag til noe bra treningsprogram?

Kan bli vanskelig :o) Heng opp en lapp og be alle som har kaniner komme til deg kl da og da. Hihi!

Men sånn seriøst. Kontakttrening :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...