Gå til innhold

Aldersgrense for langt hår?


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    12

  • morsan

    4

  • Dorthe

    2

  • black wealch

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde langt hår til litt etter jeg giftet meg som 23 -åring - så klippet jeg koneklippen. Men angret. Sparte igjen.

Klippet meg kort igjen da jeg var 30. Angret. Lot det vokse igjen.

Klippet meg kort igjen da jeg var 34-35, og hadde det kort noen år. Men de to siste årene har jeg latt det vokse igjen, og nå har jeg skulderlangt hår igjen, og er snart 39 år.

Har ingen grense....

Dersom du angret etter å ha klipt deg kort første gangen. Hvorfor gjorde du det igjen, ganmg på gang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at smale, litt eldre ansikt ser finere ut med kortere hår. Akkurat slik som mitt runde ansikt med litt dobbelthake passer best til mellomlangt/kortere hår.

Men det varierer sånn fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det bør være noen fast grense for når man ikke kan ha langt hår - det kommer helt an på håret og på personen som eier det.

Men man bør unngå å ha typisk "ungpikehår".

Generelt gjelder det når man blir eldre at det skal mindre til for å se sjuskete ut, både hva gjelder hår og klær, enn når man er veldig ung. En 17-åring kan f eks komme unna med å gå på gata i joggebukse - en dame på vår alder vil IKKE det! :-)

Og litt sånn er det med hår også - det kreves litt mer av det når man blir eldre. Langt, floksete, halvgrått hår uten noen skikkelig frisyre er neppe noen höjdare.

Men du kunne jo prøve en mellomting, og klippe håret halvlangt? Da er det jo lettere å spare det ned igjen dersom du angrer deg, enn dersom du tar det helt kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du det? Tror hun trener en del. Hun trente på samme helsestudio som meg, men det er mange år siden, mens hun var høygravid. Husker jeg ble litt imponert over at hun trente med den digre magen:-)

''Husker jeg ble litt imponert over at hun trente med den digre magen:-)''

Husker hun og jeg var gravide og skulle føde i det samme tidsrommet. Og mens jeg gikk rundt der og følte at jeg hadde litt plager hist&pist, leste jeg et sted at hun hadde gått Birkebeineren!! *snøft*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår kan være flott på alle, det kommer helt an på håret. Samtidig synes jeg at det store flertall av 40+ ser mer velstelt ut med en kort frisyre.

Hvorfor ikke be frisøren din om et ærlig svar om hva hun tror vil kle deg best? Av og til må man bare våge å hive seg uti det for å få flotte resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt forundret over at ingen andre har nevnt det. Hun ser rett og slett anorektisk ut i mine øyne. Hun har gått foruroligende mye ned i vekt de siste årene. Og trener og stresser og er perfekt:-(

Kanskje hun blir stresset til å trene så mye av å ha den mannen hun har - så veltrent, og kanskje også yngre en henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva som menes med langt hår. Rumpelangt er for småbarn. Midt på ryggen kan gå om det er velstelt og tykt inntil ca 30. Skudlerlangt kan de aller fleste ha om de kler det i utgangspunktet.

Det er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du angret etter å ha klipt deg kort første gangen. Hvorfor gjorde du det igjen, ganmg på gang?!

Fordi jeg blir lei av det lange håret etter noen år og vil ha forandring. Og¨så blir jeg lei av det korte håret etter en stund, og vil la det gro igjen. Ikke mer dramatisk enn det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det finnes noen aldersgrense, kanskje bortsett fra hår langt nedpå ryggen.

Men jo eldre man blir, jo større krav er det til at langt hår er nyvasket og velstelt, synes jeg, og det kan jo bli mye jobb.

Er selv over 40 og har skulderlangt hår, og synes absolutt ikke det er for langt. Kunne godt hatt litt lengre også :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det bør være noen fast grense for når man ikke kan ha langt hår - det kommer helt an på håret og på personen som eier det.

Men man bør unngå å ha typisk "ungpikehår".

Generelt gjelder det når man blir eldre at det skal mindre til for å se sjuskete ut, både hva gjelder hår og klær, enn når man er veldig ung. En 17-åring kan f eks komme unna med å gå på gata i joggebukse - en dame på vår alder vil IKKE det! :-)

Og litt sånn er det med hår også - det kreves litt mer av det når man blir eldre. Langt, floksete, halvgrått hår uten noen skikkelig frisyre er neppe noen höjdare.

Men du kunne jo prøve en mellomting, og klippe håret halvlangt? Da er det jo lettere å spare det ned igjen dersom du angrer deg, enn dersom du tar det helt kort?

''Generelt gjelder det når man blir eldre at det skal mindre til for å se sjuskete ut, både hva gjelder hår og klær, enn når man er veldig ung. En 17-åring kan f eks komme unna med å gå på gata i joggebukse - en dame på vår alder vil IKKE det! :-)''

Ja, dessverre er det sant, godbuksa må være igjen hjemme når en har nådd en viss alder.

Men det finnes mange som ikke ser det.. Så noen horrible eksempler i dag når foreldrene hadde en samling på formiddagen i dag, for å høre på en øving til en konsert. Slitte joggebukser med knær er ikke noe vakkert syn..

Synes også at å ordne seg på håret, og litt diskre sminke bør høre med til det dagelige morgenstellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det finnes noen aldersgrense, kanskje bortsett fra hår langt nedpå ryggen.

Men jo eldre man blir, jo større krav er det til at langt hår er nyvasket og velstelt, synes jeg, og det kan jo bli mye jobb.

Er selv over 40 og har skulderlangt hår, og synes absolutt ikke det er for langt. Kunne godt hatt litt lengre også :P.

''Jeg synes ikke det finnes noen aldersgrense, kanskje bortsett fra hår langt nedpå ryggen.''

Hva med Vibeke Løkkeberg, f eks? Klarer ikke å forestille meg henne med Gro Harlem Brundtland-sveis;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes ikke det finnes noen aldersgrense, kanskje bortsett fra hår langt nedpå ryggen.''

Hva med Vibeke Løkkeberg, f eks? Klarer ikke å forestille meg henne med Gro Harlem Brundtland-sveis;-)

Vibeke Løkkeberg - alt kler den smukke! Hun ville sikkert vært flott med Gro-sveis også! ;) (om enn ikke fullt så flott)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har litt langt selv

Jeg synes vel heller det kommer mer ann på utseende og personlighet ellers.

Jeg er 40 og har ned til midten av ryggen ca, men det er løveklippet så det virker kanskje ikke så langt. Kler det veldig godt og får kompelimenter for akkurat det.

For et par år siden så hadde jeg extentions. Hår helt ned til livet, ble litt løveklippet det også og var bølget, som mitt.

Fikk utrolig mye blikk og kompelimenter og kunne glatt hatt satt det i igjen nå. Kler det råbra og ALLE er enige.

Men jeg er "ungdommelig" ellers også, både i kropp og klær, og ser ikke "gammel" ut, mulig det har sitt å si.

Det kan ikke settes noen grense etter alder på sånt synes jeg, vi må nesten se ann person til person heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk kutte ut dette tullet om en aldersgrense for langt hår. Er håret pent og velstelt og kler ansiktet spilelr det vel ingen rolle hvor gammel en er.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel heller det kommer mer ann på utseende og personlighet ellers.

Jeg er 40 og har ned til midten av ryggen ca, men det er løveklippet så det virker kanskje ikke så langt. Kler det veldig godt og får kompelimenter for akkurat det.

For et par år siden så hadde jeg extentions. Hår helt ned til livet, ble litt løveklippet det også og var bølget, som mitt.

Fikk utrolig mye blikk og kompelimenter og kunne glatt hatt satt det i igjen nå. Kler det råbra og ALLE er enige.

Men jeg er "ungdommelig" ellers også, både i kropp og klær, og ser ikke "gammel" ut, mulig det har sitt å si.

Det kan ikke settes noen grense etter alder på sånt synes jeg, vi må nesten se ann person til person heller :)

Hva er løveklipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har litt langt selv

Hva er løveklipp?

Klippet opp som en løvemanke :)

Hvis du ser løven foran deg så er det klippet opp i etasjer slik at det faller ned i spiss. Det er altså rundt skulderlengde foran og blir lengre og lengre på sidene og ender i spiss bak.

Det kan enten klippes slik bare rundt håret, eller det går å klippe opp resten av håret også, altså hele hodet. Det er nok best for de som har tykkt hår og da blir det en veldig typisk løvemanke og blir også ofte seende veldig tykt og levende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...