Gå til innhold

Aldersgrense for langt hår?


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Jeg synes vel heller det kommer mer ann på utseende og personlighet ellers.

Jeg er 40 og har ned til midten av ryggen ca, men det er løveklippet så det virker kanskje ikke så langt. Kler det veldig godt og får kompelimenter for akkurat det.

For et par år siden så hadde jeg extentions. Hår helt ned til livet, ble litt løveklippet det også og var bølget, som mitt.

Fikk utrolig mye blikk og kompelimenter og kunne glatt hatt satt det i igjen nå. Kler det råbra og ALLE er enige.

Men jeg er "ungdommelig" ellers også, både i kropp og klær, og ser ikke "gammel" ut, mulig det har sitt å si.

Det kan ikke settes noen grense etter alder på sånt synes jeg, vi må nesten se ann person til person heller :)

Det høres fint ut med løveklippen du beskriver, men du har kanskje glatt hår?

Jeg tror ikke jeg kan ha det, men jeg vet ikke. Jeg har fall i håret (svake bølger) og må ha halvlang skrålugg. Trives best med det. Jeg passer ikke så godt i kort lugg, pga fallen i håret.

Problemet mitt nå er at bølgene nesten er borte fordi håret er blitt så tørt av klor og salt vann. Har nok ikke vært flink nok til å kure det, men har brukt kur hver dag nå de siste 3 dagene og det hjelper litt ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    12

  • morsan

    4

  • Dorthe

    2

  • tusseline

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Har litt langt selv

Det høres fint ut med løveklippen du beskriver, men du har kanskje glatt hår?

Jeg tror ikke jeg kan ha det, men jeg vet ikke. Jeg har fall i håret (svake bølger) og må ha halvlang skrålugg. Trives best med det. Jeg passer ikke så godt i kort lugg, pga fallen i håret.

Problemet mitt nå er at bølgene nesten er borte fordi håret er blitt så tørt av klor og salt vann. Har nok ikke vært flink nok til å kure det, men har brukt kur hver dag nå de siste 3 dagene og det hjelper litt ihvertfall:-)

Jeg har litt soltørt over og bølger under :)

Pleier å spraye det med sånn blonderingsbalsam eller noe som får frem bølgene litt bedre.

Mitt er ikke veldig klippet opp over hele, for jeg har mange, men tynne hårstrå. Så da ville mitt blitt så tynt. Så mitt er klippet opp men i lengre lengder, altså klippet opp men de ytterste delene, ikke innover i håret.

Det er en livlig og grei klipp synes jeg. Pannelugg er til nedenfor skuldrene nå så mitt har fått vokse litt lenge med tanke på klippen da :)

Når jeg hadde extentions så ble det akkurat likt som jeg har det nå selv, bare at det jo ble ti til tyve cm lengre, og litt tykkere da. Helt rått for å si det mildt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har litt soltørt over og bølger under :)

Pleier å spraye det med sånn blonderingsbalsam eller noe som får frem bølgene litt bedre.

Mitt er ikke veldig klippet opp over hele, for jeg har mange, men tynne hårstrå. Så da ville mitt blitt så tynt. Så mitt er klippet opp men i lengre lengder, altså klippet opp men de ytterste delene, ikke innover i håret.

Det er en livlig og grei klipp synes jeg. Pannelugg er til nedenfor skuldrene nå så mitt har fått vokse litt lenge med tanke på klippen da :)

Når jeg hadde extentions så ble det akkurat likt som jeg har det nå selv, bare at det jo ble ti til tyve cm lengre, og litt tykkere da. Helt rått for å si det mildt :D

Ok, håret mitt er tykt, men det blir virkende tynnere jo lengre det blir.Jeg har det litt oppklippet på sidene og litt bak også da fallen kommer frem bedre da.Luggen går til nedenfor haken nå og resten av håret til midt på ryggen.

Håret ditt høres fint ut. Sikkert kjempefint med påspleiset hår også, men akkurat det er nok ikke helt meg:-)

Jeg tror jeg ender med å klippe det 2-3 cm. Kanskje mer hvis frisøren mener at det må mer til.Da får jeg fjernet pisteret nederst og så skal jeg vært veldig flink til å kure det fremover nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nå må folk kutte ut dette tullet om en aldersgrense for langt hår. Er håret pent og velstelt og kler ansiktet spilelr det vel ingen rolle hvor gammel en er.

:-)

He he, jeg får det slik hver gang jeg er misfornøyd med håret. Nå er det over 4 måneder siden jeg har vært hos frisør, så da sier det seg selv at jeg ser ikke ut nå:-)

Blir nok mer fornøyd igjen når jeg har fått tatt av noen centimeter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, jeg får det slik hver gang jeg er misfornøyd med håret. Nå er det over 4 måneder siden jeg har vært hos frisør, så da sier det seg selv at jeg ser ikke ut nå:-)

Blir nok mer fornøyd igjen når jeg har fått tatt av noen centimeter:-)

4 mnd? Jeg slår deg glatt, har nylig stusset lokkene for første gang på et år. :-X

Ikke shopper jeg klær og ikke klipper jeg meg, jaggu høres jeg ut som et catch eller hva? ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

4 mnd? Jeg slår deg glatt, har nylig stusset lokkene for første gang på et år. :-X

Ikke shopper jeg klær og ikke klipper jeg meg, jaggu høres jeg ut som et catch eller hva? ;o))

Oj, har du et hår som ikke blir så lett slitt eller? Tør ikke tenke på hvordan håret mitt hadde vært da.

Vanligvis går det ikke mer enn 2 måneder mellom hver gang jeg er til frisøren. Jeg fargestriper etterveksten og det er ikke noe fint med kommunefarget hår øverst når resten er blondt:-) Derfor må jeg gå såpass ofte.

Den siste tiden har jeg ikke turt å gå til frisøren, men nå har jeg funnet meg en norsk frisør som kan nordisk hår både hva gjelder hårtype og farge. Gud!, så deilig det skal bli:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du et hår som ikke blir så lett slitt eller? Tør ikke tenke på hvordan håret mitt hadde vært da.

Vanligvis går det ikke mer enn 2 måneder mellom hver gang jeg er til frisøren. Jeg fargestriper etterveksten og det er ikke noe fint med kommunefarget hår øverst når resten er blondt:-) Derfor må jeg gå såpass ofte.

Den siste tiden har jeg ikke turt å gå til frisøren, men nå har jeg funnet meg en norsk frisør som kan nordisk hår både hva gjelder hårtype og farge. Gud!, så deilig det skal bli:-)

Tja, det blir nok litt slitt, men ikke så galt, faktisk. Etterveksten lysner jeg på selv.

Men det går nok ikke et år til neste gang, har bare ikke vært frisk nok til å prioritere hår det siste året ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Tja, det blir nok litt slitt, men ikke så galt, faktisk. Etterveksten lysner jeg på selv.

Men det går nok ikke et år til neste gang, har bare ikke vært frisk nok til å prioritere hår det siste året ;o)

Ok, da er det forståelig at du ikke har hatt overskudd til hår og klær. Håper du har blitt bedre nå da:-)

Er nok ikke noe shoppingmenneske jeg heller egentlig, men i dag har jeg handlet klær til meg selv og det er lenge siden nå. Når jeg bare får fikset håret på tirsdagen, vil jeg føle meg som ny, håper jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det forståelig at du ikke har hatt overskudd til hår og klær. Håper du har blitt bedre nå da:-)

Er nok ikke noe shoppingmenneske jeg heller egentlig, men i dag har jeg handlet klær til meg selv og det er lenge siden nå. Når jeg bare får fikset håret på tirsdagen, vil jeg føle meg som ny, håper jeg:-)

Husk å be om hodemassasje da, det er jo bare sååå herlig... Lykke til med make over ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har litt langt selv

Ok, håret mitt er tykt, men det blir virkende tynnere jo lengre det blir.Jeg har det litt oppklippet på sidene og litt bak også da fallen kommer frem bedre da.Luggen går til nedenfor haken nå og resten av håret til midt på ryggen.

Håret ditt høres fint ut. Sikkert kjempefint med påspleiset hår også, men akkurat det er nok ikke helt meg:-)

Jeg tror jeg ender med å klippe det 2-3 cm. Kanskje mer hvis frisøren mener at det må mer til.Da får jeg fjernet pisteret nederst og så skal jeg vært veldig flink til å kure det fremover nå;-)

Håret ditt høres også veldig, veldig fint ut :)

Klipp det litt du, det blir alltid seende bra ut når vi får av slitte, stive tupper. Men vil du beholde lenge så vær forsiktig med frisøren har jeg funnet ut, av en eller annen merkelig grunn så skal de alltid be deg om å klippe, klippe, klippe, litt, litt, litt, for å få det sunt og pent, og til slutt så ender en opp med et betraktelig kortere hår :(

Kure det litt er bra. Samtidig så prøver jeg noen ganger å sette opp håret når det er varm og god sol. Sånn sett så sparer jeg de ytterste centimerterne for den harde sola. Jeg holder meg langt unna krølltenger, føhnere og sånn. Lar alltid håret lufttørke (mitt blir også mye penere da i forhold til bølger og sånn)

Behold nå håret ditt så lenge du vil i allefall, uavhengig av alderen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldersgrensen går på når du ikke lenger klarer å stelle håret selv. Fram til da er det greit:-) Så da håper jeg at jeg har maaaaaaange (h)år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort hår, men ville satt aldersgrense på 95 år eller når jeg blir innlagt på sykehjemmet.

Min bestemor ble 85. Da hun var oppegående hadde ho alltid oppsatt hår, men på slutten lå ho i senga og da hadde pleierene fletta det gråe håret i to fletter med blåe sløyfer. Det husker jeg var utrolig søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...