Gå til innhold

Kranglete taxisjåfør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg tar taxi hjem om natten pleier jeg å sende en sms til samboer med nummeret på taxien. Bare sånn just in case.

Sist gang kunne jeg ikke få øye på noe nummer inne i bilen, og spurte vennlig sjåføren om jeg vær så snill kunne få taxinummeret hans?

Og skal si mannen reagerte.. Han ble skikkelig forbanna. Skjønte jeg hvor fornærmende det var å bli mistenkeliggjort på den måten der? Trodde jeg at jeg skulle bli kjørt med til et mørkt sted og voldtas? Dette var hans jobb som han var stolt over, og dette var krenkende mot han og hans yrke og blablabla!

Jeg beklaget rolig og vennlig, og forklarte det var ikke slik ment i det hele tatt, men noe jeg gjør hver gang jeg tar tar drosje - uansett. Hva om vi havner i en ulykke eller noe, foreslo jeg. Og han tente på nytt - nei, vet du hva, da kommer det politi og ambulanse med det samme, det ville ikke utgjøre noen forskjell!

DA ble jeg forbanna tilbake, og ba han kutte ut drittpratet, jeg hadde sagt beklager - det var ingenting personlig i dette - og kunne han vennligst kjøre meg dit jeg skulle? Han var så sint at han hadde tatt feil vei. Noe jeg selvsagt måtte betale ekstra for..!

Var jeg frekk som spurte om nummeret? Er det ikke en rettighet for meg som passasjer å få dette opplyst?

Har mest lyst å klage på både oppførsel og regning, men det er kanskje lite vits i..

Gjest Hei og hå når går det unna
Skrevet

Helt enig med deg. Den taxidritten var svært nærtagende. Om han hadde rene ark så kunne han godt oppgi sitt taxinummer.

Skrevet

Helt enig med deg. Den taxidritten var svært nærtagende. Om han hadde rene ark så kunne han godt oppgi sitt taxinummer.

Har også opplevd en som ble sint fordi jeg ba om kvittering da jeg betalte kontant. Så jeg må innrømme at jeg har liten tillit til bransjen, men det ga jeg ikke noe uttrykk for her.

Skrevet

Du er ikke frekk fordi du spurte etter taxinummeret. Du burde ha rapportert han inn.

Skrevet

Rapporter ham inn til taxiselskapet. Selvfølgelig skal nummeret være synlig i kupeen for passasjerene.

Kanskje vanskelig å rapportere når du ikke har nummeret, men oppgi tidspunkt, hvor han kjørte og bilmodell og farge - og gjerne ca. alder og utseende på sjåføren.

Jeg angrer fremdeles på at vi ikke klaget til selskapet den gangen en sjåfør hånflirte til oss da vi forlangte at han skulle feste ryggen på puta til barnesetet, men mente at et barn på 12 mnd måtte da kunne sitte på bare pute... Nå skulle ikke ungen sittet på et slikt sete i det hele tatt, men vi hadde ikke med bilsete da han var for stor til de bærbare setene og dette var i en fremmed by.

Skrevet

Har også opplevd en som ble sint fordi jeg ba om kvittering da jeg betalte kontant. Så jeg må innrømme at jeg har liten tillit til bransjen, men det ga jeg ikke noe uttrykk for her.

Det er mange som jobber svart vet du og mange som ikke har kjørebevilgning.

Skrevet

Det er mange som jobber svart vet du og mange som ikke har kjørebevilgning.

Nettopp.

Skrevet

Rapporter ham inn til taxiselskapet. Selvfølgelig skal nummeret være synlig i kupeen for passasjerene.

Kanskje vanskelig å rapportere når du ikke har nummeret, men oppgi tidspunkt, hvor han kjørte og bilmodell og farge - og gjerne ca. alder og utseende på sjåføren.

Jeg angrer fremdeles på at vi ikke klaget til selskapet den gangen en sjåfør hånflirte til oss da vi forlangte at han skulle feste ryggen på puta til barnesetet, men mente at et barn på 12 mnd måtte da kunne sitte på bare pute... Nå skulle ikke ungen sittet på et slikt sete i det hele tatt, men vi hadde ikke med bilsete da han var for stor til de bærbare setene og dette var i en fremmed by.

Det er vel noen år siden dette, men nå hadde det ikke vært lovlig med denne puten for et så lite barn. Ikke om det hadde rygg heller, for den saks skyld.

Skrevet

Det er vel noen år siden dette, men nå hadde det ikke vært lovlig med denne puten for et så lite barn. Ikke om det hadde rygg heller, for den saks skyld.

Det var den eneste muligheten vi hadde ettersom drosjene ikke hadde andre barneseter på den tiden (vet ikke hva de har nå), selv ikke på forespørsel til drosjesentralen. Det er forøvrig 10 år siden, tiden flyr! :o)

Skrevet

Det var den eneste muligheten vi hadde ettersom drosjene ikke hadde andre barneseter på den tiden (vet ikke hva de har nå), selv ikke på forespørsel til drosjesentralen. Det er forøvrig 10 år siden, tiden flyr! :o)

Jøss! Ikke en eneste barnestol?

Det har nok skjedd veldig mye innen bilsikringssjangeren på de 10 årene, selv om jeg ikke tror at taxisjåfører er de mest oppdaterte på den fronten.

Skrevet

Jøss! Ikke en eneste barnestol?

Det har nok skjedd veldig mye innen bilsikringssjangeren på de 10 årene, selv om jeg ikke tror at taxisjåfører er de mest oppdaterte på den fronten.

Da han var så liten at han satt i de minste babystolene, de bærbare, var det ikke noe problem for da hadde vi med en sånn. Når han så kom opp i mellomstørrelsen var jo ikke stolene akkurat noe å drasse med seg på flyet og rundt omkring og denne typen stoler (9-18 kg) var det ingen av drosjene vi prøvde oss på i Oslo som hadde den gangen i alle fall. De hadde kun pute med rygg.

I Trondheim tror jeg faktisk vi fant en drosje med et eldre sete som passet, men det var ikke vanlig her heller.

Skrevet

Da han var så liten at han satt i de minste babystolene, de bærbare, var det ikke noe problem for da hadde vi med en sånn. Når han så kom opp i mellomstørrelsen var jo ikke stolene akkurat noe å drasse med seg på flyet og rundt omkring og denne typen stoler (9-18 kg) var det ingen av drosjene vi prøvde oss på i Oslo som hadde den gangen i alle fall. De hadde kun pute med rygg.

I Trondheim tror jeg faktisk vi fant en drosje med et eldre sete som passet, men det var ikke vanlig her heller.

Nei, jeg vet. Unger mellom 9-18 (25) kg er bare ikke noe praktisk å ha med seg på tur. Det er en av grunnene til at vi aldri reiser noe sted vi ikke kan ha egen bil.

Skrevet

Nei, jeg vet. Unger mellom 9-18 (25) kg er bare ikke noe praktisk å ha med seg på tur. Det er en av grunnene til at vi aldri reiser noe sted vi ikke kan ha egen bil.

''Det er en av grunnene til at vi aldri reiser noe sted vi ikke kan ha egen bil.''

Uff, det hørtes begrensende ut..

Skrevet

''Det er en av grunnene til at vi aldri reiser noe sted vi ikke kan ha egen bil.''

Uff, det hørtes begrensende ut..

Tja, det kommer jo helt an på hva en har innmari lyst å gjøre. Men sikkerhet først. Jeg plasserer ikke min unge i noe jeg vet ikke er sikkert nok, da får vi heller la være. Når en vet det en vet, så får en handle deretter. Stort sett er det ikke noe problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...