Gå til innhold

Jeg gir opp.....

Gjest jeg kjeder vettet av meg her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største skuffelse var "Simon og eiketrærne" av Marianne Fredriksson. Nordisk råds litteraturturpris....javel. Jeg kom meg rett og slett ikke i gjennom den...

Den har jeg tenkt å lese - bla anbefalt den av ei venninne - men har ikke fått lånt den på biblioteket ennå. Hvorfor var den dårlig da?

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

27

• morsan

20

• frosken

10

• mariaflyfly

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. Jeg leser også anmeldelser, men har alt for ofte blitt skuffet til at jeg følger dem slavisk. Enten det gjelder musikk/bøker/teaterstykker eller filmer.

Når jeg leser anmeldelser ser jeg også på hvodan anmeldelsen er skrevet. Er den totalt usaklig og det er total mangel på argumenter for hvorfor noe er dårlig tar jeg ikke den anmeldelsen med i betraktningen. Man ser fort om anmeldeleren har noe å komme med, eller om det er en "menigmann" som synser i vei. Noen ganger har jeg lest anmeldelser som er gjennomsyret dårlige fordi anmelderen ikke liker bandet eller en artisten. Det er ikke akkurat tllitsvekkende.

Skrevet

Den har jeg tenkt å lese - bla anbefalt den av ei venninne - men har ikke fått lånt den på biblioteket ennå. Hvorfor var den dårlig da?

Det kan jeg ikke forklare. Den fenget meg rett og slett ikke. Og jeg prøvde virkelig....:-)

Skrevet

Når jeg leser anmeldelser ser jeg også på hvodan anmeldelsen er skrevet. Er den totalt usaklig og det er total mangel på argumenter for hvorfor noe er dårlig tar jeg ikke den anmeldelsen med i betraktningen. Man ser fort om anmeldeleren har noe å komme med, eller om det er en "menigmann" som synser i vei. Noen ganger har jeg lest anmeldelser som er gjennomsyret dårlige fordi anmelderen ikke liker bandet eller en artisten. Det er ikke akkurat tllitsvekkende.

Det er vel en kjent sak at anmeldere ofte er folk som selv ikke har klart å lykkes innenfor "sin bransje"....

Skrevet

Det kan jeg ikke forklare. Den fenget meg rett og slett ikke. Og jeg prøvde virkelig....:-)

Jeg kjøpte Siderhusreglene da jeg var 20 år og startet med godt mot på den tjukke boka. Men kom bare ca 100 sider inn i den før den stoppet helt opp for meg.

Så lot jeg den ligge i 16 år og prøvde å lese den igje for to år siden. Tenkte at jeg blitt voksen og at den nå ville fenge meg. Men neida - jeg gav opp etter ca 70 sider...

Jeg kjempet meg gjennom Zahir av Poul Coehlo, men det var bare såvidt jeg klarte det. Har lest andre bøker av ham som jeg har likt godt.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg kjøpte Ut å stjæle hester og hadde skyhøye forventninger. Den var ganske god, men ikke veldig god, etter min mening.

Så fikk jeg den neste boka hans til jul i fjor - Jeg forbanner tidens elv, eller noe sånt. Den ble jo skrytt helt opp i skyene og han fikk vel Nordisk råds litteraturpris for den tror jeg?

Helt elendig. Kjedelig bok. Ikke engasjerende og altfor stillestående. Dårlige beskrivelser av menneskene. KJipt.

Bra det er noen som er enig med meg! Jeg syns for øvrig det samme om den boken av Paulo Coehlo som alle skulle lese. (Nå husker jeg ikke hva den heter en gang...)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det er vel en kjent sak at anmeldere ofte er folk som selv ikke har klart å lykkes innenfor "sin bransje"....

Hehe. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor! :-D

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg kjøpte Siderhusreglene da jeg var 20 år og startet med godt mot på den tjukke boka. Men kom bare ca 100 sider inn i den før den stoppet helt opp for meg.

Så lot jeg den ligge i 16 år og prøvde å lese den igje for to år siden. Tenkte at jeg blitt voksen og at den nå ville fenge meg. Men neida - jeg gav opp etter ca 70 sider...

Jeg kjempet meg gjennom Zahir av Poul Coehlo, men det var bare såvidt jeg klarte det. Har lest andre bøker av ham som jeg har likt godt.

Haha, tror vi har lik boksmak. I alle fall hva gjelder dårlige bøker. :-)

Skrevet

Bra det er noen som er enig med meg! Jeg syns for øvrig det samme om den boken av Paulo Coehlo som alle skulle lese. (Nå husker jeg ikke hva den heter en gang...)

Det var vel Alkymisten. Den likte jeg faktisk. Det var den boka som fikk meg til å begynne å lese igjen etter ca ti år uten å lese bøker i det hele tatt.

Men jeg har ikke lest den om igjen etter at jeg tok opp igjen lesingen. muligens at den ikke er så god som jeg husker....

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ikke lest noe på dansk. Svensken går også veldig fint - tipper at det var maks ti ord jeg ikke skjønte i de to bøkene jeg leste nå nettopp - tenker ikke på at det er et annet språk.

Jeg burde absolutt ha lest noe på engelsk også for å forbedre språket, men det virker uoverkommelig...

''Jeg burde absolutt ha lest noe på engelsk også for å forbedre språket, men det virker uoverkommelig...''

Begynn med noe enkelt;) Jeg leser engelsk hver dag, for å holde engelsken ved like. Bodde to år i Storbritannia og snakket kun engelsk, men det må holdes ved like som alt annet;)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det var vel Alkymisten. Den likte jeg faktisk. Det var den boka som fikk meg til å begynne å lese igjen etter ca ti år uten å lese bøker i det hele tatt.

Men jeg har ikke lest den om igjen etter at jeg tok opp igjen lesingen. muligens at den ikke er så god som jeg husker....

Alkymisten var det ja.

Det som er med bøker, film og musikk (og sikkert mye annet når det gjelder kunst og kultur), er at hva vi syns om boken/filmen/musikken kan endre seg ettersom vi endrer oss. Jeg har hatt noen ahaopplevelser når det gjelder musikk bl.a. Og motsatt når det gjelder film...

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hun sa med et smil: "Jeg kunne ha vært med i ennå en time jeg, mamma!" - og det tror jeg faktisk hun kunne...''

Gled deg til hun blir tenåring! HAha....

''Gled deg til hun blir tenåring! HAha...''

Underskriver denne;))

Skrevet

Alt var mye bedre under krigen.

...dengang hadde folk tortur...

Skrevet

Det er fordi det snart er jul. Sånn er det hvert år i desember. Og hvert år kommer det "jeg kjeder vettet av meg her"-tråd også. ;-)

Bare vent til de 2-3 siste dagene før jul. Da dukker panikktrådene opp.

Så ergo burde folk sette i gang og gjøre ting NÅ istedenfor å kjede seg, så slipper de å få panikk 22. desember:-)

Skrevet

''Hun sa med et smil: "Jeg kunne ha vært med i ennå en time jeg, mamma!" - og det tror jeg faktisk hun kunne...''

LOL!

Skrevet

Jeg hadde med meg 5-åringen min ut på handletur, og det var ikke mye moro. Tror hun er den mest sjalu ungen jeg noensinne har vært borti. Dritsur for gaven Guttungen skal få, fordi hun skjønner at ikke hun får maken. Jeeez.. :(

Hun har bare misforstått den gyldne regel litt; hun tror den sier at "ikke gi til andre, det de ikke har tenkt å gi til deg".

Skrevet

Jeg er så fornøyd i dag, fordi jeg fikk handlet de julegavene jeg hadde planlagt å få tak i dag :-) Hadde med meg femåringen i fire timer, og hun var tålmodig som en engel og vi fant det vi skulle og mere til!

Jeg skal ha fri på tirsdag, og da regner jeg med å ta resten av det jeg skal ha uten mannen min med. Vi kjøper sammen til barna - det må bli en kveld til uke det da....

Jeg er mest fornøyd med at jeg i går + i dag har skrevet nesten 50 julekort, selv om jeg vurderer fysioterapi!på håndleddet! ;-)

Mangler fortsatt snaut 10 - gikk tom for kort...;-)

Skrevet

Hehe... så stor utholdenhet i tidlig alder, kan komme til å bli kostbart om noen år...*s*

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Så ergo burde folk sette i gang og gjøre ting NÅ istedenfor å kjede seg, så slipper de å få panikk 22. desember:-)

Riktig oppfattet! Så får vi heller leve med litt dødtid på DOL. Eller eventuelt nyte den gode tiden vi har 22.desember når vi sitter og svare på alle "maks krise"-trådene. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...