Gå til innhold

Jeg gir opp.....

Gjest jeg kjeder vettet av meg her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mest fornøyd med at jeg i går + i dag har skrevet nesten 50 julekort, selv om jeg vurderer fysioterapi!på håndleddet! ;-)

Mangler fortsatt snaut 10 - gikk tom for kort...;-)

*imponert!*

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

27

• morsan

20

• frosken

10

• mariaflyfly

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det er jeg klar over. Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser. Og noen ganger blir det så påfallende - som i tilfellet Stieg Larsson og også Harry Potter/Ringenes Herre..at jeg blir en smule trassig :-)

Men det er meg :-(

''Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser. Og noen ganger blir det så påfallende - som i tilfellet Stieg Larsson og også Harry Potter/Ringenes Herre..at jeg blir en smule trassig :-)''

Men du må ikke bli så trassig at du ikke får med deg bra bøker:-) Stieg Larsson har jeg ikke kjennskap til, og Ringenes Herre kun på film, men Harry Potter har jeg lest alle bøkene to ganger, og de er bare helt supre! :-)

Skrevet

...dengang hadde folk tortur...

La folk være som de er - bare de ikke er det her, la oss holde Norge rent!

;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun har bare misforstått den gyldne regel litt; hun tror den sier at "ikke gi til andre, det de ikke har tenkt å gi til deg".

Og det ordtaket kommer fra?

LOL;)

Skrevet

Hun har bare misforstått den gyldne regel litt; hun tror den sier at "ikke gi til andre, det de ikke har tenkt å gi til deg".

Du må gjerne komme og forklare henne denne nyanseforskjellen...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

...dengang hadde folk tortur...

...til og med torturen var bedre den gang! :-P

Skrevet

*imponert!*

Det er vel omtrent det eneste området jeg tar'n helt ut når det gjelder jul:-) Her pusses ikke sølv, og det er ingen julebakst av betydning:-)

Skrevet

...til og med torturen var bedre den gang! :-P

...selv ikke nostalgien er hva den engang var! *sukk*

Skrevet

Jeg er mest fornøyd med at jeg i går + i dag har skrevet nesten 50 julekort, selv om jeg vurderer fysioterapi!på håndleddet! ;-)

Mangler fortsatt snaut 10 - gikk tom for kort...;-)

Flinkis! :) Jeg har ikke fått mine kort ennå. Bestilte dem på nett natt til onsdag, tror jeg det var.

Skrevet

''Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser. Og noen ganger blir det så påfallende - som i tilfellet Stieg Larsson og også Harry Potter/Ringenes Herre..at jeg blir en smule trassig :-)''

Men du må ikke bli så trassig at du ikke får med deg bra bøker:-) Stieg Larsson har jeg ikke kjennskap til, og Ringenes Herre kun på film, men Harry Potter har jeg lest alle bøkene to ganger, og de er bare helt supre! :-)

Jeg tror nok ikke at de passer min smak, dessverre:-) Ut i fra de detaljene jeg uunngåelig har klart å snappe opp:-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det er vel omtrent det eneste området jeg tar'n helt ut når det gjelder jul:-) Her pusses ikke sølv, og det er ingen julebakst av betydning:-)

Hysj! Nå holdt du nesten på å gi oss andre dårlig samvittighet!

Skrevet

Du må gjerne komme og forklare henne denne nyanseforskjellen...

Tror du jeg i såfall bør ta med megafon sånn at jeg blir den som snakker høyeste?

Skrevet

Jeg kjøpte Ut å stjæle hester og hadde skyhøye forventninger. Den var ganske god, men ikke veldig god, etter min mening.

Så fikk jeg den neste boka hans til jul i fjor - Jeg forbanner tidens elv, eller noe sånt. Den ble jo skrytt helt opp i skyene og han fikk vel Nordisk råds litteraturpris for den tror jeg?

Helt elendig. Kjedelig bok. Ikke engasjerende og altfor stillestående. Dårlige beskrivelser av menneskene. KJipt.

Jeg likte Ut å stjæle hester ganske bra, helt til slutten. Hadde trodd det skulle bygge seg opp til en spennendde avsløring, og så var det bare vanlig hverdagslige ting som skjedde.

Jeg forbanner tidens elv er jo veldig mye hverdagslige skildringer. Jeg synes han skriver godt - det er lett å lese og bli drevet videre i boka, men når man er ferdig, sitter man der og lurer "jaha? ja, ja, men sann!"

Skrevet

Tror du jeg i såfall bør ta med megafon sånn at jeg blir den som snakker høyeste?

Det kan være en lur idé. Selv om jeg ikke er sikker på at du hadde snakka høyest likevel.

Skrevet

Jeg tror nok ikke at de passer min smak, dessverre:-) Ut i fra de detaljene jeg uunngåelig har klart å snappe opp:-)

Det er helt fair:-) Så lenge du ikke lar være å avvise bøker bare fordi det er stor hype rundt dem.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Ja, det er jeg klar over. Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser. Og noen ganger blir det så påfallende - som i tilfellet Stieg Larsson og også Harry Potter/Ringenes Herre..at jeg blir en smule trassig :-)

Men det er meg :-(

'' Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser.''

Veldig dumt mtp at mange går glipp av gode, smale filmer som knapt får omtale i media.

Men, bare innrøm det. LOTR var litt bra...? ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte Siderhusreglene da jeg var 20 år og startet med godt mot på den tjukke boka. Men kom bare ca 100 sider inn i den før den stoppet helt opp for meg.

Så lot jeg den ligge i 16 år og prøvde å lese den igje for to år siden. Tenkte at jeg blitt voksen og at den nå ville fenge meg. Men neida - jeg gav opp etter ca 70 sider...

Jeg kjempet meg gjennom Zahir av Poul Coehlo, men det var bare såvidt jeg klarte det. Har lest andre bøker av ham som jeg har likt godt.

Å, Siderhusreglene likte _jeg_! :-)

Skrevet

Det er helt fair:-) Så lenge du ikke lar være å avvise bøker bare fordi det er stor hype rundt dem.

Neida...det ligger ikke der. Jeg liker best realisme og ikke eventyr :-)

Skrevet

Min juleforberedelser innebærer primært å være håndtlanger i forbindelse med produksjon av julekort og -julegaver. Har akkurat konstatert at hobbylakk holder i utrolig mange år!

(I tillegg har jeg en sentral rolle i forbindelse med _finansieringen _av et par tanteungers julegaveinnkjøp og -produksjon. )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...