Gå til innhold

Jeg gir opp.....

Gjest jeg kjeder vettet av meg her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri sett på det selv, men kunne kanskje vært nysgjerrig nok til å ha lyst til å bladd i Oprah.magazine - det heter ikke akkurat det, men se her: http://www.oprah.com/search_entity_results.jsp?query=*&section=omagazine&archive=omag&resultsPerPage=20&sortBy=Relevancy&page=2&month=December&year=2009

Du kan selvfølgelig også lese engelske tekster på nettet, men jeg tror det gir større utbytte å sitte med teksten i hendene.

Ante ikke at det fantes et sånt blad. Ja, det kunne jo kanskje være noe for meg...

Takk for tips!

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

27

• morsan

20

• frosken

10

• mariaflyfly

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beundringsverdig :-) Men du leser ikke russisk, regner jeg med? :-)

JEG tok faktisk et russisk-kurs da jeg var 14-15 år :-)

Men kom ikke særlig lenger enn å kunne lese bokstavene og si helt enkle setninger.

Traff en russer via jobb denne uka, og jeg fortalte det, og han spurte om jeg husket noe. Jeg stotret frem et par setninger, og han smilte bredt :-) Tror jeg fikk en liten stjerne hos ham da!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva slags ukeblader har tema som IKKE omhandler:

*mote

*interiør

*pop-musikk

*sport

?

Hmmmm - hva ER jeg interessert i da tro? Tur i skog og mark og fjell, trening, kirken, samliv, oppdragelse, klassisk musikk...

Dette er liksom ikke typisk Narvesen-tema....

Nå måtte jeg le høyt;)

Jeg er overhodet ikke interessert i noen av nevnte tema, og ville aldri bruke tid på slike blader;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Beundringsverdig :-) Men du leser ikke russisk, regner jeg med? :-)

Nei, leser Hamsun og de andre på norsk;)

Dostojevski er min yndlingsforfatter, og har lest alle bøkene hans flere ganger, så kanskje jeg forsøker meg på engelsk versjon også;)

Russisk har jeg aldri studert.

Skrevet

*mote

*interiør

*pop-musikk

*sport

?

Hmmmm - hva ER jeg interessert i da tro? Tur i skog og mark og fjell, trening, kirken, samliv, oppdragelse, klassisk musikk...

Jeg har kjøpt BBC Music magazine et par ganger. Et kjempeflott blad om klassisk musikk. Du får det på noen av de store Narvesenkioskene i Oslo, har jeg sett. De gangene jeg har kjøpt det har vært på flyplassen i England. ;)

Skrevet

JEG tok faktisk et russisk-kurs da jeg var 14-15 år :-)

Men kom ikke særlig lenger enn å kunne lese bokstavene og si helt enkle setninger.

Traff en russer via jobb denne uka, og jeg fortalte det, og han spurte om jeg husket noe. Jeg stotret frem et par setninger, og han smilte bredt :-) Tror jeg fikk en liten stjerne hos ham da!

He..he...klart han ble imponert:-) Jeg har faktisk en kusine som snakker flytende russisk. Men det er pga av at hun ble forelsket i sin russiske foreleser på universitetet. Den kjærligheten, den kjærligheten :-)

Skrevet

Nei, leser Hamsun og de andre på norsk;)

Dostojevski er min yndlingsforfatter, og har lest alle bøkene hans flere ganger, så kanskje jeg forsøker meg på engelsk versjon også;)

Russisk har jeg aldri studert.

Ok. Stå på hidi :-)

Skrevet

Nei. Ikke engang tegnefilmer:-) Jeg skjønner ikke inholdet i dem :-(

Ikke engang "snehvit"? ;-)

Skrevet

Litt enklere synes jeg, men du må jo like den type krim for å ha glede av boka!

Jeg begynte å lese henne i åttende klasse (dengang 14 år), og jeg liker hennes bøker enda;)

Jeg digger også Agatha Christie, og har les det både som ungdom og som voksen.

Skrevet

''Jeg blir bare litt irritert over at vår "smak" for hva som er bra og dårlig skal dikteres ut i fra -ofte - kommersielle interesser. Og noen ganger blir det så påfallende - som i tilfellet Stieg Larsson og også Harry Potter/Ringenes Herre..at jeg blir en smule trassig :-)''

Men du må ikke bli så trassig at du ikke får med deg bra bøker:-) Stieg Larsson har jeg ikke kjennskap til, og Ringenes Herre kun på film, men Harry Potter har jeg lest alle bøkene to ganger, og de er bare helt supre! :-)

Men språket i bøkene, morsan... Det er jo så klumsete skrevet! Jeg fikk helt krampe etter noen få minutter.

Det samme gjelder forøvrig Berlinerpoplene og dens venner. Leste alle tre bøkene, fordi jeg interesserer meg for populær litteratur, men det var ganger hvor jeg direkte rødmet fordi det var så kleint.

Er det bare jeg som føler det slik?

Skrevet

Hun skriver også at hun spør etter råd her inne, og det tror jeg har vel så mye å si for hvilke bøker og filmer folk ser. Grunnen til at jeg leser anmeldelser er for å få inntrykk av hvilken type film/bok det er, og hvilke grunner anmelderene oppgir for at boken/filmen er god eller dårlig. Det er heller ikke til å stikke under en stol at mange anmeldere leser mye eller ser mye film og derfor har litt kunnskap om det som omtales.

De filmene og bøkene som får gode terningkast er jo ikke noe alle dermed liker, men filmene og bøkene blir sansynligvis sett og lest av mange flere. Jeg har f.eks lest den prisbelønnede Ut og stjæle hester av Per Petterson. Den fikk glimrende anmeldelser, men jeg syns den var helt håpløs og anbefaler den ikke til noen.

''Jeg har f.eks lest den prisbelønnede Ut og stjæle hester av Per Petterson. Den fikk glimrende anmeldelser, men jeg syns den var helt håpløs og anbefaler den ikke til noen.''

Egentlig er det helt håpløst å anbefale "en god bok" til noen for vi har jo så ulik smak. Jeg f.eks. kommer ingen vei med Håkan Nesser, mens sjefen min synes han er helt topp. Men jeg liker godt (de jeg har lest så langt) Levi Henriksen, mens sjefen min synes han er helt håpløs. :o)

Skrevet

Den har jeg tenkt å lese - bla anbefalt den av ei venninne - men har ikke fått lånt den på biblioteket ennå. Hvorfor var den dårlig da?

Jeg synes den var nydelig! Lå på benken på verandaen og leste, leste og leste - klarte ikke å legge fra meg boka! :o) Men ikke spør meg hva den handlet om, det er 6-7 år siden jeg leste den.

Skrevet

*mote

*interiør

*pop-musikk

*sport

?

Joda - I form, Shape Up, Villmarksliv, Friluftsliv.... Finnes masse forskjellige også på engelsk om du har tilgang til en større Narvesen.

Skrevet

Joda - I form, Shape Up, Villmarksliv, Friluftsliv.... Finnes masse forskjellige også på engelsk om du har tilgang til en større Narvesen.

...og innimellom har narvesen 25% rabatt på alle utenlandske blader:-)

Blader i slik kategori som du nevner går jo ikke ut på dato så fort heller, så da kan man jo eventuelt kjøpe flere blader på én gang.

Skrevet

*mote

*interiør

*pop-musikk

*sport

?

Det finnes mange slike utenlandske blader. Vi abonnerer f.eks. på Gramophone som er et engelsk klassisk musikk-blad og Opernwelt som er et tysk opera-blad.

Det anbefales både for å få litt andre perspektiver enn det norske og for å vedlikeholde og forbedre språkkunnskapene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...