Gå til innhold

Pulsklokke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vurderer å¨kjøpe pulsklokke til min kjære til jul. Han jogger og sykler mye. Har sett på polar, men er ikke helt overbevisst og har nå falt på Garmin sine klokker. Da spesielt den som heter forerunner 405. Noen som har peiling, erfaring og/eller råd å komme med??

Takker og bukker!

Gjest Pulsklokkeentusiast!
Skrevet

Jeg har en Sigma, og er veldig godt fornøyd med den.

Spørsmålet er litt hva din mann liker å måle med pulsklokka. Er det "bare" å ha kontroll på pulsen, kan du gå for en rimelig og enkel modell. Vil han ha kontroll på kalorier, max- og gjennomsnittspuls, f.eks., så må du opp i litt mer avanserte varianter. Og vil han også ha kontroll på høydemeter/avstander og slikt (GPS), må du inn på enda mer avanserte marker. :-)

Kjempegave, spør du meg!

Skrevet

Jeg hadde valgt en modell av polar, fordi det er enklest å skaffe ekstradeler etc til polar siden de er så mye brukt. Vet ikke hvor mye du er villig til å betale, men polar har noen multisportklokker som er svært gode. Det er viktig å velge riktig modell i forhold til hva han skal bruke den til.

Skrevet

Jeg har en Garmin FR60 og er veldig fornøyd med den. Greie menyer og bra med funksjoner, trådløs overføring til pc og treningsdagbok hos Garmin og bra pris.

Så vidt jeg har forstått er det mange som er fornøyde med Forerunner 405.

Skrevet

Jeg har en Sigma, og er veldig godt fornøyd med den.

Spørsmålet er litt hva din mann liker å måle med pulsklokka. Er det "bare" å ha kontroll på pulsen, kan du gå for en rimelig og enkel modell. Vil han ha kontroll på kalorier, max- og gjennomsnittspuls, f.eks., så må du opp i litt mer avanserte varianter. Og vil han også ha kontroll på høydemeter/avstander og slikt (GPS), må du inn på enda mer avanserte marker. :-)

Kjempegave, spør du meg!

Hva kan din Sigma? hehe.. eller hva heter den nøyaktig så kan jeg jo søke på den. Jo, han liker avanserte dupeditter så jeg regner med jeg må opp i 3000krs- klassen med gps og det hele.

Kjøpte du din i butikk eller nett?

Skrevet

Jeg har en Garmin FR60 og er veldig fornøyd med den. Greie menyer og bra med funksjoner, trådløs overføring til pc og treningsdagbok hos Garmin og bra pris.

Så vidt jeg har forstått er det mange som er fornøyde med Forerunner 405.

Så bra. Takk for det! Ja, tror garmin er et bra valg etter det jeg har lest meg til da. Hva kostet din? Og er den med gps?

Skrevet

Så bra. Takk for det! Ja, tror garmin er et bra valg etter det jeg har lest meg til da. Hva kostet din? Og er den med gps?

Nei, min har ikke gps. Den koster ca. 1200kr. Jeg synes ikke jeg trener nok til å forsvare den høyere prisen, men har egentlig veldig lyst på med gps.

Skrevet

Hva kan din Sigma? hehe.. eller hva heter den nøyaktig så kan jeg jo søke på den. Jo, han liker avanserte dupeditter så jeg regner med jeg må opp i 3000krs- klassen med gps og det hele.

Kjøpte du din i butikk eller nett?

Tja, hva min heter er det ikke lenger mulig å se - den er snart utslitt! He-he.

Min er en mellomavansert variant, har ikke GPS. Kjøpte brukt på finn.no, så jeg gav ikke så kjempemye såvidt jeg husker.

Snakk med noen på en sportsbutikk hvor de kan mer om løping enn boksing, liksom, så tenker jeg du greier å finne riktig type! :-)

Skrevet

Hva skal man med det?

For oss som liker å trene kondis er det veldig gøy å følge med på f.eks. maxpuls,kaloriforbrenning og slikt. :-)

Skrevet

Tja, hva min heter er det ikke lenger mulig å se - den er snart utslitt! He-he.

Min er en mellomavansert variant, har ikke GPS. Kjøpte brukt på finn.no, så jeg gav ikke så kjempemye såvidt jeg husker.

Snakk med noen på en sportsbutikk hvor de kan mer om løping enn boksing, liksom, så tenker jeg du greier å finne riktig type! :-)

Ja, jeg må vel prøve meg i butikken igjen. Var innom en sportsforretning her en dag og da fikk jeg "hjelp" av 3 unge jenter som til sammen etter litt tid klarte å finne ut av hvilke klokkemerker de faktisk førte( det viste seg å kun være polar).. det eneste de kunne fortelle meg var at de som var dyrere hadde litt flere funksjoner...heh..sier du det du.. Ja, også forklarte de meg at den orange klokka jeg holdt i handa å så på var orange.. JESS!! Så tror jeg må finne meg en annen butikk her, gitt.. ;)

Skrevet

Ja, jeg må vel prøve meg i butikken igjen. Var innom en sportsforretning her en dag og da fikk jeg "hjelp" av 3 unge jenter som til sammen etter litt tid klarte å finne ut av hvilke klokkemerker de faktisk førte( det viste seg å kun være polar).. det eneste de kunne fortelle meg var at de som var dyrere hadde litt flere funksjoner...heh..sier du det du.. Ja, også forklarte de meg at den orange klokka jeg holdt i handa å så på var orange.. JESS!! Så tror jeg må finne meg en annen butikk her, gitt.. ;)

Å kjære vene... Hva gjør egentlig slike bak en disk???

Du kan jo ringe noen, da, f.eks. til "Milslukeren" på Ullevål stadion, da treffer du sannsynligvis noen som kan mye om dette. Eller snakke med den lokale friidrettsklubben, de har sannsynligvis noen i supermosjonistklassen som kan _alt_ om pulsklokker! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...