Gå til innhold

hva slags folk kaster bleier og bind i do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på nesten alle offentlige toaletter står det at man ikke skal kaste bind og bleier etc i do. hvem er det i såfall som gjør dette siden de må opplyse om det?

Skrevet

Her inne er det en god del kvinner som stadig kaster tampongene sine i do og viser null forståelse for at det kan føre til tette vannrør. Har vært tråder om det fra tid til annen og det er overraskende hvor mange som gjør det til vanlig.

Skrevet

De som ikke kan lese norsk

Men gjør de dette i sitt eget hjemland da?

Skrevet

Men gjør de dette i sitt eget hjemland da?

Antagelig har de ikke vannklosett der, men andre slags doer og de går det antagelig an å putte bleier i. Jeg husker godt de første pakistanerne som kom til landet var fortvilet fordi doen var så høy og vanskelig å balansere på. Sikkert samme følelsen som når vi er på restaurant i utlandet og finner ut at doen er et hull i gulvet. Jeg har vært på slike både i gamle Jugoslavia, Tyrkia, Italia, Hellas og Thailand og det er sikkert slike mange andre steder også

Gjest gert ert
Skrevet

Antagelig har de ikke vannklosett der, men andre slags doer og de går det antagelig an å putte bleier i. Jeg husker godt de første pakistanerne som kom til landet var fortvilet fordi doen var så høy og vanskelig å balansere på. Sikkert samme følelsen som når vi er på restaurant i utlandet og finner ut at doen er et hull i gulvet. Jeg har vært på slike både i gamle Jugoslavia, Tyrkia, Italia, Hellas og Thailand og det er sikkert slike mange andre steder også

Apropos høye toaletter. Jeg har hatt noen jobber for et bussfirma der majoriteten av sjåførene er utlendinger og du skulle ha de toalettringene der(spesielt på vinterstid med søle/sørpe) etter en arbeidsdag. Når halvparten av de ansatte står på ringen og driter så er jeg glad jeg ikke jobber i renholdsbransjen(i hverfall ikke i det firmaet).

Tilbake til hovedtemaet: hva slags personer kaster bleier og bind i do. Tror nok at mange syndere er det som ikke kan norsk, men det finnes sikkert de som ikke gidder å kaste ting i søpla.

Husker en episode fra noen år tilbake der han ene deltakeren i Big Brother huset kastet trusa i do, og tettet hele avløpssystemet. Litt kjiipt å drite i trusa når du er innelåst i et slikt hus og ikke har andre muligheter til å bli kvitt den enn å trekke den ned i dass :=

Skrevet

Her inne er det en god del kvinner som stadig kaster tampongene sine i do og viser null forståelse for at det kan føre til tette vannrør. Har vært tråder om det fra tid til annen og det er overraskende hvor mange som gjør det til vanlig.

Men tamponger er da langt i fra bleier og bind.

Skrevet

kasta tamponger i do jeg..

Skrevet

Men tamponger er da langt i fra bleier og bind.

Det sto "bleier, bindt etc." i hovedinnlegget. :o)

Skrevet

Det sto "bleier, bindt etc." i hovedinnlegget. :o)

Jeg ser ikke på tamponger som noen krise da men. Ikke skjedd noe her enda hvertfall :P

Skrevet

kasta tamponger i do jeg..

Tamponger tetter igjen toalettet..forferdelig styr blir det av det.

Gjest så sånn er det...
Skrevet

Jeg ser ikke på tamponger som noen krise da men. Ikke skjedd noe her enda hvertfall :P

ikke her heller, og her har det gått tamponger i do i over 30 år. Ifølge vår rørleggervenn tetter tamponger IKKE toalettet, da de faktisk er små, og går fort i oppløsning. Bleier og bind derimot er en annen sak.

Gjest feil info om tamponger
Skrevet

ikke her heller, og her har det gått tamponger i do i over 30 år. Ifølge vår rørleggervenn tetter tamponger IKKE toalettet, da de faktisk er små, og går fort i oppløsning. Bleier og bind derimot er en annen sak.

Da har din rørleggervenn dessverre svært dårlig peiling. Kanskje han skulle jobbet en dag i vannverket, som har ansvar for rørene lenger ut i systemet? Dette har de skrevet om i avisene flere ganger.

Tamponger er et stort problem, og bidrar ofte til tetting. Tamponger løser seg IKKE opp!

Skrevet

For meg er det helt uforståelig at noen kan komme på å kaste slikt i toalettet. Til og med tørkepapiret er forbudt i doen, det burde alle vite.

Skrevet

Kanskje ikke hos deg, men jeg skal banne på at de har laget krøll og knuter andre steder i systemet.

Skrevet

''Jeg husker godt de første pakistanerne som kom til landet var fortvilet fordi doen var så høy og vanskelig å balansere på.''

Hva i all verden har det å gjøre med å kaste bleier i do??

I mange andre kulturer er det ansett som mer renslig å sitte på huk over hølet enn å sette skinkene nedpå. Er det ille?

Skrevet

Som Lillemus nevner, er det en del også her på DOL som kaster tamponger i do.

Og det kan være yngre mennesker som trenger opplæring eller påminnelse om at de ikke skal kaste slikt i do.

Uansett er det fint å opplyse enhver person som er uvitende om norsk kloakksystem om dettee, bare sånn for sikkerhets skyld.

Jeg husker da vi var i Sentral-Amerika for en del år siden - i guideboka som vi hadde kjøpt med oss hjemmefra sto det at man ikke skulle kaste dopapir i do, for rørsystemet tålte det ikke. Man skulle legge dopapiret i en egen bøtte Men det eneste stedet vi så oppslag om dette ved siden av doene, var på et hotell eid av et amerikansk ektepar. Og for meg er årsaken til dette åpenbar - det som var en selvfølge for de lokale, er ikke nødvendigvis det for en som er tilreisende.

Gjest strutsen
Skrevet

''Jeg husker godt de første pakistanerne som kom til landet var fortvilet fordi doen var så høy og vanskelig å balansere på.''

Hva i all verden har det å gjøre med å kaste bleier i do??

I mange andre kulturer er det ansett som mer renslig å sitte på huk over hølet enn å sette skinkene nedpå. Er det ille?

Det er i hvert fall helt sikkert at det er ikke de som er vant til å sitte på huk som kaster bleier i do. De er ikke vant til kloakksystem som tåler det. Ergo dette er bare tull.

Gjest ikke bare
Skrevet

Det er i hvert fall helt sikkert at det er ikke de som er vant til å sitte på huk som kaster bleier i do. De er ikke vant til kloakksystem som tåler det. Ergo dette er bare tull.

Njaei, helt tull trenger det faktisk ikke å være. Jeg jobber en del med flyktninger. På skolen der flyktningene har norskopplæring var en gang doen gått potte tett. Det var nettopp fordi de som hadde tettet den ikke hadde slike doer der de kom fra, og var vant til blant annet å ikke kaste dopapir heller i do. De hadde fått med seg at de norske doene tålte det meste, og trodde derfor de tålte "alt". Noe de altså ikke gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...