Gå til innhold

Brunt stæsj/bijouteri..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del "billige" armbånd og smykker som ikke er ekte. Alt er ikke like billig heller.

Jeg ser nå at det blir brunt når det ligger lagret. Det er ikke utslitt eller noe, bare misfarget antagelig. Det er synd, for det er lite brukt.

Hva kan man gjøre med slike smykker? Noen som har et godt kjærringråd/tips?

Skrevet

Jeg pleier å kaste det da, siden det ofte også lukter rart av dem og de kan føles klamme.

Skrevet

''Jeg pleier å kaste det da, siden det ofte også lukter rart av dem og de kan føles klamme''

Unnskyld meg, men smykker det lukter rart av og som føles klamme!?

Skrevet

''Jeg pleier å kaste det da, siden det ofte også lukter rart av dem og de kan føles klamme''

Unnskyld meg, men smykker det lukter rart av og som føles klamme!?

Du har vel bare ekte gull og diamanter du? ;-)

Ja, enkelte uekte smykker blir misfarget og lukter rart når det har ligget lagret en stund. Og jeg synes de blir litt klamme mot huden. Kjøpt på Cubus, Lindex el.l.

Skrevet

Du har vel bare ekte gull og diamanter du? ;-)

Ja, enkelte uekte smykker blir misfarget og lukter rart når det har ligget lagret en stund. Og jeg synes de blir litt klamme mot huden. Kjøpt på Cubus, Lindex el.l.

Eh, jasså, en lærer noe nytt hver dag :-).

Men klamme!? Smykkene jeg har, ekte eller uekte, er sjelden så stramme(?) at de kan bli klamme.

Skrevet

Jeg pleier å kaste det da, siden det ofte også lukter rart av dem og de kan føles klamme.

Har ikke spes lyst å kaste dem. Noen er kjøpt i utlandet, og er i utgangspunktet pene. Selv om de ikke er av gull eller sølv. Vil gjerne at de skal bli blanke og pene igjen. Ille å kaste ting som nesten ikke er brukt.

Skrevet

Har ikke spes lyst å kaste dem. Noen er kjøpt i utlandet, og er i utgangspunktet pene. Selv om de ikke er av gull eller sølv. Vil gjerne at de skal bli blanke og pene igjen. Ille å kaste ting som nesten ikke er brukt.

Men uekte stæsj irrer vel, eller hva det heter, tviler på at det kan pusses eller behandles så det blir som før.

Skrevet

Eh, jasså, en lærer noe nytt hver dag :-).

Men klamme!? Smykkene jeg har, ekte eller uekte, er sjelden så stramme(?) at de kan bli klamme.

"Eh" og "unnskyld meg".. ? :-)

Ja, det er nå bare min subjektive oppfatning.

Skrevet

Men uekte stæsj irrer vel, eller hva det heter, tviler på at det kan pusses eller behandles så det blir som før.

Det er akkurat det jeg lurer på og som jeg spør om her. Håper det er noen som har gode tips:-)

Skrevet

Kjøp en sølvklut (i gullsmedbutikker), og prøv å gni på de med en sånn. Du kan også kjøpe en sølvrens og dyppe smykke raskt oppi. Det er såklart en sjanse for at smykkene ikke tåler det men alternativet er jo å kaste dem så det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Kjøp en sølvklut (i gullsmedbutikker), og prøv å gni på de med en sånn. Du kan også kjøpe en sølvrens og dyppe smykke raskt oppi. Det er såklart en sjanse for at smykkene ikke tåler det men alternativet er jo å kaste dem så det er jo verdt et forsøk.

Sånn sølvklut - kan man bruke den på sølvplett og annet sølvfarget materiale også? Jeg vet ikke hva disse englene er laget av og de hadde nok trengt en liten puss. :o)

Skrevet

Kjerringråd.

Oi, så nøye da... Har du ikke annet å gjøre?

Skrevet

Oi, så nøye da... Har du ikke annet å gjøre?

Selvsagt er det nøye og klart jeg har annet å gjøre. Jeg mente det var en god gjerning å fremheve at bokstaven æ ikke har noe å gjøre i ordet kjerringråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...