Gå til innhold

Holder argumentet mitt mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt plasttre i 5 år (blir 6. jula i år), og har ikke angret en dag.

Det er veldig pent, og ser overhode ikke plastikkaktig ut. Det kostet vel et par tusenlapper på januarsalg dengang da, men det var det virkelig verdt.

Ikke ryr det, ikke er det dyr i det, ikke er det vanskelig å få rett og pent, og det er ikke minst veldig miljøvennlig.

Så - løp og kjøp!!!! :-) (Men du må legge kroner i det, altså, ellers får du noe som blir helt billig-billig og plastikkpreget.)

Hyggelig lesning på en søndagskveld! :-)

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

20

• Mary Poppins

12

• morsan

10

• candyqueen_83

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hater jul, hater juletrær.

Men over mitt lik at det kommer et plastikktre i mitthjem, når jeg først skal ha faenskapet i hus.

Skrevet

Hvordan klarte du å lese det ut av teksten? Tre har vi alltid, men jeg vil ha plast.

Fordi du skriver du ikke er en ihuga julefan, og er negativ til juletreprosjektet i utgangspunktet, men at du bøyer deg for barnas skyld. Derfor. :-)

Skrevet

Hater jul, hater juletrær.

Men over mitt lik at det kommer et plastikktre i mitthjem, når jeg først skal ha faenskapet i hus.

Au da.. Les mrxxs beskrivelse. Plastikk bør værra greit! ;-D

Gjest Plastjuletreet
Skrevet

Hyggelig lesning på en søndagskveld! :-)

(Lukt kan ordnes med sprayflaske, om det er viktig.)

Skrevet

Fordi du skriver du ikke er en ihuga julefan, og er negativ til juletreprosjektet i utgangspunktet, men at du bøyer deg for barnas skyld. Derfor. :-)

Jeg har aldri skrevet at vi ikke har juletre, så dette har du tolket på din egen måte.

Skrevet

Skoglukt på boks *hehe*

Skrevet

Det er noe sånt jeg ser for meg.

Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor du og jeg ikke er gift, hehe.

''Det er noe sånt jeg ser for meg.''

Ja, de selges overalt, til og med på Rema og Coop.

''Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor du og jeg ikke er gift, hehe.''

Noen ganger kan en lure... ;-) *hehe*

Gjest Plastjuletreet
Skrevet

Skoglukt på boks *hehe*

Finnes det, vett'u. Alternativt: Legg et klesplagg inntil en granlegg noen dager, og gjem denne bak juletreet i stua. Da lukter det skog. :-)

Neida, seriøst: Juletreets lukter blir jo overdøvet av matlukt og røkelse og grønnsåpe allikevel, så vi har ikke akkurat savnet dette. Men det finnes jo skog på boks, så løsninger finner man. :-)

Skrevet

Finnes det, vett'u. Alternativt: Legg et klesplagg inntil en granlegg noen dager, og gjem denne bak juletreet i stua. Da lukter det skog. :-)

Neida, seriøst: Juletreets lukter blir jo overdøvet av matlukt og røkelse og grønnsåpe allikevel, så vi har ikke akkurat savnet dette. Men det finnes jo skog på boks, så løsninger finner man. :-)

:-)

Skrevet

Vi har hatt plasttre i 5 år (blir 6. jula i år), og har ikke angret en dag.

Det er veldig pent, og ser overhode ikke plastikkaktig ut. Det kostet vel et par tusenlapper på januarsalg dengang da, men det var det virkelig verdt.

Ikke ryr det, ikke er det dyr i det, ikke er det vanskelig å få rett og pent, og det er ikke minst veldig miljøvennlig.

Så - løp og kjøp!!!! :-) (Men du må legge kroner i det, altså, ellers får du noe som blir helt billig-billig og plastikkpreget.)

Hvor får man kjøpt noe sånt?

Skrevet

'' Juletreets lukter blir jo overdøvet av matlukt og røkelse og grønnsåpe allikevel,''

Haha, neppe!

Gjest Plastjuletreet
Skrevet

Hvor får man kjøpt noe sånt?

Vi kjøpte på Bohus, mener jeg å huske.

Gjest Plastjuletreet
Skrevet

'' Juletreets lukter blir jo overdøvet av matlukt og røkelse og grønnsåpe allikevel,''

Haha, neppe!

Joa, har jo hatt ekte tre i ca 33 år før vi innførte plasttre, så helt bortreist er jeg da ikke.

Skrevet

Begge deler er vel egentlig like idiotisk, men ekte tre lukter best;-)

Stort sett enig med deg... Men jeg husker et år da edelgrana vår begynte å lukte KATTEPISS uti romjula...

Skrevet

Gikk over til kunstig tre i fjor, fordi vi måtte pga allergi. Kan ikke fatte hvorfor vi ikke har gjort det for lenge siden, for jeg ser ikke annet enn fordeler.

Det eneste måtte være lukta - men de danske trærne lukter ikke særlig mye. De eneste gangene det virkelig har duftet har vært når vi har henta treet i skauen selv. Dessuten hjelper litt hakket einer i juledekorasjonene på lukta.

Fordeler med kunstig er ikke minst uhyrene man slipper unna. Biller og småkryp, særlig de oransje billene er ekle. Vi slipper å huske på vanning, og det blir ikke vannsøl som kan ødelegge parketten. Ikke drysser det, og står like pent hele jula. Vi slipper pes med å kjøpe det inn, og far slipper å stå ute og fryse og tilpasse det til en fot som egentlig ikke passer. VI slipper også å få trær som mangler greiner på den ene siden, eller som mangler midt på stammen. Og må ikke stusse greinene så de skal bli like lange, med dryppende kvae som resultat. Prisen på et par tusen for et fint tre er inntjent om 4-5 års tid.

Men om miljøgevinsten er så stor, det vet jeg ikke. Jeg ville ikke ha kjørt det fram som hovedargument i hvert fall.

Skrevet

ELler hakke noen gran-/furu-/einerkvister. Og om lukta må kjapt på plass er det bare å legge hakket i røkelsesskåla og tenne opp telyset under.

Skrevet

Gikk over til kunstig tre i fjor, fordi vi måtte pga allergi. Kan ikke fatte hvorfor vi ikke har gjort det for lenge siden, for jeg ser ikke annet enn fordeler.

Det eneste måtte være lukta - men de danske trærne lukter ikke særlig mye. De eneste gangene det virkelig har duftet har vært når vi har henta treet i skauen selv. Dessuten hjelper litt hakket einer i juledekorasjonene på lukta.

Fordeler med kunstig er ikke minst uhyrene man slipper unna. Biller og småkryp, særlig de oransje billene er ekle. Vi slipper å huske på vanning, og det blir ikke vannsøl som kan ødelegge parketten. Ikke drysser det, og står like pent hele jula. Vi slipper pes med å kjøpe det inn, og far slipper å stå ute og fryse og tilpasse det til en fot som egentlig ikke passer. VI slipper også å få trær som mangler greiner på den ene siden, eller som mangler midt på stammen. Og må ikke stusse greinene så de skal bli like lange, med dryppende kvae som resultat. Prisen på et par tusen for et fint tre er inntjent om 4-5 års tid.

Men om miljøgevinsten er så stor, det vet jeg ikke. Jeg ville ikke ha kjørt det fram som hovedargument i hvert fall.

''Fordeler med kunstig er ikke minst uhyrene man slipper unna. Biller og småkryp, særlig de oransje billene er ekle. Vi slipper å huske på vanning, og det blir ikke vannsøl som kan ødelegge parketten. Ikke drysser det, og står like pent hele jula. Vi slipper pes med å kjøpe det inn, og far slipper å stå ute og fryse og tilpasse det til en fot som egentlig ikke passer. VI slipper også å få trær som mangler greiner på den ene siden, eller som mangler midt på stammen. Og må ikke stusse greinene så de skal bli like lange, med dryppende kvae som resultat. Prisen på et par tusen for et fint tre er inntjent om 4-5 års tid.''

Nå overbeviser du meg nesten! :-)

Men enn så lenge er følelsen av ordentlig tre og duften av samme tungen på vektskålen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...