Gå til innhold

Holder argumentet mitt mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker vel helst på sånn det var før oppvaskmaskinen kom i de fleste hus, og på det tradisjonelle mønsteret.

I min barndom var det alltid min far som lagde julemiddagen, så da rydda mamma etterpå.

Selv med oppvaskmaskin er det gjerne mye oppdrydning på kjøkkenet etter en stor middag!

Vi fikk tidlig oppvaskmaskin hjemme - antakelig hadde det sammenheng med at min far tidlig bidro med å rydde på kjøkkenet etter middag :-).

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

20

• Mary Poppins

12

• morsan

10

• candyqueen_83

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selv med oppvaskmaskin er det gjerne mye oppdrydning på kjøkkenet etter en stor middag!

Vi fikk tidlig oppvaskmaskin hjemme - antakelig hadde det sammenheng med at min far tidlig bidro med å rydde på kjøkkenet etter middag :-).

''Selv med oppvaskmaskin er det gjerne mye oppdrydning på kjøkkenet etter en stor middag!''

Jeg prøver å rydde og dra over benkene underveis så det ikke skal bli så ille, men noe blir det jo, det er klart.

Gjest Plastjuletreet
Skrevet

''Jeg har helt sort plasttre,''

Seriøst?!? Jeg visste ikke engang at sorte plasttrær fantes!

Joda - rosa og lyseblå også. :-)

(Selges f.eks. på Rustad i Charlottenberg. Vakkert? Nope. Spesielt? Jepp. Og sikkert kult på riktig sted med riktig pynt.)

Skrevet

''Selv med oppvaskmaskin er det gjerne mye oppdrydning på kjøkkenet etter en stor middag!''

Jeg prøver å rydde og dra over benkene underveis så det ikke skal bli så ille, men noe blir det jo, det er klart.

Det blir jo også mange fat og kjeler, det er ikke til å unngå.

Skrevet

Så lenge plasttre ikke blir nødvendig pga allergi, skal vi fortsette å ha ekte tre her i huset - lukten av gran er veldig viktig i jula for meg:-)

Vi bruker å ha veldig høyt tre, og derfor blir edelgrana ofte litt for bred. Ett år hadde vi et litt fort stort tre - det var veldig pent, men vi måtte ommøblere for å kunne komme forbi det *he he* Og så måtte vi ha hjelp av svigerfar til å løfte det opp i stående stilling - mannen min og jeg klarte det ikke alene....

Så vi bruker vanlig norsk (fjell)gran, som vi kjøper av noen som kommer fra oppi dalom et sted og selger juletrær. Dermed støtter vi også norsk næringsliv utover selve selegeren, pluss at treet ikke har blitt fraktet så langt. Jeg synes vanlig gran lukter bedre enn edeelgran.

''Jeg synes vanlig gran lukter bedre enn edeelgran.''

Tipper en del av den lukten kommer fra kvaen... Veldig praktisk at ikke det er kvae på edelgran, at ikke de stikker i like stor grad - og ikke drysser heller. Og er man heldig med treet (riktig form og farge) er det penere også, synes jeg :-)

*fan av edelgran*

Skrevet

Jeg syns plasttrær er helt ypperlig. Enig i alle argumentene dine + det om insekter lenger ned her.

Skrevet

Hver sin smak, men jeg kommer nok ikke til å dra noe plasttre inn i stua - miljøspørsmålet tror jeg ikke holder som argument - plast er vel ikke akkurat miljøvennlig...?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

"Selv har jeg plasttre for aller første gang i år, men det er fordi det ikke finnes alternativer."

Seriøst? Det var rart. Jeg har feiret jul i Doha flere ganger og da alltid med ekte juletre.

Nå gjetter du litt:-)

Ingen nordmenn jeg vet om har fått tak i ekte tre her.

Gjest strutsen
Skrevet

Jeg har helt sort plasttre, som står i stil med leiligheten. Kjempe praktisk etter min mening, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være veldig miljøvennelig.

Jeg ser argumentet med lukten, men det kan man fikse på annet vis.

Går det an å ha sort juletre?

Skrevet

Plasttre er et must for meg med allergi for ekte juletrær, og jeg personlig synes de er pene også når man først må ha et tre. Jeg har lovt meg selv dyrt og hellig at når alle barna har fått sitt eget hjem skal ikke jeg lenger ha juletre, da får de styre med det hjemme hos seg selv hvis de fortsatt synes det er så pent...

Det er jo glade vanvidd å hugge ned masse trær for at vi skal dra de inn i huset og kaste de ut etter et par uker.

Skrevet

Nå gjetter du litt:-)

Ingen nordmenn jeg vet om har fått tak i ekte tre her.

Ok har fått inntrykk av at det er der dere bor men da skal jeg ikke uttale meg hvis jeg tar feil :)

Skrevet

''Jeg har helt sort plasttre,''

Seriøst?!? Jeg visste ikke engang at sorte plasttrær fantes!

Joda det finnes:) Det er ikke så stort, og de fleste legger faktisk ikke merke til at det er sort

Skrevet

''Jeg har helt sort plasttre, som står i stil med leiligheten''

Grøss!

Verre og verre! ;)

Jeg kunne veddet 1000kr med deg at du ikke ville lagt merke til at det er sort :) Men det er det, og jeg synes det er kult;) Det er ikke så stort da.

Skrevet

Ok har fått inntrykk av at det er der dere bor men da skal jeg ikke uttale meg hvis jeg tar feil :)

Hun har jo tidligere sagt at det er riktig land hvertfall ;O)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Du tar feil.

Skrevet

Du tar feil.

Det kan godt være, men det er det du har skrevet tidligere.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det kan godt være, men det er det du har skrevet tidligere.

Har jeg skrevet at jeg bor der?

Da må jeg ha skrevet i søvne her:-)

Skrevet

Har jeg skrevet at jeg bor der?

Da må jeg ha skrevet i søvne her:-)

Du har hvertfall skrevet at det var dit dere skulle "flytte". Men du har jo forskjellige nick, og forskjellige historier hver gang så det forundrer meg ikke om du har "glemt" det.

Gjest anonym bruker
Skrevet

Ja, hun har sagt det flere ganger.

Skrevet

Ja, hun har sagt det flere ganger.

Hvorfor anonym?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...