Gå til innhold

Holder argumentet mitt mål?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Bare hvis hun lyver seg fra sted til sted!

*LOL*

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Axcia

20

• Mary Poppins

12

• morsan

10

• candyqueen_83

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig ikke, og det bryr meg mindre. Men det virker som hun skal lyve, og dekke over ting hele tida, og det skal jeg innrømme irriterer meg litt. Men ikke nok til at jeg gidder å bruke altfor mye energi på det nei.

Jeg har inntrykk av at hun enkelte ganger sier mer enn hun ønsker, og derfor holder tilbake til andre ganger, uten at hun dermedl lyver.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er egentlig uinteressant :) Men du fletter det inn såpass ofte (sikkert ubevisst altså), at det er vanskelig å ikke få med seg at du bor i utlandet.Og ettersom det umulig kan være mer enn 4 mnd siden dere flyttet første gangen pga mannen din sin jobb, er det såklart ikke så rart at man stusser over at dere har rukket å flytte igjen.

Men nå legger vi dette dødt, ønsker du ikke å utlevere noe mer så respekter vi jo det :-)

Vi legger det dødt ja. Ihvertfall intersant at de har juletrær i Doha da. Hvor importerer de fra og hva slags trær er det snakk om?

Skrevet

Ja, det er mye som er rart her i verden:-)

Men nå avslutter jeg diskusjonen for min del. Hvor jeg er, burde ikke være så interesant.

Kan du ikke bare si det da, i stedet for å pirre folks nysgjerrighet og undring om de husker feil osv. ? Bare si at du ikke liker at folk er konkrete mht hvor de mener du oppholder deg. Tipper at det vil bli respektert.

Skrevet

Tenkte bare å spørre deg om en ting, siden jeg regner med at du er kjent i landene omkring i midtøsten og kanskje andre steder ikke langt i fra.

Vi har bestilt biletter til Oman i jula. Nå vurderer vi litt om vi skal avbestille og heller dra til Sri Lanka, da det er varmere der nå.

Har du vært i disse landene og hvor ville du har reist hvis du hadde over ei uke på deg?

Jeg har aldri vært i Sri Lanka, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om det landet annet enn at det ikke frister noe særlig.

Men Oman derimot har jeg vært i flere ganger, dog begynner det å bli noen år siden. Oman er kjempeflott! Tenker dere på Muscat? Dersom dere vil oppleve noe helt spesielt så kan jeg anbefale byen Musandam. En liten landsby i Oman som har bevart den gamle arabiske kulturen. Det er relativt primitivt men en flott opplevelse sådan. Et must er isåfall båtturen som tar dere ut til "the Fjords" som de kaller det. Naturen er helt fantastisk og sjansen for å se delfiner og masse andre flotte havdyr er stor. Musandam er ikke et sted man trenger mer enn 2 netter i, så det måtte vært at dere kombinerte det med å bo noen dager i Muscat.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kan du ikke bare si det da, i stedet for å pirre folks nysgjerrighet og undring om de husker feil osv. ? Bare si at du ikke liker at folk er konkrete mht hvor de mener du oppholder deg. Tipper at det vil bli respektert.

Akkurat nå er det bare Colette her som vet akkurat hvor jeg oppholder meg og slik skal det forbli:-)

Skrevet

Vi legger det dødt ja. Ihvertfall intersant at de har juletrær i Doha da. Hvor importerer de fra og hva slags trær er det snakk om?

Aner ikke hvor det var importert fra:)

I Dubai selger de ekte juletrær mange steder

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har aldri vært i Sri Lanka, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om det landet annet enn at det ikke frister noe særlig.

Men Oman derimot har jeg vært i flere ganger, dog begynner det å bli noen år siden. Oman er kjempeflott! Tenker dere på Muscat? Dersom dere vil oppleve noe helt spesielt så kan jeg anbefale byen Musandam. En liten landsby i Oman som har bevart den gamle arabiske kulturen. Det er relativt primitivt men en flott opplevelse sådan. Et must er isåfall båtturen som tar dere ut til "the Fjords" som de kaller det. Naturen er helt fantastisk og sjansen for å se delfiner og masse andre flotte havdyr er stor. Musandam er ikke et sted man trenger mer enn 2 netter i, så det måtte vært at dere kombinerte det med å bo noen dager i Muscat.

Tusen takk. Det var et nyttig tips. Skal huske Musandam. Ja, det er i Muscat vi skal bo. Har hørt mange som skryter av landet. Vi flyr dit og leier bil.

Men vi begynte å snakke om det i dag, at det kanskje var dumt at vi ikke valgte Sri Lanka nå, når vi har lang ferie og heller tar en langhelg (4 dager eller noe) senere til Muscat.

Sri Lanka er jo varmere enn Muscat nå. Vi er bortskjemt med varme, men nå begynner det å bli litt "kaldt"

Sri Lanka skal visst være veldig fint det også.

Uansett får vi bruk for tipset ditt, for jeg har skjønt at Oman er noe man ikke kan gå glipp av.

Skrevet

Det blir jo også mange fat og kjeler, det er ikke til å unngå.

Ja - de fatene vi har spist på + bestikk og alt det er plass til går i oppvaskmaskina, glassene bruker vi som regel utover kvelden også. :o) Det som da måtte være igjen er større serveringsfat og kjeler og det tar ikke all verdens tid å vaske opp det når man er flere som hjelper til.

Skrevet

Argumentene dine holder mål i massevis de. Men du hadde aldri overbevidt meg uansett - plasttrær er kjipe greier...

Skrevet

Jeg har helt sort plasttre, som står i stil med leiligheten. Kjempe praktisk etter min mening, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være veldig miljøvennelig.

Jeg ser argumentet med lukten, men det kan man fikse på annet vis.

Sorte juletrær har de på Thon hotell Lillestrøm, hvor jeg var på kurs nylig:-) De henger noen av de oppned i taket også - kanskje du skulle prøvd deg med det? :-)

Jeg synes det var stilig på hotellet - sorte trær med kun sølvfargett pynt.

Men hjemme protesterer jeg vilt mot å ha "designer-tre" - det SKAL være mye variert type pynt - skaffet litt pø om pø og brukt om igjen hvert år:-)

AneM1365380603
Skrevet

''Så leste leste jeg i en nettavis om hvor mange arter småkryp som egentlig følger med juletreet, i tillegg til at noen av krypa var forstørret i artikkelen, sånn bare for å forsterke budskapet.''

Det er ikke all kunnskap som er av det gode:-) Et annet eksempel er illustrerte artikler om midd - klør veldig i senga etter at man har lest om slikt...

Men du har jo klart deg bra i mange herrens år totalt uvitende om alle krypene i juletreet, så det er bare å fortrenge slike artikler, er det ikke? ;-)

''Men du har jo klart deg bra i mange herrens år totalt uvitende om alle krypene i juletreet, så det er bare å fortrenge slike artikler, er det ikke? ;-)''

Jeg har langt fra vært uvitende, og derfor virket argumentene hans så godt også ;)

Jeg trodde et ekte juletre ville være et savn, men har funnet ut at hos oss er det ikke den biten som avgjør julestemningen :)

Når barna mine skaper sin egen jul vil de forbinde andre ting med ekte jul.

Skrevet

Jeg ser at Elis31 har linket til en artikkel jeg leste før i dag, og som gjorde at jeg tenkte på deg og miljøargumentene dine, så jeg nøyer meg med å sitere:-)

''Ekte juletrær er langt mer miljøvennlige enn sine grønne og knallrosa plastsøsken, i alle fall hvis man skal tro forskeren og biologen Clint Springer ved Saint Joseph's University i Philadelphia, USA.

- Mange tenker på avskoging og er dermed usikre på om juletresalget bidrar til dette problemet, sier Springer til Livescience.com og fortsetter:

- Men de fleste juletrær kommer fra spesielle gårder der de plantes nettopp for å bli hogget ned etter en stund. Ut i fra klimagassperspektivet, er ekte trær det eneste åpenbare valget.

Trærne renser atmosfæren for karbondioksid (CO2).

Etter en endt juletid kuttes de fleste trærne opp til flis og brukes blant annet til kompostering. Som en del av komposten vil de små trebitene sakte slippe ut CO2 igjen - noe som gjør de karbonnøytrale.

Kan ikke resirkuleres

De kunstige variantene kommer derimot ikke like heldig ut på karbonbalansen.

- Plasten i disse trærne inneholder petroleum og det går med mye CO2-utløsende energi for å lage og transportere dem. Siden disse trærne ender på søppeldynga etter noen få års bruk, går disse klimagassene for alltid tapt, forklarer han og legger til:

- I dag finnes det ingen reell mulighet til å resirkulere disse.

Ikke minst bidrar de ekte trærne til å støtte det lokale næringslivet.

- De ekte trærne du kjøper kommer gjerne fra en gård nær deg, mens plastikkvariantene er gjerne laget i Kina og har reist en lang vei for å komme til deg.

''

Skrevet

Det er da ingen menneskerett å vite hvor Nickløsheletia oppholder seg.

Enig.

Skrevet

Jeg ser at Elis31 har linket til en artikkel jeg leste før i dag, og som gjorde at jeg tenkte på deg og miljøargumentene dine, så jeg nøyer meg med å sitere:-)

''Ekte juletrær er langt mer miljøvennlige enn sine grønne og knallrosa plastsøsken, i alle fall hvis man skal tro forskeren og biologen Clint Springer ved Saint Joseph's University i Philadelphia, USA.

- Mange tenker på avskoging og er dermed usikre på om juletresalget bidrar til dette problemet, sier Springer til Livescience.com og fortsetter:

- Men de fleste juletrær kommer fra spesielle gårder der de plantes nettopp for å bli hogget ned etter en stund. Ut i fra klimagassperspektivet, er ekte trær det eneste åpenbare valget.

Trærne renser atmosfæren for karbondioksid (CO2).

Etter en endt juletid kuttes de fleste trærne opp til flis og brukes blant annet til kompostering. Som en del av komposten vil de små trebitene sakte slippe ut CO2 igjen - noe som gjør de karbonnøytrale.

Kan ikke resirkuleres

De kunstige variantene kommer derimot ikke like heldig ut på karbonbalansen.

- Plasten i disse trærne inneholder petroleum og det går med mye CO2-utløsende energi for å lage og transportere dem. Siden disse trærne ender på søppeldynga etter noen få års bruk, går disse klimagassene for alltid tapt, forklarer han og legger til:

- I dag finnes det ingen reell mulighet til å resirkulere disse.

Ikke minst bidrar de ekte trærne til å støtte det lokale næringslivet.

- De ekte trærne du kjøper kommer gjerne fra en gård nær deg, mens plastikkvariantene er gjerne laget i Kina og har reist en lang vei for å komme til deg.

''

Æsj da ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...