Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har kommet mus inn i hytta vår, og vi finner stadig spor (musebæsj) etter dem.

I helga har vi fanget to mus, og håper ikke det er flere igjen...

Er det noen som har en formening om hvor farlig musebæsj egentlig er for oss mennesker?

Er jeg litt for hysterisk som vasker hele helga?

Skrevet

Jeg ville nok også ha fjernet lorten. Men sannsynligheten for at dere vil bli syke av det er vel ikke stor. Bare vask hendene godt etterpå.

:0)

Skrevet

Du kan få musepest. Det er ingen farlig sykdom, men du kan bli ganske syk og jeg tror den kan være langvarig. Det er en influensa lignende sykdom og de finnes ikke medisiner mot det, bare å vente til du blir frisk igjen.

Skrevet

Vi har en sommerhytte som blir invadert av mus hver vinter. (invasjon i varierende grad fra sesong til sesong, i år tror jeg det er spesielt mange mus) Jeg tar en runde med å ta ut alt sengetøy og madrasser på våren, støvsuger og vasker hele hytta, men så gjør jeg ikke mer. Noen ganger drysser det muselort ned i ungenes senger i løpet av sommeren (tipper det er muselort over panelet i taket). Man skal egentlig ikke støvsuge muselort pga. faren for musepest, men jeg gjør det likevel. Uansett, vi har aldri blitt syke, fått musepest eller noe annet.

Jeg har tom. hørt om folk som har kommet i skade for å spise muselort (når musene har gjort fra seg i kornblandingen eller i stekepanna), uten at de har blitt syke. (men det har jeg heldigvis unngått selv *urk*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...