pusi Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Det har kommet mus inn i hytta vår, og vi finner stadig spor (musebæsj) etter dem. I helga har vi fanget to mus, og håper ikke det er flere igjen... Er det noen som har en formening om hvor farlig musebæsj egentlig er for oss mennesker? Er jeg litt for hysterisk som vasker hele helga? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Jeg ville nok også ha fjernet lorten. Men sannsynligheten for at dere vil bli syke av det er vel ikke stor. Bare vask hendene godt etterpå. :0) 0 Siter
mrxx Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Du kan få musepest. Det er ingen farlig sykdom, men du kan bli ganske syk og jeg tror den kan være langvarig. Det er en influensa lignende sykdom og de finnes ikke medisiner mot det, bare å vente til du blir frisk igjen. 0 Siter
Elis31 Skrevet 14. desember 2009 Skrevet 14. desember 2009 Det høres ut som du bør være veldig hygenisk når du vasker. http://www.lommelegen.no/321137/musepest Kanskje ta på munnbind og? 0 Siter
Mirabell Skrevet 14. desember 2009 Skrevet 14. desember 2009 Vi har en sommerhytte som blir invadert av mus hver vinter. (invasjon i varierende grad fra sesong til sesong, i år tror jeg det er spesielt mange mus) Jeg tar en runde med å ta ut alt sengetøy og madrasser på våren, støvsuger og vasker hele hytta, men så gjør jeg ikke mer. Noen ganger drysser det muselort ned i ungenes senger i løpet av sommeren (tipper det er muselort over panelet i taket). Man skal egentlig ikke støvsuge muselort pga. faren for musepest, men jeg gjør det likevel. Uansett, vi har aldri blitt syke, fått musepest eller noe annet. Jeg har tom. hørt om folk som har kommet i skade for å spise muselort (når musene har gjort fra seg i kornblandingen eller i stekepanna), uten at de har blitt syke. (men det har jeg heldigvis unngått selv *urk*) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.