Gå til innhold

Sjalu

Gjest sjaludama

Anbefalte innlegg

Gjest sjaludama
Skrevet

Hei. Jeg kjenner at jeg har blitt så sjalu på mannen min. Vi har vært gifti 10 år og har aldri vært spesielt sjalu før. I det siste (5-6 månedene) har jeg blitt ganske sjalu. En av grunnene til sjalusien tror jeg er at meanen min har fått en ny medarbeider på jobben. Hun er vakker og jeg vet at han liker henne og synes hun er fin. Jeg får aldri noen fine kommentarer fra han, aldri et klapp på skuldra og det er jeg som må gi han klemmer og kos hvis det skal bli noe. Vi har to barn. Uff.. kjenner at dette ikke er noen god følelse- jeg blir jo så mistenksom og betenkt. Har dere noen gode råd til meg???

– sjaludama

Svar

Skrevet

Gå til familierådgivning? Sjalusi kan være både på godt og vondt. Hvis det er først nå du er sjalu så langt uti forholdet, er det kanskje en grunn til det. Jeg synes det blir litt begges ansvar å ordne opp i at du føler deg trygg. Så jeg er enig med trollemor, prat om det.

Istedenfor å gjør deg liten og redd. Forsøk å gjør noe nytt. Begynn å tren, skaff deg ny hårfrisyre eller noe. Bli kjent med nye sider av deg selv. Det kan også pirre nysgjerrigheten til din mann.

Man bør aldri miste troen på seg selv uansett hvordan man føler seg behandlet av de rundt deg.

Personlig tror jeg aldri jeg hadde orket å leve med en mann som ikke orker å gi meg noe positivt tilbake. Og selv om jeg kan bli veldig irritert over min mann, så har jeg aldri vært i tvil om han var glad i meg.

Gjest spardamen
Skrevet

Snakke med mannen din og fortelle hvordan du føler deg? Ikke angripe han for noe, men bare fortelle hva du selv føler.

Gjest sjaludame
Skrevet

Gå til familierådgivning? Sjalusi kan være både på godt og vondt. Hvis det er først nå du er sjalu så langt uti forholdet, er det kanskje en grunn til det. Jeg synes det blir litt begges ansvar å ordne opp i at du føler deg trygg. Så jeg er enig med trollemor, prat om det.

Istedenfor å gjør deg liten og redd. Forsøk å gjør noe nytt. Begynn å tren, skaff deg ny hårfrisyre eller noe. Bli kjent med nye sider av deg selv. Det kan også pirre nysgjerrigheten til din mann.

Man bør aldri miste troen på seg selv uansett hvordan man føler seg behandlet av de rundt deg.

Personlig tror jeg aldri jeg hadde orket å leve med en mann som ikke orker å gi meg noe positivt tilbake. Og selv om jeg kan bli veldig irritert over min mann, så har jeg aldri vært i tvil om han var glad i meg.

Tusen takk for svar. Har prøvd å snakke med han, men jeg når ikke inn. Han er også mye borte- jobber og festligheter gjennom jobben. Kjenner jeg har vondt mangen, og usikker. Usikker på hvordan jeg skal oppføre meg i forhold til han. Han finnes ikke sjau, noe som fortrinnsvis er greit, men skulle ønske at han har vært det noen ganger-- det beviser jo at han er glad i meg. Han sier aldri at han er glad i meg før jeg spør eller sier det. Er han glad i meg?? Herregud.. hvordan skal jeg komme meg gjennom denne tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...