Gå til innhold

Hvor mye dopapir bruker du?

Anbefalte innlegg

Gjest spardamen
Skrevet

Må stramme inn på budsjettet her. Har tenkt å skrive en lapp på toalettet om hvor mye dopapir hver enkelt får lov til å bruke. Men hva er normalt tro?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

5

• morsan

3

• fyrlykt

3

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest majas mamma
Skrevet

Er vel kanskje andre ting å se på først? Hadde jeg vært et sted og funnet en lapp med "maks to tørk" hadde jeg vel egentlig begynt å lure litt. Og hvis man faktisk trenger mer papir enn "to tørk", hva da?

Minner meg om da jeg var i utlandet og måtte betale dobbelt på offentlig toalett for å få dopapir

Skrevet

Haha, håper du ikke er alvorlig!

Når det er sagt har mine to ganske små gutter hatt en tendens til å bruke vel mye papir. Jeg har da muntlig kommentert det, og de justerer noe deretter. Men har tross alt tenkt at det viktigste er at de blir rene bak :-).

Hadde jeg vært på besøk hos noen med skilt på do om hvor mange tørk man hadde lov å bruke ville jeg begynt å lure...

Gjest shunyata
Skrevet

Normalt dopapirbruk er vel at du gjør deg ferdig med rengjøringen =)

Det er vel andre ting en kan spare inn på?

Skrevet

Jeg tror det normale er at man bruker det som trengs der og da. Alle toalettbesøk utløser ikke samme papirbehov.

Jeg tror det er mer å spare på å velge et billigmerke - men ikke så billig at man blir sår, jeg klarer ikke sånt østeuropeisk matpapir. Evt. se på kjøkkenet om man kan bruke en klut i stedet for tørkerull, noe vi klarte oss uten i gamle dager (ja, jeg levde da).

Gjest shunyata
Skrevet

Jeg tror det normale er at man bruker det som trengs der og da. Alle toalettbesøk utløser ikke samme papirbehov.

Jeg tror det er mer å spare på å velge et billigmerke - men ikke så billig at man blir sår, jeg klarer ikke sånt østeuropeisk matpapir. Evt. se på kjøkkenet om man kan bruke en klut i stedet for tørkerull, noe vi klarte oss uten i gamle dager (ja, jeg levde da).

...kom på at jeg brukte avispapir på utedoen da jeg var på besøk hos noen på landet...

Det gikk bra det også =)

Skrevet

Huff, et øyeblikk trodde jeg du foreslo å gå over til å bruke klut i stedet for toalettpapir...

Skrevet

Huff, et øyeblikk trodde jeg du foreslo å gå over til å bruke klut i stedet for toalettpapir...

Hahaha! Nei, ett sted går grensene, selv for oss som gjennomlevde de middelalderske forholdene på 60-tallet.

Men kjøkken-tørkerull (særlig med julemotiv) er typisk noe man kan klare seg uten.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

''Men hva er normalt tro?''

Et halvt flak, vil jeg tro.

Skrevet

Det er nok ikke så mye å spare inn her. Bedre å se på andre ting:-)

(Som telefonbruk/leverandør, forsikringer, blad-abbonementer, mat og husholdningsartikler kjøpt på tilbud, gå/sykle i stedet for kjøre osv.)

Skrevet

Hehe, dette kan vel ikke være det du sparer mest på. Hvor mye koster dopapir da? Det er tross alt ikke stort. Selvsagt hvis det er barn som river av metervis om gangen, så skjønner jeg at det bør innstrammes, men av andre grunner enn selve økonomien.

Du har nok andre utgifter det er mer å spare på å stramme inn enn dette.

Skrevet

''Jeg tror det er mer å spare på å velge et billigmerke''

Det tror ikke jeg. Billigmerkene er ofte så tynne (bare 1-2 lag) at man ender med å bruke mye mer papir enn om man bruker et dyrere (og adskillig mer behagelig!) merke.

Skrevet

''Jeg tror det er mer å spare på å velge et billigmerke''

Det tror ikke jeg. Billigmerkene er ofte så tynne (bare 1-2 lag) at man ender med å bruke mye mer papir enn om man bruker et dyrere (og adskillig mer behagelig!) merke.

Jeg mente ikke SÅ billig. Men uansett tror jeg ikke dopapir er den største utgiften.

Skrevet

Jeg tror jeg følger i dine spor og lar dette inngå i noen av de andre 100 nyttårsforsettene jeg har. Dopapir er j' dyrt faktisk og man kaster pengene rett i dass faktisk.

Skrevet

Jeg mente ikke SÅ billig. Men uansett tror jeg ikke dopapir er den største utgiften.

*Hehe* Jeg tror det er et lite troll.

Skrevet

Hahaha! Nei, ett sted går grensene, selv for oss som gjennomlevde de middelalderske forholdene på 60-tallet.

Men kjøkken-tørkerull (særlig med julemotiv) er typisk noe man kan klare seg uten.

''særlig med julemotiv''

Må innrømme at jeg liker tørkerullen, selv om jeg også stammer fra middelalderen. Men jeg klarer meg veldig fint uten alle de årstidsriktige motivene på den dyre varianten. Det er vel for å pynte opp på benken ;-)

Skrevet

Akkurat passe, kommer ikke til å spare inn på den fronten. Kjøper ikke det dyreste.

Skrevet

''særlig med julemotiv''

Må innrømme at jeg liker tørkerullen, selv om jeg også stammer fra middelalderen. Men jeg klarer meg veldig fint uten alle de årstidsriktige motivene på den dyre varianten. Det er vel for å pynte opp på benken ;-)

Jeg har så stilrent kjøkken at alt annet enn helt hvit tørkerull bare ødelegger :-))

Skrevet

*haha*

I oppveksten var det ei venninne som ga de besøkende beskjed om at hvis de skulle på do hos henne, var det max 2 tørk pr nr 1, litt mer ved nr 2. i lo såklart. I ettertid har jeg skjønt at mora i huset ikke var helt i vater, stakkars. Hun ga mange rare ordrer.

Skrevet

''særlig med julemotiv''

''Men jeg klarer meg veldig fint uten alle de årstidsriktige motivene på den dyre varianten''

Jeg foretrekker alltid den hvite kjøkkenrullen, men har en del ganger erfart at det kun er dekorerte ruller tilgjengelig i butikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...