Gå til innhold

Hvor mye dopapir bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det normale er at man bruker det som trengs der og da. Alle toalettbesøk utløser ikke samme papirbehov.

Jeg tror det er mer å spare på å velge et billigmerke - men ikke så billig at man blir sår, jeg klarer ikke sånt østeuropeisk matpapir. Evt. se på kjøkkenet om man kan bruke en klut i stedet for tørkerull, noe vi klarte oss uten i gamle dager (ja, jeg levde da).

Trodde du mente man skulle se etter på kjøkkenet om man kunne bruke en klut i stedet for papir. Etter dobesøket!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

5

• morsan

3

• fyrlykt

3

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Trodde du mente man skulle se etter på kjøkkenet om man kunne bruke en klut i stedet for papir. Etter dobesøket!

Ja, Elextra var inne på samme tolkningen. Jeg skrev nok litt fort. Jeg mente altså å bytte ut kjøkken-tørkerullen med klut hvis man absolutt skal spare på papiret :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Høres ut som sløsing i bruke en lapp å skrive på, om det ellers skal være begrensning på papirforbruket. Skriv beskjeden rett på veggen du, ellers ender besøket med å tørke seg i ræva med lappevirksomheten din :D

Skrevet

Jeg bare bæsjer i dusjen og spyler meg jeg, så sparer jeg regnskogen.

LOL

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Grisegutt.

Skrevet

*knegg*

En forbilledlig miljøtanke.

Skrevet

Du kan jo kjøpe billige kluter som du vasker etterhvert.

Skrevet

Det kommer jo an på konsistensen på det som kommer ut. Urinering krever ikke så mye. Men avføringen kan jo noen ganger etterlate en rimelig rent "avføringshull", mens det andre ganger krever uante mengder papir for å få det rent.

Så du får tenke gjennom først om du ønsker rene stumpelumper...

Skrevet

Det er på dopapir du tror du får den største innsparingen?

Skrevet

Om folk ikke får tørke seg rene tipper jeg kronene du sparer spises opp av den økede mengden vaskepulver..

Skrevet

Høres ut som sløsing i bruke en lapp å skrive på, om det ellers skal være begrensning på papirforbruket. Skriv beskjeden rett på veggen du, ellers ender besøket med å tørke seg i ræva med lappevirksomheten din :D

LOL!

Skrevet

Nå i disse trange tider, bruk papirets begge sider. Tenk så også på din venn, rull papiret opp igjen.

Skrevet

Det er nok ikke så mye å spare inn her. Bedre å se på andre ting:-)

(Som telefonbruk/leverandør, forsikringer, blad-abbonementer, mat og husholdningsartikler kjøpt på tilbud, gå/sykle i stedet for kjøre osv.)

''blad-abbonementer''

Du sier noe der, fikk meg et støkk i dag da jeg for en gangs skyld sjekka kassalappen. Allers kr. 42,- sto det! Sjekket flere ganger, men joda, 42,- kroner koster de impulskjøpene mine som jeg napper fra bladhylla mens jeg står i kø og venter. Jeg trodde det var rundt 15-20 for et ukeblad.

Snakker om å være sløv.. og fra nå av er det slutt på sånne impulshandlinger, det blir fort en del penger, og man leser jo omtrent ikke noe i de bladene likevel.

Skrevet

''blad-abbonementer''

Du sier noe der, fikk meg et støkk i dag da jeg for en gangs skyld sjekka kassalappen. Allers kr. 42,- sto det! Sjekket flere ganger, men joda, 42,- kroner koster de impulskjøpene mine som jeg napper fra bladhylla mens jeg står i kø og venter. Jeg trodde det var rundt 15-20 for et ukeblad.

Snakker om å være sløv.. og fra nå av er det slutt på sånne impulshandlinger, det blir fort en del penger, og man leser jo omtrent ikke noe i de bladene likevel.

Det er helt sykt med disse bladprisene. Skulle kjøpe KK men det kostet 59 kr! Samme med Henne, Elle osv.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Nå i disse trange tider, bruk papirets begge sider. Tenk så også på din venn, rull papiret opp igjen.

'' Tenk så også på din venn, rull papiret opp igjen.''

Uten å rive av det man har brukt?

Skrevet

''blad-abbonementer''

Det var det ukeblad kostet på 80-tallet det ;-)

Gjest firepile
Skrevet

Det er helt sykt med disse bladprisene. Skulle kjøpe KK men det kostet 59 kr! Samme med Henne, Elle osv.

Hva med utenlandske musikkblader til 149,- på Narvesen?

Caloni Makaroni
Skrevet

...kom på at jeg brukte avispapir på utedoen da jeg var på besøk hos noen på landet...

Det gikk bra det også =)

Blir fort noen kroner på rørleggere, på vannklosetter ;)

Gjest Rådgiver, men ikke i dopapirbruk
Skrevet

Det unormale er å spørre om hva som er normalt. Aldri i verden om jeg kommer til å skrive rapport om mitt dopapirbruk, eller foreskrive noen retningslinjer selvom jeg jobber med rådgivning til daglig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...