Gå til innhold

Hjemmelaget og spiselig= ekkelt.....

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt over. Jeg ysnes det er kjempekoselig å få noe barn har laget, enten det er spiselig eller ei.

Og jeg har aldri opplevd å bli syk av å spise marsipan laget av små barnehender.

Det får nå være måte på hysteri!

''Og jeg har aldri opplevd å bli syk av å spise marsipan laget av små barnehender.

Det får nå være måte på hysteri!''

Nå er jeg ikke redd for verken smitte eller det å bli syk, poenget mitt er at jeg synes det er ekkelt..

Skrevet

Det er jeg veldig enig med deg i.

Vi forsøker å lage gaver som kan brukes til noe, evt. som forsvinner ved konsum (noe spiselig / lys / såpe, etc). Men det er ikke så lett å finne på noe nytt hvert år, samtidig som det skal være noe de fleste kan akseptere.

Her er årets julegave decoupage på glass og kopper. Glassene og koppene er kjøpt på 50% salget til glassmagasinet, så det blir ganske fine gaver. Min jobb er å pensle på utallige lag med lakk, samt å betale det det koster. Ungene som deltar er de kreative - og også de som gir bort gavene...*s*

Skrevet

Her er årets julegave decoupage på glass og kopper. Glassene og koppene er kjøpt på 50% salget til glassmagasinet, så det blir ganske fine gaver. Min jobb er å pensle på utallige lag med lakk, samt å betale det det koster. Ungene som deltar er de kreative - og også de som gir bort gavene...*s*

Høres kjempeflott ut!

*adopterer frosken som tante til junior*

Skrevet

Høres kjempeflott ut!

Hehe... *s*

Skrevet

Hehe... *s*

Du hadde sikkert blitt hans favoritt-frosk! :-) Tror han har sånn rundt regnet 40 frosker, med stort og smått;-) (flest i glass...)

Skrevet

Du hadde sikkert blitt hans favoritt-frosk! :-) Tror han har sånn rundt regnet 40 frosker, med stort og smått;-) (flest i glass...)

Jeg foretrekker å få være en av dem utenfor glass...

Skrevet

Jeg foretrekker å få være en av dem utenfor glass...

:-)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt over det før nå i det siste, da jeg hadde en pepperkake-seanse sammen med et par barn. Umulig å ha god nok hygiene der, det var hosting og nysing, prøvesmaking over en lav sko. Satser på at virus og bakterier blir drept under steking, eller i alle fall ikke klarer å holde seg i live utenfor en menneskekropp helt frem til jul.

Bakekameratene er uansett barn jeg har såpass nær kontakt med at jeg allerede deler alle bassilusker med dem.

Etter denne seansen har jeg ikke lyst til å spise "hjemmelagede" pepperkaker fra barnehagen. Jeg er ikke så vant med barn, så jeg trodde barn var like nøye på hygienen som jeg er når jeg baker. (Selv om jeg vet at det er voksne som heller ikke er like nøye.)

Jeg har gitt bort hjemmelagde, spiselige gaver i mange år, som er blitt positivt mottatt (ikke bare av høflighet, det kommer "krav" om ny forsyning hver jul). Men det har vel en del å si at dette er folk som uansett spiser ting jeg har laget. når de er på besøk.

Gjest pompadur
Skrevet

Hjemmelaget spiser jeg, men er skeptisk når det er barn som har laget det.

Dere som har barn; hva sier man til en mor (venninne) som byr på boller barnet hennes har laget? Du har sett barnet bake tidligere og der er det mye basselusker i sving. Er det ok å si nei takk, eller blir mammaen fornærmet da? Barnet vil jo også at du skal smake.

Skrevet

Hjemmelaget spiser jeg, men er skeptisk når det er barn som har laget det.

Dere som har barn; hva sier man til en mor (venninne) som byr på boller barnet hennes har laget? Du har sett barnet bake tidligere og der er det mye basselusker i sving. Er det ok å si nei takk, eller blir mammaen fornærmet da? Barnet vil jo også at du skal smake.

Som jeg skrev her i går, så har jeg nå aldri tenkt over at dette skal være ekkelt.

Synes folk er kjempekjipe hvis de ikke kan spise boller et barn har laget :-((((

Ja - jeg som mor hadde blitt fornærmet på mitt barns vegne dersom en gjest ikke hade villet spise boller jeg og mitt barn hadde laget sammen.

Skrevet

Høres kjempeflott ut!

Høh! Fløtt deg! Jeg står foran deg i køen! ;)

AneM1365380603
Skrevet

Som jeg skrev her i går, så har jeg nå aldri tenkt over at dette skal være ekkelt.

Synes folk er kjempekjipe hvis de ikke kan spise boller et barn har laget :-((((

Ja - jeg som mor hadde blitt fornærmet på mitt barns vegne dersom en gjest ikke hade villet spise boller jeg og mitt barn hadde laget sammen.

''Ja - jeg som mor hadde blitt fornærmet på mitt barns vegne dersom en gjest ikke hade villet spise boller jeg og mitt barn hadde laget sammen.''

Men hva om gjesten har en forklaring på hvorfor de ikke vil spise? Jeg spiser ikke engang det jeg selv baker, bortsett fra noen få sorter. Jeg er ikke så glad i hverken småkaker eller boller, og jeg avslår vanligvis høflig. Hvis barnet insisterer tar jeg en liten smaksprøve, men jeg liker ikke å spise noe jeg ikke har lyst på.

Jeg pleier å si at jeg er mett, men at det ser veldig godt ut ;)

Skrevet

''Ja - jeg som mor hadde blitt fornærmet på mitt barns vegne dersom en gjest ikke hade villet spise boller jeg og mitt barn hadde laget sammen.''

Men hva om gjesten har en forklaring på hvorfor de ikke vil spise? Jeg spiser ikke engang det jeg selv baker, bortsett fra noen få sorter. Jeg er ikke så glad i hverken småkaker eller boller, og jeg avslår vanligvis høflig. Hvis barnet insisterer tar jeg en liten smaksprøve, men jeg liker ikke å spise noe jeg ikke har lyst på.

Jeg pleier å si at jeg er mett, men at det ser veldig godt ut ;)

Hvis en kommer på besøk rundt lunsjtider eller forsåvidt rundt barne-tv tider - og det settes frem nybakte boller, så synes jeg det er uhøflig å la være å smake, så sant en ikke er allergisk eller en er på en helt spesiell diett der en ikke skal/kan spise akkurat dette.

De fleste spiser jo et måltid i 11-13 tida, og er en på besøk da, så synes jeg en skal smake litt på det som settes frem.

Jeg var på konsert/basar med korpset i kveld, og vi hadde grøt og kaker. Jeg spiste litt grøt (hadde spist middag hjemme, hadde ikke fått med meg at det skulle være grøt), men ikke noen kaker - jeg er ikke særlig glad i kaker. Hadde det vært hjemme hos noen, hadde jeg trolig forsynt meg med ett kakestykke/en muffins. Jeg er mye mer glad i salt mat/salat osv, eller gjærbakst.

AneM1365380603
Skrevet

Hvis en kommer på besøk rundt lunsjtider eller forsåvidt rundt barne-tv tider - og det settes frem nybakte boller, så synes jeg det er uhøflig å la være å smake, så sant en ikke er allergisk eller en er på en helt spesiell diett der en ikke skal/kan spise akkurat dette.

De fleste spiser jo et måltid i 11-13 tida, og er en på besøk da, så synes jeg en skal smake litt på det som settes frem.

Jeg var på konsert/basar med korpset i kveld, og vi hadde grøt og kaker. Jeg spiste litt grøt (hadde spist middag hjemme, hadde ikke fått med meg at det skulle være grøt), men ikke noen kaker - jeg er ikke særlig glad i kaker. Hadde det vært hjemme hos noen, hadde jeg trolig forsynt meg med ett kakestykke/en muffins. Jeg er mye mer glad i salt mat/salat osv, eller gjærbakst.

En hel bolle kan være en lang lidelse om en ikke er så glad i det, men en liten smakeprøve går greit. Hvis jeg nærmer meg blodsukkerfall klarer jeg godt det meste av søtsaker, men dessverre byr mye meg helt i mot til vanlig.

Som deg er jeg også mest glad i noe salt. Middager er det beste jeg spiser.

Skrevet

En hel bolle kan være en lang lidelse om en ikke er så glad i det, men en liten smakeprøve går greit. Hvis jeg nærmer meg blodsukkerfall klarer jeg godt det meste av søtsaker, men dessverre byr mye meg helt i mot til vanlig.

Som deg er jeg også mest glad i noe salt. Middager er det beste jeg spiser.

Hmmm - jeg har aldri tenkt på at en bolle kan være en lidelse!

Jeg er så utrolig lei av alle sammenkomster på skole og barnehage og andre steder der det alltid skal være kaker :-(((

Jeg liker bedre ordentlige desserter (puddinger, tilslørte bondepiker, hermetisk frukt osv) enn kaker. Pluss salte ting da!

Men jeg liker å bake kaker, og hater å lage middag :-(

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er ekkelt. Ikke fra kjente. De fleste vakser jo hendene sine. Det er da dritten vi lever av. ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...