Gå til innhold

En tråd til om julemat..... :D

Anbefalte innlegg

Gjest juleselskap
Skrevet

Vi skal ha juleselskapet hjemme i år. Vi blir 8 personer. Da 6 voksne og 2 barn (7-8 år). Hvor mye ribbe burde jeg steke? Holder det med 3 kg? Skal i tillegg ha medisterkake og julepølse.

Skrevet

0,5 kg ribbe pr person (voksen). Barna foretrekker kanskje julepølse og medisterkake? Jeg syns 3 kg er i minst laget til seks voksne og to barn. Jeg har en ribbe på neste 4 kg til fem voksne, og syns at den er i minste laget... Men jeg syns det er godt med litt ribberester i romjulen :-)

Gjest juleselskap
Skrevet

Mulig jeg får kjøpe en bit til. :D

Ungene spiser nok ikke ribbe i det hele tatt - de holder seg nok til julepølse og medisterkake. Så det blir til 6 voksne, den ene voksne (ungdom) spiser knapt ribbe - bare litt svor, og ellers julepølse og medisterkake.

Får vel kjøpe en liten bit til - så jeg er sikker på at jeg har nok. Vi må jo bli mette alle mann ;)

Takk for svar

Gjest juleselskap
Skrevet

0,5 kg ribbe pr person (voksen). Barna foretrekker kanskje julepølse og medisterkake? Jeg syns 3 kg er i minst laget til seks voksne og to barn. Jeg har en ribbe på neste 4 kg til fem voksne, og syns at den er i minste laget... Men jeg syns det er godt med litt ribberester i romjulen :-)

Havnet feil denne - så kommer her også

Mulig jeg får kjøpe en bit til. :D

Ungene spiser nok ikke ribbe i det hele tatt - de holder seg nok til julepølse og medisterkake. Så det blir til 6 voksne, den ene voksne (ungdom) spiser knapt ribbe - bare litt svor, og ellers julepølse og medisterkake.

Får vel kjøpe en liten bit til - så jeg er sikker på at jeg har nok. Vi må jo bli mette alle mann ;)

Skrevet

Dersom det er små unger så spiser de nok ikke noe særlig ribbe vil jeg tro. 1/2 kilo pr. pers bør jo holde. Men det er jo leit om det blir for lite. Og det er jo ikke noe problem om det blir litt rester....

Skrevet

Vi blir 7 voksne og 3 små barn, jeg har bestilt 4 kg. ribbe. Skal ha pølser og medisterkaker i tillegg. Bare fint om det er igjen ribbe til 1.juledagfrokosten:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...