Gjest juleselskap Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Vi skal ha juleselskapet hjemme i år. Vi blir 8 personer. Da 6 voksne og 2 barn (7-8 år). Hvor mye ribbe burde jeg steke? Holder det med 3 kg? Skal i tillegg ha medisterkake og julepølse. 0 Siter
Mirabell Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 0,5 kg ribbe pr person (voksen). Barna foretrekker kanskje julepølse og medisterkake? Jeg syns 3 kg er i minst laget til seks voksne og to barn. Jeg har en ribbe på neste 4 kg til fem voksne, og syns at den er i minste laget... Men jeg syns det er godt med litt ribberester i romjulen :-) 0 Siter
Gjest juleselskap Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Mulig jeg får kjøpe en bit til. Ungene spiser nok ikke ribbe i det hele tatt - de holder seg nok til julepølse og medisterkake. Så det blir til 6 voksne, den ene voksne (ungdom) spiser knapt ribbe - bare litt svor, og ellers julepølse og medisterkake. Får vel kjøpe en liten bit til - så jeg er sikker på at jeg har nok. Vi må jo bli mette alle mann Takk for svar 0 Siter
Gjest juleselskap Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 0,5 kg ribbe pr person (voksen). Barna foretrekker kanskje julepølse og medisterkake? Jeg syns 3 kg er i minst laget til seks voksne og to barn. Jeg har en ribbe på neste 4 kg til fem voksne, og syns at den er i minste laget... Men jeg syns det er godt med litt ribberester i romjulen :-) Havnet feil denne - så kommer her også Mulig jeg får kjøpe en bit til. Ungene spiser nok ikke ribbe i det hele tatt - de holder seg nok til julepølse og medisterkake. Så det blir til 6 voksne, den ene voksne (ungdom) spiser knapt ribbe - bare litt svor, og ellers julepølse og medisterkake. Får vel kjøpe en liten bit til - så jeg er sikker på at jeg har nok. Vi må jo bli mette alle mann 0 Siter
Speak Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Dersom det er små unger så spiser de nok ikke noe særlig ribbe vil jeg tro. 1/2 kilo pr. pers bør jo holde. Men det er jo leit om det blir for lite. Og det er jo ikke noe problem om det blir litt rester.... 0 Siter
Hønemoren Skrevet 15. desember 2009 Skrevet 15. desember 2009 Vi blir 7 voksne og 3 små barn, jeg har bestilt 4 kg. ribbe. Skal ha pølser og medisterkaker i tillegg. Bare fint om det er igjen ribbe til 1.juledagfrokosten:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.