Gå til innhold

Til Lillemus og andre bokinteresserte

Anbefalte innlegg

Gjest kjekt med tips
Skrevet

Gutten min på 13 har endelig fått interesse for bøker og lesing. Han startet med å lese serien om Darren Shan på rundt 20 bøker og slukte dem alle. Så fortsatte han på den nue serien av samme forfatter, med Lord Loss. Nå er de lest også, så langt de er kommet ut.

Så nå var det veien videre da. Han har falt for denne sjangeren med vampyrer, demoner og grøss, og er ikke så interessert i fantasysjanger som Eragon og slikt. Ikke detektivserier heller. Men han vil lese serier, ikke enkeltstående bøker. Så har du eller andre tips til serier i sjangeren grøss som kunne falle i smak?

Skrevet

Grøsser-bøkene til R. L. Stine da? De er ikke serie på samme måte som de du nevner riktignok...

Det har også kommet en serie som heter "Marg og bein" med enkeltstående titler av flere forfattere. Mulig at den blir for enkel for ham, men dere kan jo se på den.

Skrevet

På den alderen var vel jeg over på voksenbøker mener jeg.

Da har du jo mine yndlingsforfattere. Stephen King og Dean Koontz. Ikke serier, men utrolig spennende bøker. Kan jo nevne Ildbarnet, Kujo, Christine, Dyrekirkegården (tror den heter det på norsk), Den grønne milen....

Skrevet

Min 13-åring har omtrent samme bokinteresse som din, og nå holder han på med Conn Igguldens serie om Julius Cæsar, Keiseren tror jeg den heter. Sjanger er historisk fiction og trigger interessen for historiske begivenheter. 4 bøker av god størrelse, finnes i pocket.

Skrevet

Min 13-åring har omtrent samme bokinteresse som din, og nå holder han på med Conn Igguldens serie om Julius Cæsar, Keiseren tror jeg den heter. Sjanger er historisk fiction og trigger interessen for historiske begivenheter. 4 bøker av god størrelse, finnes i pocket.

Høres ut som noe for min gutt. Han er 11 år, blir 12 til våren, tror du de er for "voksne" for han?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...