Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble påvirket av reklamen og kjøpte en original Norwegiaost.

Spiser dere denne? Den smaker absolutt ingen ting. Jeg måtte ha på tredobbel dose på baguetten før jeg kunne ane at det smakte ost.

Back to Jarlsberg. Noe livslangt forhold med Norwegia kommer ikke på tale.

Skrevet

Norwegia? Hvorfor henger alle seg på denne skrivemåten?

Synes den er helt grei, helst av den vellagrede typen. Men som deg foretrekker jeg Jarlsberg.

Skrevet

Er så absolutt enig med deg :D

Jarlsberg er osten sin :D

Gjest frudolén
Skrevet

Er så absolutt enig med deg :D

Jarlsberg er osten sin :D

Jarlsberg er godt, ja. Men ekte nederlandsk Gouda _det_ er osten sin det!

Gjest majas mamma
Skrevet

Norvegia smaker ingenting, så den er pålegg for dattera som vil at maten helst ikke skal smake av noe. Selv foretrekker jeg Jarlsberg, eller den svenske osten Greve, som er noe av det samme.

Skrevet

Enig i at Norvegia er en kjedelig ost.

Eneste gangen det var den mest dugandes osten, var da jeg var gravid. Av en eller annen grunn klarte jeg ikke Jarlsberg da.

Skrevet

Synes den er helt grei, helst av den vellagrede typen. Men som deg foretrekker jeg Jarlsberg.

''Hvorfor henger alle seg på denne skrivemåten? ''

Kanskje folk er sånn halvveis påvirket av engelsk, og derfor tar med w'en? Til tross for den veldig uengelske endelsen! :-)

Skrevet

Æsj, nå glemte jeg å endre overskriften! ;-)

Skrevet

Norvegia er min favoritt. De andre har for mye smak for meg:-)

Gjest Fioletta
Skrevet

Jeg syns norvegia er kjempe god ost. Liker ikke oster med for mye smak.

Skrevet

Nei, jeg synes Norvegia-ost er skikkelig gørre greier. Men jeg har nok en litt mer ...eh...kontintental ostesmak.

Skrevet

Jeg synes Norvegia er godt. Synes ikke den er smakløs, men jeg liker sterkere oster også. Jarlsberg derimot klarer jeg ikke. Den smaker like mildt synes jeg, men vondt!

Skrevet

Jarlsberg er godt, ja. Men ekte nederlandsk Gouda _det_ er osten sin det!

Joda, den er god den også. Synes den er litt syrlig i forhold til Jarlsberg :)

Skrevet

Jeg liker Norvegia. Gjerne sammen med skinke eller salami. Jeg vet noen kaller den "garantert smakløs", men min smakssans er mer fininnstilt enn deres :-)

Og så liker jeg hollandsk edamerost. Ikke Tine-edamer i rød plast.

Skrevet

Jeg vokste opp med Norvegia-ost, men nå kjøper jeg den aldri. Jeg smaker den jo fra tid til annen, hos andre, og syns den er kjedelig og uten smak. Jarlsberg er standard-osten til alt her hjemme, men Ridder er også god. 100 % enig med deg, altså :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...