Gå til innhold

Julegavetips til ny kjæreste...

Anbefalte innlegg

Gjest tipsmottakesmedtakk
Skrevet

Jeg er blitt sammen med en fyr for nylig (i 2 mnd), og jeg har lyst til å kjøpe en julegave til han.

Problemet er bare at han ikke er for julegaver, og kjøper ikke julegaver selv (dermed kan ikke jeg forvente å få noe).

Men jeg vil gjerne gi ham en liten ting likevel.

Han trenger klær, men vi har bare vært sammen 2 mnd, og siden han ikke bryr seg om klær er jeg redd han vi tro at jeg prøver å forandre han.

Jeg tenkte på noe musikk, men vet ikke helt hva han har fra før, kan jo selfølgelig ta en sjangse.

Har også tenkt på å lage et fint kort til ham, og skrive noen fine ord, men jeg klarer ikke mer enn et par setninger, før jeg synes det blir alt for klisje....

Hva ville dere gjort?

Kort? Julegave? Begge deler?

Forslag til hva?

Skrevet

Sorry, har ingen forslag til gave til fyr som ikke selv vil gi gaver i jula... Så stusselig da.. :-(

Gjest tipsmottasmedtakk
Skrevet

Sorry, har ingen forslag til gave til fyr som ikke selv vil gi gaver i jula... Så stusselig da.. :-(

hehe, jo. Litt stusselig er det jo.

Men han er som han er, med alle sine meninger...

Jeg for min del synes ikke at gaver behøver å gis, man skal gi fordi man har lyst. Og jeg har lyst til å gi noe til ham..

Gjest Bellalinda
Skrevet

Jeg for min del synes ikke at gaver behøver å gis, man skal gi fordi man har lyst. Og jeg har lyst til å gi noe til ham..

Vin? En kul t-skjorte som er i hans stil?

Gjest Gift på 15. året
Skrevet

Vin? En kul t-skjorte som er i hans stil?

Jeg hadde definitivt gått for T-skjorte. Det er kjempemange kule t-skjorter å få kjøpt, det er ikke for romantisk og ikke for dyrt.

Godt forslag!

Gjest tipsmottasmedtakk
Skrevet

Jeg hadde definitivt gått for T-skjorte. Det er kjempemange kule t-skjorter å få kjøpt, det er ikke for romantisk og ikke for dyrt.

Godt forslag!

Ja, han elsker jo også t-shirts, går nesten ikke i annet. Selv om vinteren.

Så kunne jeg skrevet en morsom kommentar som en til i din samling eller noe....

Takk!

Skrevet

Enig i at å gi er det viktigste - men ville selv vært usikker på om en slik innstilling også betyr at gaver ikke er så interessant å motta. Jaja, du kjenner ham best ;-)

Skrevet

Her er jeg enig med Niccola, han høres ut som en stusselig fyr. Hva er grunnen til at han er så imot julegaver da?

Ikke at gaver må være dyre og flotte og sånt, men jeg hadde hatt litt problemer med en mann som ikke engang kunne kjøpe en liten oppmerksomhet til sin elskede altså...

Gi ham en bok om noe han er interessert i?

Skrevet

Enig i at å gi er det viktigste - men ville selv vært usikker på om en slik innstilling også betyr at gaver ikke er så interessant å motta. Jaja, du kjenner ham best ;-)

Jeg hadde blitt skeptisk - er han så lite gavmild på andre områder også?

Skrevet

aktivitet, billetter til noe, invitasjon til å bli med på noe?

Gjest tipsmottakesmedtakk
Skrevet

Jeg hadde blitt skeptisk - er han så lite gavmild på andre områder også?

Lillemus:

Kjenner han vel ikke så godt ennå. Har vært skeptisk. Har kjempet en kamp mot å like ham. Men jeg endte opp med å like ham likevel, og er jo forelsket da. Så hva kan man gjøre?

Gavmild på andre måter...

Han har ikke imot å gi meg mat og sigaretter visst jeg mangler;)

Dessuten tilbydde han meg penger en gang jeg var blakk, da sa jeg altså nei, men han ville ikke ha at jeg gikk rundt å ikke hadde råd til mat.

Så nei....jeg vil ikke si at han ikke er gavmild,

men han har sine prinsipper for å si det sånn.

Alt som er kommersielt = hat.

Litt irriterende. Men jeg liker ham likevel.

Skrevet

Lillemus:

Kjenner han vel ikke så godt ennå. Har vært skeptisk. Har kjempet en kamp mot å like ham. Men jeg endte opp med å like ham likevel, og er jo forelsket da. Så hva kan man gjøre?

Dessuten tilbydde han meg penger en gang jeg var blakk, da sa jeg altså nei, men han ville ikke ha at jeg gikk rundt å ikke hadde råd til mat.

Hvis han er så prinsipielt imot å gi gaver bør han vel heller ikke ta imot, strengt tatt.

Høres jo ut til at han deler av sitt ellers da og det er jo absolutt positivt! :o)

Skrevet

Hvor gammel er han?

Når han generelt ikke driver med julegaver, ville jeg ikke gitt ham noe stort og ordentlig "gavete", det blir bare rart. Gå for den lille, symbolske, personlige gaven i stedet, hvis du vil gi ham noe.

Men er han generelt mot gaver, eller der det bare julegaver han ikke har sansen for? I sistnevnte tilfelle kan du jo heller gi ham en nyttårsgave, for eksempel - så demonstrerer du ikke noe spesielt ved å gi ham en gave nettopp til jul.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Lillemus:

Jeg er litt som kjæresten din. Jeg hater å kjøpe gaver. Ikke fordi jeg ikke egentlig vil, men jeg føler det aldri blir bra nok. Jeg har vokst opp i en familie der enkelte sukker og stønner over gavene de får, de er aldri fornøyde. Da skjønner du kanskje at det ikke er så veldig gøy å kjøpe noe. Folk har så høye forhåpninger til gaver, særlig til jul, og særlig fra kjæresten.

Hvis du likevel vil gi noe, hvorfor ikke kjøpe billetter til konsert med favorittbandet? Det kan vel ikke oppfattes som altfor kommersielt?

Og, du, ikke gled deg for mye til gave/oppmerksomhet på Valentines... ;-P

Skrevet

Ettersom han er motstander av det kommersielle, kunne du jo gi ham noe du har laget selv, f eks brente mandler, krumkaker eller en strikket lue el lign.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...