Gå til innhold

Hva får ektefellen/samboer til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pleier ikke å gi hverandre dyre gaver. Det har som regel vært gaver på kanskje 500 kr, muligens opp mot 1000...

I fjor kjøpte vi mikrobølgeovn sammen + jeg gav ham noe turutstyr (liggeunderlag, skihansker + orienteringskart) - jeg fikk ei flott vinterjakke. Jeg ble litt overrumplet, for jakka var dyr, og han fikk "vanlig presang" av meg.

Vi feiret julaften sammen med min søster m familie, og hun fikk noe diamantgreier av sin mann, og han fikk ei flott jakke av henne. Jeg følte meg litt gnien og knegen, men det var jo ikke meningen.

I år gir min søster og mannen hverandre fullt slalåmutstyr. Jeg har forsåvidt råd til å kjøpe en dyr flott gave til mannen min, men synes det er vanskelig å kjøpe jakke/ skibukse/ skiutstyr evt andre store dyre ting uten at han er med - dessuten kommer jo mye på salg etter jul, og det er kanskje dumt å kjøpe sånt nå...

Hvilket nivå er det vanlig å legge seg på når det gjelder presanger til hverandres kjære? Større ting vi trenger/ønsker oss pleier vi å kjøpe utenom jul/bursdag, og klær/sko kjøper vi stort sett selv.

Har kjøpt en liten ting til ham som jeg vet han blir veldig glad for - men hovedpresangen aner jeg ikke hva skal bli....

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• waxo

4

• AneM1365380603

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Revelokk :-) Koster ikke stort, men vi pleier ikke kjøpe for over 500 til hverandre.

Ungene gir også, og i år får han 3 bøker om hjortejakt og annen storviltjakt av de.

Skrevet

Revelokk :-) Koster ikke stort, men vi pleier ikke kjøpe for over 500 til hverandre.

Ungene gir også, og i år får han 3 bøker om hjortejakt og annen storviltjakt av de.

Hva er revelokk?

Ok å høre at andre også gir rundt 500 til hverandre :-)

Skrevet

Min kjære får DAB-radio og noe småtteri som jeg vet han også blir glad for ved siden av. :o) Så det går fort 1500,- til ham da og ennå er det masse jeg har lyst til å gi ham, men jeg holder igjen, gavehaugen under treet blir stor nok allikevel. :o)

Skrevet

Min kjære får DAB-radio og noe småtteri som jeg vet han også blir glad for ved siden av. :o) Så det går fort 1500,- til ham da og ennå er det masse jeg har lyst til å gi ham, men jeg holder igjen, gavehaugen under treet blir stor nok allikevel. :o)

DAB radio er ikke noe for oss...

Men kan du gi eksempler på ting du gjerne kunne ha gitt ham?

Skrevet

har lagd en t skjorte på nett med bilde av han i sommerferien som han skal få, som bare en liten ekstra gave. og så skal jeg kanskje kjøpe en skjorte til han. og resten vet jeg ikke. vanskelig å kjøpe noe til en som ikke vet hva han vil ha..

Skrevet

DAB radio er ikke noe for oss...

Men kan du gi eksempler på ting du gjerne kunne ha gitt ham?

Mye av det blir jo intern humor da. :o) Som skrujern f.eks... Han får også noen pakker batterier til radioen og et innrammet bilde av ungene og meg (tatt hos fotograf) og en varmeflaske (han er så misunnelig på min!). Sånne personlige småting som ikke koster så mye, men som viser at jeg har lagt merke til om det er noe han trenger eller har nevnt at han ønsker seg eller som bare er søte der og da, hjertesjokolade f.eks. :o)

Skrevet

har lagd en t skjorte på nett med bilde av han i sommerferien som han skal få, som bare en liten ekstra gave. og så skal jeg kanskje kjøpe en skjorte til han. og resten vet jeg ikke. vanskelig å kjøpe noe til en som ikke vet hva han vil ha..

''vanskelig å kjøpe noe til en som ikke vet hva han vil ha..''

Var borte på førjulsbesøk nylig der mannen i huset fikk telefon fra avkommet med spørsmål om hva han ønsket seg til jul, hvorpå mannen ser på fruen og sier:"Mor, hva ønsker jeg meg til jul?" *Hehe* Han mente det ikke sååå alvorlig dog.

Skrevet

''vanskelig å kjøpe noe til en som ikke vet hva han vil ha..''

Var borte på førjulsbesøk nylig der mannen i huset fikk telefon fra avkommet med spørsmål om hva han ønsket seg til jul, hvorpå mannen ser på fruen og sier:"Mor, hva ønsker jeg meg til jul?" *Hehe* Han mente det ikke sååå alvorlig dog.

heheh :)

Skrevet

Jeg har alltid tenkt slik at dyre gaver gjør et stort innhogg i felles økonomi. Og dyre ting synes jeg det er tryggere å kjøpe når han er med, slik at man vet at det er riktig ting man kjøper.

I julegave tenker jeg det er viktigere å finne noe personlig, en oppmerksomhet som viser at du vet hva han liker/vet hva han trenger. Det behøver ikke være noe stort, men skal være gjennomtenkt.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt slik at dyre gaver gjør et stort innhogg i felles økonomi. Og dyre ting synes jeg det er tryggere å kjøpe når han er med, slik at man vet at det er riktig ting man kjøper.

I julegave tenker jeg det er viktigere å finne noe personlig, en oppmerksomhet som viser at du vet hva han liker/vet hva han trenger. Det behøver ikke være noe stort, men skal være gjennomtenkt.

Vi har så mye "stort" vi kommer til å bruke penger på i 2010: Ny oppvaskmaskin, nytt servise til 12 (vi fant ut på smalahovefesten at tallerknene fra bryllupet for 15 år siden er altfor små), oppussing av kjøkken og stue, ny sykkel til 8-åringen, mannen min skal på skiferie i Alpene.... osv osv

Så jeg synes ikke det er noe poeng å kjøpe så mye stort til hverandre til jul :-) Godt flere her er enig med meg! Tror han blir veldig glad for den lille gaven jeg har kjøpt - men jeg vil ha en ting til.

Det eneste han har sagt at han ønsker seg, er ullsokker :-))))

Skrevet

Mye av det blir jo intern humor da. :o) Som skrujern f.eks... Han får også noen pakker batterier til radioen og et innrammet bilde av ungene og meg (tatt hos fotograf) og en varmeflaske (han er så misunnelig på min!). Sånne personlige småting som ikke koster så mye, men som viser at jeg har lagt merke til om det er noe han trenger eller har nevnt at han ønsker seg eller som bare er søte der og da, hjertesjokolade f.eks. :o)

Sånne ting liker ikke mannen min å få.... Han liker ikke "dilleting" - men er veldig glad i praktiske gaver, som ullsokker :-)

Skrevet

Hva er revelokk?

Ok å høre at andre også gir rundt 500 til hverandre :-)

En sånn liten fløytesak som man bruker til å lokke på rev :-)

Hender vi kjøper litt utstyr til huset og kaller det julegava for i år til begge da :-) Kjøper en liten ting til hverandre likevel til jul :-)

Skrevet

En sånn liten fløytesak som man bruker til å lokke på rev :-)

Hender vi kjøper litt utstyr til huset og kaller det julegava for i år til begge da :-) Kjøper en liten ting til hverandre likevel til jul :-)

Nå er ikke jeg noe jaktmenneske for å si det mildt - så jeg spør sikkert dumt: Hvorfor skal du lokke frem reven? Du snakket om storviltjakt, gjorde du ikke det?

Vi har noen veldig gode venner som er skikkelige jegere, og det var utrolig moro i den 40 års dagen, med mye jaktfortellinger!!!!

Vi er heldig og får hjortekjøtt hvert år, men har altså ikke peiling på jakt.

AneM1365380603
Skrevet

I år skal han få et stativ til en sag og en kombikanne. Begge deler er noe han ønsker seg pga interessene. I tillegg blir det vel noe småtterier fra barna.

Stativet koster nesten tusen, mens kombikanna koster ca 250 kr.

Skrevet

I år skal han få et stativ til en sag og en kombikanne. Begge deler er noe han ønsker seg pga interessene. I tillegg blir det vel noe småtterier fra barna.

Stativet koster nesten tusen, mens kombikanna koster ca 250 kr.

Hva er kombikanne?

Jeg får ikke ut av min kjære noen ønsker jeg...

AneM1365380603
Skrevet

Hva er kombikanne?

Jeg får ikke ut av min kjære noen ønsker jeg...

Det er en kanne som har plass for både olje og bensin.

Forslag til din mann: Frakk, lommebok, vintersko, vinterjakke, ullklær. Er han like glad i James Bond som mannen min er kan du kjøpe alle filmene i en pakke. Tror den pakken koster et par tusen. Den skal mannen min få før eller siden ;)

Skrevet

Det er en kanne som har plass for både olje og bensin.

Forslag til din mann: Frakk, lommebok, vintersko, vinterjakke, ullklær. Er han like glad i James Bond som mannen min er kan du kjøpe alle filmene i en pakke. Tror den pakken koster et par tusen. Den skal mannen min få før eller siden ;)

Takk for tips!!!!

Han er veldig glad i James bond ja, men vi ser sjelden film sammen, fordi dvd-spilleren er i loftstua, og det er stort sett ungene som bruker den. Jeg kunne jo kjøpt en dvd-spiller til stua!!!! Og en film :-) juhu!!!

Ulltøy har han masse av, og det får han som regel av sin mor til jul....

Men du hadde mange gode tips her!

AneM1365380603
Skrevet

Takk for tips!!!!

Han er veldig glad i James bond ja, men vi ser sjelden film sammen, fordi dvd-spilleren er i loftstua, og det er stort sett ungene som bruker den. Jeg kunne jo kjøpt en dvd-spiller til stua!!!! Og en film :-) juhu!!!

Ulltøy har han masse av, og det får han som regel av sin mor til jul....

Men du hadde mange gode tips her!

Jeg er så glad de gangene han ser James Bond, for da er han aktivisert et par timer ;) Noen ganger insisterer han på at jeg skal se filmene sammen med han, og da får jeg massasje under hele filmen :)

Skrevet

Nå er ikke jeg noe jaktmenneske for å si det mildt - så jeg spør sikkert dumt: Hvorfor skal du lokke frem reven? Du snakket om storviltjakt, gjorde du ikke det?

Vi har noen veldig gode venner som er skikkelige jegere, og det var utrolig moro i den 40 års dagen, med mye jaktfortellinger!!!!

Vi er heldig og får hjortekjøtt hvert år, men har altså ikke peiling på jakt.

Hihi, ser det ikke henger helt på greip :-)

Han ønsker å utvide jaktsesongen litt ved å jakte på rev se :-) Storviltjakta er jo bare for en kort periode, og han har jo abstinenser når det har gått en tid etter den er ferdig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...