Gå til innhold

Hva får ektefellen/samboer til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi, ser det ikke henger helt på greip :-)

Han ønsker å utvide jaktsesongen litt ved å jakte på rev se :-) Storviltjakta er jo bare for en kort periode, og han har jo abstinenser når det har gått en tid etter den er ferdig :-)

Varer ikke storviltjakta helt fra råbukk i august til hjort ut året? Synes nå hun har fortalt om du hun jakt-venninna jeg har....

Men jeg skjønner pointet. Tror nok det går noen rever oppi den skauen også, og mår. Ellers går det vel mye i vedhogst og tømmerhogst utover vinteren hos dem!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• waxo

4

• AneM1365380603

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Varer ikke storviltjakta helt fra råbukk i august til hjort ut året? Synes nå hun har fortalt om du hun jakt-venninna jeg har....

Men jeg skjønner pointet. Tror nok det går noen rever oppi den skauen også, og mår. Ellers går det vel mye i vedhogst og tømmerhogst utover vinteren hos dem!

Jo, men det er stort sett rådyr han har mulighet til å jakte, og det har blitt for lite for han :-)

Jeg sitter og sparer til hjortejakt til han til høsten :-) Skal få i bursdagsgave, og da passet det bra med noen hjortebøker under treet i år :-)

Skrevet

Jo, men det er stort sett rådyr han har mulighet til å jakte, og det har blitt for lite for han :-)

Jeg sitter og sparer til hjortejakt til han til høsten :-) Skal få i bursdagsgave, og da passet det bra med noen hjortebøker under treet i år :-)

Det blir han sikkert glad for!

Nå må jeg legge meg! God natt :-) I morgen skal jeg prøve å handle de siste julegavene!!!!

Skrevet

Min får allwears jakke og bukse. Så skal jeg kjøpe en ting fra hver av ungene til han.

:0)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi kjøper ikke gaver bare for å kjøpe. Som oftes har vi noe stort felles vi ønsker oss, og bruker penger på det sammen, som reise, på nyåret blir det mest sannsynlig ny tv.

Noen ganger kjøper vi gave allikevel, dersom vi har råd og ønske om å gi noe. Sambo får speilreflekskamera av meg i år, det er noe vi begge egentlig ønsker seg, og jeg snublet over et tilbud. Penger hadde jeg lagt vekk. Så skal det også sies at de møblene og tven vi skal kjøpe, har vi helt uventet fått endel penger til. Det er noe vi aldri har opplevd, så det ble vi veldig takknemlige for :o)

Jeg forventer ikke noe stort tilbake, det er jeg som har valgt å gi han dette i år. Egentlig skulle han få en god rollon det merke han har parfyme i, og noe sjokoladegreier.

Så i år blir det en stor gave fra meg, men det er ikke normen. Så sant det ikke er noe han ønsker seg veldig, men mye av det er jaktrelatert og der har jeg null peiling og kan ikke kjøpe til han. Det må han gjøre selv.

Gjest Diamonds are a girls best friend
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, og det betyr også heller lite for meg.

Vi gir hverandre "fine" gaver.

I år får han bla en minipc, dvd. brenner til denne og litt til :)

Vet ikke hva jeg får, men det er bla en liten eske, det pleier å skinne veldig i allefall :D

Det går ikke på verdier og hva som bør gis her. Vi har råd til dette og jeg synes det er veldig moro å gi ham fine ting. Han er også av den gamle, romantiske skolen sånn sett, vil ikke kjøpe ting sammen til kjøkkenet og sånn. Han vil handle gave alene og det skal være "gave". Han foretrekker gullsmeden.

:)

Skrevet

Sånne ting liker ikke mannen min å få.... Han liker ikke "dilleting" - men er veldig glad i praktiske gaver, som ullsokker :-)

Dill som han (eller huset) ikke har bruk for får han ikke, men ting jeg mener han trenger, ting han ønsker seg og evt ting som kan spises. :o)

Gjest majas mamma
Skrevet

Min mann får et lommeur. Det er neo han har nevnt at han ønsker seg, men tror ikke han har drømt om at han skal få. Litt i dyreste laget, 3600, men det koster jo såpass. Er ikke hvert år det blir så dyrt da. Jeg tror jeg får et smykke jeg har ønsket meg, han glemte å ta med seg hentelappen da han fløy ut til morran her en dag. Kom stormende inn etter 15 minutter og skulle bare "hente noe han hadde glemt". Og etterpå var lappen borte, men jeg håååååper.......

Skrevet

Min mann får et lommeur. Det er neo han har nevnt at han ønsker seg, men tror ikke han har drømt om at han skal få. Litt i dyreste laget, 3600, men det koster jo såpass. Er ikke hvert år det blir så dyrt da. Jeg tror jeg får et smykke jeg har ønsket meg, han glemte å ta med seg hentelappen da han fløy ut til morran her en dag. Kom stormende inn etter 15 minutter og skulle bare "hente noe han hadde glemt". Og etterpå var lappen borte, men jeg håååååper.......

Da blir det sikkert det du ønsker deg under juletreet :-)

Skrevet

Gubben får presang til over 400.000,- Ikke dårlig eller? (Altså en ny firmabil....) Og så har jeg kjøpt en pysjamas/kose-bukse i tillegg. Her om dagen sa han at han trengte nye sokker. Så da får han nok det også.

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, og det betyr også heller lite for meg.

Vi gir hverandre "fine" gaver.

I år får han bla en minipc, dvd. brenner til denne og litt til :)

Vet ikke hva jeg får, men det er bla en liten eske, det pleier å skinne veldig i allefall :D

Det går ikke på verdier og hva som bør gis her. Vi har råd til dette og jeg synes det er veldig moro å gi ham fine ting. Han er også av den gamle, romantiske skolen sånn sett, vil ikke kjøpe ting sammen til kjøkkenet og sånn. Han vil handle gave alene og det skal være "gave". Han foretrekker gullsmeden.

:)

Det var store gaver - ikke slik vi er vant til - men flott for dere når dere har råd :-)

Jeg har aldri fått sansen for diamanter... sikkert fordi ejg ikke har noen!

Skrevet

Gubben får presang til over 400.000,- Ikke dårlig eller? (Altså en ny firmabil....) Og så har jeg kjøpt en pysjamas/kose-bukse i tillegg. Her om dagen sa han at han trengte nye sokker. Så da får han nok det også.

sokker - pyamas - bil ---- det var ikke dårlig!!!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1260942966' post='4269750]

Vi kjøper ikke gaver bare for å kjøpe. Som oftes har vi noe stort felles vi ønsker oss, og bruker penger på det sammen, som reise, på nyåret blir det mest sannsynlig ny tv.

Noen ganger kjøper vi gave allikevel, dersom vi har råd og ønske om å gi noe. Sambo får speilreflekskamera av meg i år, det er noe vi begge egentlig ønsker seg, og jeg snublet over et tilbud. Penger hadde jeg lagt vekk. Så skal det også sies at de møblene og tven vi skal kjøpe, har vi helt uventet fått endel penger til. Det er noe vi aldri har opplevd, så det ble vi veldig takknemlige for :o)

Jeg forventer ikke noe stort tilbake, det er jeg som har valgt å gi han dette i år. Egentlig skulle han få en god rollon det merke han har parfyme i, og noe sjokoladegreier.

Så i år blir det en stor gave fra meg, men det er ikke normen. Så sant det ikke er noe han ønsker seg veldig, men mye av det er jaktrelatert og der har jeg null peiling og kan ikke kjøpe til han. Det må han gjøre selv.

For to år siden kjøpte vi flatskjerm til hverandre til jul, men det visste vi jo om, og den lå ikke under juletreet - så jeg vet ikke om vi regnet det osm julepresang....

Men speilreflekskamera er jo kjempeflott når det er noe dere har ønsket dere begge to :-)

Skrevet

iphone :)

Uff - vi er helt amatør på sånne ting. Kan absolutt ikke noe om det :-((((

Skrevet

Min samboer får joggedrakt,han er så mye på sykkelturer og trenger en ny. Han får også sokker og boxere. Fra barna får han deodorant og dusjgele :-)

Håper han blir fornøyd!

Skrevet

Min får allwears jakke og bukse. Så skal jeg kjøpe en ting fra hver av ungene til han.

:0)

Ja, han skal få noe fra ungene også. Han sa her en gang i høst at han ønsket seg elektronisk kjøkkenvekt (han som baker maks 2 ganger pr år) - så det tenkte jeg han kunne få av ungene :-)

Skrevet

sokker - pyamas - bil ---- det var ikke dårlig!!!

Nope:-) Så nå ønsker jeg meg bil til bursdagen min *ler*

(Begge bilene trengs virkelig å byttes ut altså:-)

Skrevet

Det varierer veldig hva vi gir til hverandre til jul. Ofte gir vi hverandre noe vi ønsker oss, men som ikke er helt nødvendig. Jeg synes det er et greit signal overfor barna at vi ikke bare går og kjøper oss det vi har lyst på, men venter og ønsker oss det til jul, dessuten er det hyggelig å gi noe som mottakeren ønsker seg. Noen ganger kjøper vi oss sammen noe dyrt av denne typen som begge har lyst på. I fjor kjøpte vi oss et nytt objektiv til speilreflekskameraet vårt.

Gjest Diamonds are a girls best friend
Skrevet

Det var store gaver - ikke slik vi er vant til - men flott for dere når dere har råd :-)

Jeg har aldri fått sansen for diamanter... sikkert fordi ejg ikke har noen!

Har ikke hatt sansen for stener i smykker jeg heller før jeg traff min mann. Og det samme med hvit gull.

Men han elsker diamanter og hvit gull og det er det jeg får. Og jeg må si jeg har lært å sette pris på de vakre smykkene.

En pen diamant er nydelig å se på.

Dessuten er det verdier som ikke mister seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...