Gå til innhold

Hva får ektefellen/samboer til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han skal få noe fra ungene også. Han sa her en gang i høst at han ønsket seg elektronisk kjøkkenvekt (han som baker maks 2 ganger pr år) - så det tenkte jeg han kunne få av ungene :-)

Hehe, det er jo en grei gave da. Kan hende han begynner bake enda mer. ;p

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• waxo

4

• AneM1365380603

3

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror det er umulig å si hva som er "vanlig" For det er nok store variasjoner for hva kjærester/samboere/ektefeller gir hverandre til jul.

Det avhenger vel både av økonomi, hva man "trenger, om man har barn, hvorlenge man har kjent hverandre, og hvor mange andre man skal kjøpe til etc.

Man prioriterer sikkert også litt ulikt fra år til år.

Det viktigste er vel at man blir enige seg imellom hva man vil gjøre, så begge føler seg komfortable med at de samsvarer noenlunde mellom hva man gir , og hva man får.....

Da spiller det jo egentlig liten rolle hva andre par gir hverandre..

Skrevet

For oss vil jula også markere at vi endelig flytter sammen for godt, så jeg ønsker å markere det på en måte.

Problemet er budsjettet. Jeg fikk utbetalt etter skatt kr. 13 000 i desember. Husleie, strøm, telefon og studielån gjør at jeg har ca. 2000 igjen til mat og julegaver, og jeg har stor familie på 'hjemplassen' hvor vi skal feire.

Jeg har blitt spurt om å være med å spleise på en dyr gave til foreldrene mine, til flere tusen! Dette vil spise opp hele budsjettet. Broren min som foreslo dette tjener mye mer enn meg. Ja, jeg er i trettiårene og jobber oppimot full stilling.

En gave til 500-1000 til en person blir umulig. Jeg har tenkt på å forstørre litt og ramme inn et bilde fra da vi møttes for første gang, eller spille inn en sang bare til han (jeg driver litt med musikk som hobby)

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å kjøpe PSP Go til sambo, men jeg tror ikke vi kan ta oss råd. Så da blir det i stedet noen småting. Jeg handler inn til han fra familien min også, så der blir det en del nye klær (siden vi har så dårlig råd til slikt ellers). Fra meg vet jeg ikke enda, men jeg kommer nok på noe :)

I fjor fikk han datamaskin til 8000 kroner, så det varierer i forhold til økonomi og behov/ønsker.

Skrevet

Det var store gaver - ikke slik vi er vant til - men flott for dere når dere har råd :-)

Jeg har aldri fått sansen for diamanter... sikkert fordi ejg ikke har noen!

Jeg har heller ikke sansen for diamanter - men det tror jeg ikke er fordi jeg ikk har noen. Jeg har litt røffere stil - tror det hadde sett rart ut på meg ;-)

Skrevet

Jeg har heller ikke sansen for diamanter - men det tror jeg ikke er fordi jeg ikk har noen. Jeg har litt røffere stil - tror det hadde sett rart ut på meg ;-)

''Jeg har heller ikke sansen for diamanter - men det tror jeg ikke er fordi jeg ikk har noen''

Ja, tydeligvis en sammenheng her, for jeg elsker diamanter - og jeg har! ;)

Skrevet

For oss vil jula også markere at vi endelig flytter sammen for godt, så jeg ønsker å markere det på en måte.

Problemet er budsjettet. Jeg fikk utbetalt etter skatt kr. 13 000 i desember. Husleie, strøm, telefon og studielån gjør at jeg har ca. 2000 igjen til mat og julegaver, og jeg har stor familie på 'hjemplassen' hvor vi skal feire.

Jeg har blitt spurt om å være med å spleise på en dyr gave til foreldrene mine, til flere tusen! Dette vil spise opp hele budsjettet. Broren min som foreslo dette tjener mye mer enn meg. Ja, jeg er i trettiårene og jobber oppimot full stilling.

En gave til 500-1000 til en person blir umulig. Jeg har tenkt på å forstørre litt og ramme inn et bilde fra da vi møttes for første gang, eller spille inn en sang bare til han (jeg driver litt med musikk som hobby)

''Jeg har tenkt på å forstørre litt og ramme inn et bilde fra da vi møttes for første gang, eller spille inn en sang bare til han (jeg driver litt med musikk som hobby)''

Det er slike personlige gaver som jeg ville elsket å få! :o)

Skrevet

Store dyre ting synes jeg heller man kan kjøpe sammen.

Små, koselige rimelige ting som man vet den andre liker ligger det som regel på her hos oss.

Skrevet

Det var store gaver - ikke slik vi er vant til - men flott for dere når dere har råd :-)

Jeg har aldri fått sansen for diamanter... sikkert fordi ejg ikke har noen!

Jeg har ikke sansen for dem fordi jeg kronisk mister alle slike småting. Bedre å miste noe som ikke var kjempedyrt :)

Skrevet

I år får mannen skyttersko - det ønsker han seg. De koster 2600,- og er definitivt i overkant av det jeg pleier å kjøpe.

Han gir meg oftere dyrere gaver (PC bl.a.), men da er det gjerne ting jeg uansett trengte :)

Vanligvis ligger det jeg kjøper til ham på rundt 1000,-. Gaven i år er noe han hadde kjøpt seg selv om han ikke får det, så da anser jeg det som vel anvendte penger :)

Og ikke bry deg om hva andre gir. Det som er viktig er hva du og mannen din føler er det rette for dere :)

Skrevet

Uff - vi er helt amatør på sånne ting. Kan absolutt ikke noe om det :-((((

Jeg også, men mannen min får det til jul av meg. Han elsker slike duppeditter :)

Skrevet

Å, kanskje jeg kan få noen tips i denne tråden :o)

Han ønsker seg skjeggtrimmer så det skal han få, men jeg må en litt mer personlig gave også. Hehe

Skrevet

Å, kanskje jeg kan få noen tips i denne tråden :o)

Han ønsker seg skjeggtrimmer så det skal han få, men jeg må en litt mer personlig gave også. Hehe

Jeg kjøper som regel for ca 1000 kr. Han kjøper vel for omtrent det samme, innimellom kanskje litt mer.

Skrevet

Den beste julegaven jeg har fått av samboeren er en halv oppvaskmaskin. Han fikk den andre halvparten av meg. Vi hadde flyttet sammen tidligere det året, og ingen av oss har noensinne sett poenget med å vaske opp.

Vi pleier å gi hverandre noe i 200-400 kr klassen under treet, og gjerne kjøpe noe større felles i tillegg. I år blir det romjul/nyttårstur til London.

Gjest Harry jeg?
Skrevet

Om jeg hadde hatt kjæreste hadde jeg lagt til side 500,- NOK pr. måned og gitt en kjempepresang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...