Gå til innhold

Quiz: Valuta før Euro'en kom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bommet på Malta og Tsjekkia. Dette er jo barnelærdom - er forsåvidt enig i kommentarern din om alder...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Bomma på to. Frankrike og Østerrike. Må vel begynne å bli gammel jeg også da?! :-O

Skrevet

Jeg klarte alle 10, men var ikke helt sikker på Portugal og Tsjekkia.

Skrevet

Jeg tørr ikke si hva jeg fikk! Trøster meg med at det beviser at jeg er ung;) (eller evnt dum.. :/ )..

Skrevet

Jeg tørr ikke si hva jeg fikk! Trøster meg med at det beviser at jeg er ung;) (eller evnt dum.. :/ )..

;-)

Skrevet

Bommet på Tsjekkia som er det eneste stedet jeg ikke har vært. Euroen er da ikke sååå gammel? Jeg er et stykke under 30.

Skrevet

Jeg måtte også tippe på Malta, men var sikker på alle de andre. Gjettet feil på Malta. Der har jeg ikke vært, heller. Flere av de andre landene har jeg vært i mens de hadde den gamle valutaen.

Jeg har sikkert noen småmynter hjemme, kanskje jeg skulle supplere med norske tiøringer og kobberpenger og lage et museumsalbum...

Jeg husker norske femkronersedler. Men ikke si det til noen.

Skrevet

10 av 10 her. :o) De 8 første kunne jeg (noen av dem først når jeg så alternativene), de to siste, Malta og Tsjekkia var gjetting.

Skrevet

Jeg måtte også tippe på Malta, men var sikker på alle de andre. Gjettet feil på Malta. Der har jeg ikke vært, heller. Flere av de andre landene har jeg vært i mens de hadde den gamle valutaen.

Jeg har sikkert noen småmynter hjemme, kanskje jeg skulle supplere med norske tiøringer og kobberpenger og lage et museumsalbum...

Jeg husker norske femkronersedler. Men ikke si det til noen.

*låser munnen og kaster vekk nøkkelen*

Mitt minne strekker seg kun till ettøringer og toøringer;-)

Skrevet

*låser munnen og kaster vekk nøkkelen*

Mitt minne strekker seg kun till ettøringer og toøringer;-)

Kobbermyntene var jo fine - med dyrebilder...

Skrevet

10 av 10 her også! Jeg var på Inter Rail flere ganger før Euro ble innført, og har også vært på Malta. Jeg velger å kalle det erfaring (og ikke høy alder).

Skrevet

Kobbermyntene var jo fine - med dyrebilder...

Jeg husker 5-øringen med elgen, og 10-øringen med bie på :-)

Skrevet

10/10 her også :-)

Var ikke særlig vanskelig, har jo vært i de fleste landene og betalt med annet enn Euro :-)

Skrevet

He, he - jeg fikk også 10 av 10, og gjettet på Malta ;)

Skrevet

Jeg husker 5-øringen med elgen, og 10-øringen med bie på :-)

Ettøringen hadde ekorn og toøringen tiur:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...