Gå til innhold

Gi mindre julegave enn hva jeg får

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært opptatt av dyre gaver. Verken å få eller gi. Det er tanken som teller for meg. Jeg har i grunnen heller aldri opplevd å motta spesielt dyre gaver. Ikke en gang av foreldrene mine.

Selv får jeg stadig høre jeg er "flink med gaver". Dvs at jeg gir gaver jeg vet betyr noe for vedkommende og som det ligger tanker bak.

Nå har jeg nettopp fått meg ny kjæreste. Han fikk også en "tankefull", fin gave,. Den kostet ikke mer en rett i underkant av 300 kr. Av ham fikk jeg derimot en gave til flere tusen (dette var et par måneder etter hans bursdag). Jeg ble rett og slett "dårlig". Det betyr jo ikke at jeg ikke ble glad, men innerst inne syntes jeg det var unødvendig.

Nå er jeg litt i tvil når det kommer til julegaven hans. Tenkte på en søt gave til rett rundt 200 kr, men blir det rett og slett gjerrig mtp den dyre gaven jeg fikk av ham? Ingen av oss har spesielt god råd. Hva synes dere?

Skrevet

Det kommer an på hvor god råd man har og hvor gammel man er mener jeg. Er man 20 år og student er det jo svært begrenset hva man har råd til å punge ut med, er man 30 år og i full jobb med rimelig god råd må jeg innrømme at det virker noe gnient å gi partneren sin en julegave til 200,-...

Med mindre dette er noe man avtaler og at det går begge veier selvfølgelig. Flisa og Flisgubben (tidligere dolere) hadde vel en avtale på at julegavene til hverandre ikke skulle koste mer enn 20,- tror jeg. :o)

Gjest Ò jul med din glede
Skrevet

Det kommer an på hvor god råd man har og hvor gammel man er mener jeg. Er man 20 år og student er det jo svært begrenset hva man har råd til å punge ut med, er man 30 år og i full jobb med rimelig god råd må jeg innrømme at det virker noe gnient å gi partneren sin en julegave til 200,-...

Med mindre dette er noe man avtaler og at det går begge veier selvfølgelig. Flisa og Flisgubben (tidligere dolere) hadde vel en avtale på at julegavene til hverandre ikke skulle koste mer enn 20,- tror jeg. :o)

For så lite som en tyvekroning så blir vel problemene heller motsatt da, å finne noe ok til den pengen (ikke noe poeng å bare kjøpe noe for å kjøpe noe der heller vel) ;)

Da hadde jeg heller hatt det i kortene at det skulle være en "liten gave", og så kunne en kjøpt en konfekteske eller noe. Sånne toffefeegoddis på Europris, en pakke med tre stk esker, koster vel i underkant av 70.- kr. tror jeg

Men meg om det :)

Skrevet

Du er sikkert flink :-)

Synes ofte gavene blir for dyre jeg,det er tross alt tanken som teller.

Skrevet

Å ta i mot kan være minst like utfordrende som å gi.

Om han satte pris på å gi deg en fin og dyr gave, synes jeg du skal ta i mot med takknemlighet. Har du derimot følelsen av at han synes du bør gi like dyrt eller at det er ubalanse, bør du kanskje ta det opp med ham, men her bør du trå varsomt.

Skrevet

For så lite som en tyvekroning så blir vel problemene heller motsatt da, å finne noe ok til den pengen (ikke noe poeng å bare kjøpe noe for å kjøpe noe der heller vel) ;)

Da hadde jeg heller hatt det i kortene at det skulle være en "liten gave", og så kunne en kjøpt en konfekteske eller noe. Sånne toffefeegoddis på Europris, en pakke med tre stk esker, koster vel i underkant av 70.- kr. tror jeg

Men meg om det :)

''Da hadde jeg heller hatt det i kortene at det skulle være en "liten gave", og så kunne en kjøpt en konfekteske eller noe. Sånne toffefeegoddis på Europris, en pakke med tre stk esker, koster vel i underkant av 70.- kr. tror jeg''

En "vanlig" konfekteske synes jeg er sånn "helt i siste liten for vi har egentlig ikke tenkt på deg"-gave. Noe annet er det dersom det er en konfekt avsender vet jeg liker spesielt godt slik at det ligger litt omtanke bak. Men meg om det. :o)

Gjest Ò jul med din glede
Skrevet

''Da hadde jeg heller hatt det i kortene at det skulle være en "liten gave", og så kunne en kjøpt en konfekteske eller noe. Sånne toffefeegoddis på Europris, en pakke med tre stk esker, koster vel i underkant av 70.- kr. tror jeg''

En "vanlig" konfekteske synes jeg er sånn "helt i siste liten for vi har egentlig ikke tenkt på deg"-gave. Noe annet er det dersom det er en konfekt avsender vet jeg liker spesielt godt slik at det ligger litt omtanke bak. Men meg om det. :o)

Nå er det slik at JEG liker å legge litt sjel i gavene jeg kjøper. Men du nevnte dette med tyvekroning og da synes jeg det er like greit å kjøpe en boks godter som å prøve å finne noe brukanes til en tyvekroning :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nå er det slik at JEG liker å legge litt sjel i gavene jeg kjøper. Men du nevnte dette med tyvekroning og da synes jeg det er like greit å kjøpe en boks godter som å prøve å finne noe brukanes til en tyvekroning :)

Litt av opplegget med den 20 kronersgaven var å være kreativ, så vidt jeg husker. Det skulle mao ikke være noe lettvindt, men en liten konkuranse eller utfordring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...