Gå til innhold

hva er grunnen til at jeg plutselig brekker meg?

Anbefalte innlegg

Gjest plutselig kvalm
Skrevet

Jeg har et lite delikat problem. Det hender ofte at jeg skal avgårde for å rekke buss bane, og så bare brekker meg meg. Det føles som sure oppstøt. Ikke morsomt når jeg gikk i byen sammen med en veninne og så måtte jeg plutselig brekke meg. Det føles som om det er sure oppstøt. Kan dette ha noe med at jeg ikke spiser regelmessig å gjøre? Eller hva tror dere det kan være? det kommer så plutselig.

Gjest plutselig kvalm
Skrevet

Spiser du nok mat hver dag?

jeg vet ikke, har mengden en betydning tror du?

Skrevet

jeg vet ikke, har mengden en betydning tror du?

Det er klart at dersom du spiser altfor lite mat så vil ikke magen fungere som den skal. Det kan være magesyre som kommer opp og som gjør at du brekker deg? Det er viktig å spise regelmessig, men enda viktigere at kroppen får den maten den trenger for å kunne fungere normalt. Nå vet ikke jeg om du sliter med spiseforstyrrelser for det sier du ingenting om, så det er godt mulig jeg tar helt feil.... _Hvis_ du har slike problemer, så er det fint å vite det slik at vi kan gi deg bedre svar :)

Gjest plutselig kvalm
Skrevet

Det er klart at dersom du spiser altfor lite mat så vil ikke magen fungere som den skal. Det kan være magesyre som kommer opp og som gjør at du brekker deg? Det er viktig å spise regelmessig, men enda viktigere at kroppen får den maten den trenger for å kunne fungere normalt. Nå vet ikke jeg om du sliter med spiseforstyrrelser for det sier du ingenting om, så det er godt mulig jeg tar helt feil.... _Hvis_ du har slike problemer, så er det fint å vite det slik at vi kan gi deg bedre svar :)

Hei, jeg vet ikke om jeg kan si at jeg har spiseforstyrrelser i tradisjonell forstand. Er ikke i ferd med å slanke meg, eller kaste opp maten eller noe sånt. Men jeg har ofte problemer med å spise, spesielt om morningen. Har perioder hvor absolutt ingenting smaker noe godt, og jeg bare lar være å spise. Så det blir veldig uregelmessige måltider, men vet ikke om jeg totalt får i meg for lite mat.

Skrevet

Jeg blir kvalm om jeg feks drikker kaffe eller te på tom mage. Eller hvis jeg tar noen slags tabletter, vitaminer el på tom mage.

Er heller ikke sulten om morgenen, men klarer ei skive med syltetøy.

Skrevet

Hei, jeg vet ikke om jeg kan si at jeg har spiseforstyrrelser i tradisjonell forstand. Er ikke i ferd med å slanke meg, eller kaste opp maten eller noe sånt. Men jeg har ofte problemer med å spise, spesielt om morningen. Har perioder hvor absolutt ingenting smaker noe godt, og jeg bare lar være å spise. Så det blir veldig uregelmessige måltider, men vet ikke om jeg totalt får i meg for lite mat.

Ok, har du sjekket opp hvorfor du ikke har matlyst? Kanskje det kan være fysiske årsaker til det? Frokosten er det viktigste måltidet, men kanskje også det måltidet man har minst lyst på ;-)

Vi har løst det her hjemme ved å lage en deilig smoothie hver morgen (ikke i helga for da står vi opp senere og er sultne!). Kjør frosne blåbær og jordbær i blender (kjøpes i ferdige poser i matbutikker) sammen med litt havregryn, yoghurt naturell og appelsinjuice og/eller eplejuice. Nyyyydelig godt og friskt på morrakvisten :)

Skrevet

Jeg (selv når jeg ikke er gravid) brekker meg av å puste kjølig luft raskt (som for eksempel når jeg går raskt eller løper).

Litt sært!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...