Gå til innhold

Hvorfor blir menn gynekologer?

Anbefalte innlegg

Gjest Bydel Alna
Skrevet

Hva er det med yrket som tiltrekker menn? Er det spesielt glad i damer, eller er det kun det faglige som tiltrekker dem?

Er det mange kvinner som er urologer også?

Skrevet

Det er jo mye interessant innenfor gynekologi. Inkludert graviditet og fødsel. Tror ikke det er for å se mus iallefall. Det må de jo bli fort lei av. Og med alle mulige rare symptomer og gullspray på(jfr vandrevits), så må det jo heller virke frastøtende enn opphissende.

Skrevet

Det kan da ikke være så rart at noen(uansett kjønn) er interessert i å studere de fantastiske organene som kan frembringe barn? :)

Gjest tjahaaaaaaaaaaaaaaaah
Skrevet

Tror det blir litt flaut om en blri det av seksuelle grunner, men ikke godt å vite, er vel noen som blir det pga d...

ulempen med å være gynekolog og urolog

er rett og slett at kjønn blir så vanlig, de tenker mer på det som et kasus enn et seksuelt organ og kanskje mister de da litt tenningen?

De må i alle fall kople ut slike lyster når de undersøker pasienter.

Gjest Bydel Alna
Skrevet

Det kan da ikke være så rart at noen(uansett kjønn) er interessert i å studere de fantastiske organene som kan frembringe barn? :)

De kan jo studere penis også, det bidrar jo til å skape barn det også.

Skrevet

Gynekolg = spesialist innenfor fødselshjelp og kvinnesykdommer

Urolog = spesialist på sydommer i urinveiene til både menn og kvinner og på det mannlige kjønnsorgan

En gynekolog har dermed liten nærkontakt med peniser i arbeidstiden.

Skrevet

Ja? Det finnes jo de som gjør det også.

Gjest Cry me a river
Skrevet

De ønsker å spesialisere seg i noe. Alle kan ikke bli psykiater.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg vil tro det faglige. Hva ellers?

Jeg foretrekker forresten å gå til mannlig gynekolog.

Gjest Bydel Alna
Skrevet

Jeg vil tro det faglige. Hva ellers?

Jeg foretrekker forresten å gå til mannlig gynekolog.

Er enig i det. Føler at de er mer forsiktige mens de kvinnelige gynekologene er så hardhendte. Har møtt mange ubehagelige kvinnelige gynekologer, men de fleste mannlige jeg har vært borti har vært veldig hyggelige.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Er enig i det. Føler at de er mer forsiktige mens de kvinnelige gynekologene er så hardhendte. Har møtt mange ubehagelige kvinnelige gynekologer, men de fleste mannlige jeg har vært borti har vært veldig hyggelige.

Samme erfaring har jeg. :) Altså at de kvinnelige er mer hardhendte og uforsiktige. Så jeg foretrekker helt klart mannlige.

Gjest en diagnose
Skrevet

En venninne av meg, som er lege, sa en gang (halvt i spøk tror jeg, men man vet jo aldri...) følgende

"En mannlig gynekolog er ikke et yrke, men en diagnose".

Skrevet

En venninne av meg, som er lege, sa en gang (halvt i spøk tror jeg, men man vet jo aldri...) følgende

"En mannlig gynekolog er ikke et yrke, men en diagnose".

For noe tøys, synes den uttalelsen sier mest om venninnen din.

Skrevet

Det er nok det faglige, men jeg må innrømme at jeg egenlig synes det er litt rart at en mann velger å bli gynekolog. Jeg vet om et tilfelle der han i utgangspuntet ble det fordi det tente han.

Skrevet

Det er nok det faglige, men jeg må innrømme at jeg egenlig synes det er litt rart at en mann velger å bli gynekolog. Jeg vet om et tilfelle der han i utgangspuntet ble det fordi det tente han.

Dog hører nok det til unntaket.

Skrevet

Spurte en gang en gynekologvenn (mannlig), og han svarte at gynekologi var det eneste faget på skolen han ikke ble hypokonder i :)

Dette var nok spøkefullt ment :)

Kjenner også en kvinnelig urolog. Har ikke spurt henne hvorfor hun valgte den spesialiseringen...

Gjest usja meg
Skrevet

En som gikk i klassen over meg på skolen sa at han skulle bli gynekolog fordi han gledet seg til å se damer kle av seg og ehh ja... brette ut stellet sitt.

I dag er han gynekolog faktisk, men med en forhåpentligvis litt mer moden innstilling.

Jeg selv går ALDRI til andre enn kvinnelige leger/gynekologer når jeg skal ta den type undersøkelser. Var borti en lege en gang som dro ned bh`n og begynte med brystundersøkelse uten at jeg spurte om det. Jeg stoppet han med en gang og dro opp bh`n. Da dro han den ned igjen med en irritert stemme.... og jeg dro den opp. KVALMT ja. Prøvde å klage til fylkeslegen men fikk ikke respons på e-posten jeg sendte. Jeg var bare 21 da det skjedde. Hadde det skjedd nå ville det blitt bruduljer for å si det slik. En blir litt tøffere med årene heldigvis.

Skrevet

Regner med og håper det er pga. det faglige. Det kan ikke være veldig opphissende å se gamle damers hengemus med grått hår, eller unge eller gamle kvinners herpessår, eller kjønnsvorter eller stinkende utflod. Må være et ekkelt yrke tenker jeg. Kunne ikke tenke meg å se inn i ukjentes underliv hele dagen i hvert fall :) men er glad noen gjør det, for hva skulle vi gjort uten dem? Fiksa på stellet sjøl? Hehe..

Jeg synes også mannlige er mer forsiktige enn kvinnlige gynekologer. Men var ikke så gøy å gå til en ung kjekk kar (nyutdannet) som skulle ta ut spiralen min da jeg var 19 år nei.. Hjalp lite at han var usikker også.

Skrevet

Husk på at gynekologi dekker fødselsmedisin, ikke bare underliv.

Fødsler er en sikker bransje, man har en overvekt av friske og lykkelige pasienter, og de kommer ikke tilbake to uker senere for å fortelle at behandlingen ikke virket. Sikkert en fin gruppe å jobbe med :-)

Jeg tror ikke det er skapgriser som starter gynekologisk praksis. De treffer ikke bare unge, vakre jenter som kommer for å vise fram siste nytt i barbering, men også massevis av halvgamle kjerringer med illeluktende utflod og hormonproblemer. Tror ikke det er spesielt opphissende. Man bør nok ha reell interesse for faget og sykdommene for å orke det - akkurat som hvis man er ekspert på f.eks. tarmproblemer.

Jeg tror jeg har møtt to kvinnelige gynekologer. Spesielt den ene var hardhendt og ubarmhjertig. Hun skulle undersøke meg rett etter en kraftig spontanabort og viste ingen nåde, verken verbalt eller fysisk. Jeg tror nok det finnes alle typer hos begge kjønn.

Hvor mange kvinnelige urologer det finnes, aner jeg ikke. Men det er også en sikker bransje, ettersom befolkningen blir eldre og eldre, vil det bli fler og fler gubber med problemer de kan behandle.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Husk på at gynekologi dekker fødselsmedisin, ikke bare underliv.

Fødsler er en sikker bransje, man har en overvekt av friske og lykkelige pasienter, og de kommer ikke tilbake to uker senere for å fortelle at behandlingen ikke virket. Sikkert en fin gruppe å jobbe med :-)

Jeg tror ikke det er skapgriser som starter gynekologisk praksis. De treffer ikke bare unge, vakre jenter som kommer for å vise fram siste nytt i barbering, men også massevis av halvgamle kjerringer med illeluktende utflod og hormonproblemer. Tror ikke det er spesielt opphissende. Man bør nok ha reell interesse for faget og sykdommene for å orke det - akkurat som hvis man er ekspert på f.eks. tarmproblemer.

Jeg tror jeg har møtt to kvinnelige gynekologer. Spesielt den ene var hardhendt og ubarmhjertig. Hun skulle undersøke meg rett etter en kraftig spontanabort og viste ingen nåde, verken verbalt eller fysisk. Jeg tror nok det finnes alle typer hos begge kjønn.

Hvor mange kvinnelige urologer det finnes, aner jeg ikke. Men det er også en sikker bransje, ettersom befolkningen blir eldre og eldre, vil det bli fler og fler gubber med problemer de kan behandle.

''Hvor mange kvinnelige urologer det finnes, aner jeg ikke. Men det er også en sikker bransje, ettersom befolkningen blir eldre og eldre, vil det bli fler og fler gubber med problemer de kan behandle.''

I tillegg er det nå en voksende kvinnelig gruppe pasienter. Det er med fokus på urologiske sykdommer som rammer i hovedsak kvinner, og behandling av inkontinens, der også kirurgisk. Så det er egentlig ikke rart at det er kvinnelige urologer også sånn sett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...