Gå til innhold

Hvorfor blir menn gynekologer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1261035912' post='4270384]

''Hvor mange kvinnelige urologer det finnes, aner jeg ikke. Men det er også en sikker bransje, ettersom befolkningen blir eldre og eldre, vil det bli fler og fler gubber med problemer de kan behandle.''

I tillegg er det nå en voksende kvinnelig gruppe pasienter. Det er med fokus på urologiske sykdommer som rammer i hovedsak kvinner, og behandling av inkontinens, der også kirurgisk. Så det er egentlig ikke rart at det er kvinnelige urologer også sånn sett.

Nei, det har du helt rett i.

Skrevet

Gynekolg = spesialist innenfor fødselshjelp og kvinnesykdommer

Urolog = spesialist på sydommer i urinveiene til både menn og kvinner og på det mannlige kjønnsorgan

En gynekolog har dermed liten nærkontakt med peniser i arbeidstiden.

Jeg tror bydelen her mente at hvorfor ble de ikke da urologer.

Skrevet

Hvorfor velger kvinnelige leger å videreutdanne seg til gynekologer?

Skrevet

Husk på at gynekologi dekker fødselsmedisin, ikke bare underliv.

Fødsler er en sikker bransje, man har en overvekt av friske og lykkelige pasienter, og de kommer ikke tilbake to uker senere for å fortelle at behandlingen ikke virket. Sikkert en fin gruppe å jobbe med :-)

Jeg tror ikke det er skapgriser som starter gynekologisk praksis. De treffer ikke bare unge, vakre jenter som kommer for å vise fram siste nytt i barbering, men også massevis av halvgamle kjerringer med illeluktende utflod og hormonproblemer. Tror ikke det er spesielt opphissende. Man bør nok ha reell interesse for faget og sykdommene for å orke det - akkurat som hvis man er ekspert på f.eks. tarmproblemer.

Jeg tror jeg har møtt to kvinnelige gynekologer. Spesielt den ene var hardhendt og ubarmhjertig. Hun skulle undersøke meg rett etter en kraftig spontanabort og viste ingen nåde, verken verbalt eller fysisk. Jeg tror nok det finnes alle typer hos begge kjønn.

Hvor mange kvinnelige urologer det finnes, aner jeg ikke. Men det er også en sikker bransje, ettersom befolkningen blir eldre og eldre, vil det bli fler og fler gubber med problemer de kan behandle.

''Jeg tror ikke det er skapgriser som starter gynekologisk praksis. De treffer ikke bare unge, vakre jenter som kommer for å vise fram siste nytt i barbering, men også massevis av halvgamle kjerringer med illeluktende utflod og hormonproblemer.''

*fnis*

Skrevet

Hvorfor velger kvinnelige leger å videreutdanne seg til gynekologer?

Fordi de ser på fødselshjelp som et fantastisk, meningsfullt felt å jobbe innenfor

tror

Skrevet

Fordi de ser på fødselshjelp som et fantastisk, meningsfullt felt å jobbe innenfor

tror

Det tror jeg også c",)

Men det er jo underforstått i spørsmålsstillingen at det umulig kan være tilfelle for mannlige gyekologer. Enten er de griser, eller så hadde de ikke noe annet å spesialisere seg innen. Snakk om omvendt diskriminerende tanker ;-)

Skrevet

Det tror jeg også c",)

Men det er jo underforstått i spørsmålsstillingen at det umulig kan være tilfelle for mannlige gyekologer. Enten er de griser, eller så hadde de ikke noe annet å spesialisere seg innen. Snakk om omvendt diskriminerende tanker ;-)

Ja, jeg er enig med deg. Det framgår også av hovedsvaret mitt lenger ned.

Skrevet

Det tror jeg også c",)

Enig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...