Gjest Elextra Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 I så fall hadde jeg aldri i livet vaska dem Gardinene i stua mi blir kjempefine etter vask og trenger ikke stryking, men det er sikkert noen stoffer som blir krøllete etter vask, ja... Har store (veldig høye) lingardiner i stua, som jeg ser for meg må strykes. Har ikke vasket dem ennå.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Har store (veldig høye) lingardiner i stua, som jeg ser for meg må strykes. Har ikke vasket dem ennå.... Lin har jo lett for å bli skrukkete, så jeg er litt usikker der, ja... Men om du vasker dem på 30 grader, finvask, med Milo - og kun med lett sentrifugering så er det mulig de holder seg glatte og fine om du henger dem opp med en gang? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Lin har jo lett for å bli skrukkete, så jeg er litt usikker der, ja... Men om du vasker dem på 30 grader, finvask, med Milo - og kun med lett sentrifugering så er det mulig de holder seg glatte og fine om du henger dem opp med en gang? Kanskje. Har uansett ikke tenkt å vaske dem nå til jul :-). Hvite lingardiner ser nok fortsatt hvite ut i stearinbelysning :-). 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Har store (veldig høye) lingardiner i stua, som jeg ser for meg må strykes. Har ikke vasket dem ennå.... Lingardiner må definitivt strykes vil jeg tro! Lin er jo krøllstoffet nr. 1! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Kanskje. Har uansett ikke tenkt å vaske dem nå til jul :-). Hvite lingardiner ser nok fortsatt hvite ut i stearinbelysning :-). Jeg tror uansett det skal endel til for at gardiner skal bli "skitne" For min del vasker jeg dem bare fordi jeg synes det lukter så deilig støvfritt med nyvaskede gardiner (muligens noe psykisk betinget?) 0 Siter
KaVa Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Tror kanskje det er en dialektform? Jeg er vant til å kalle det nedvask og hadde aldri hørt uttrykket rundvask før min trøndervenninne brukte det Sikkert en dialektting :-) 0 Siter
Gjest hanna min kanna Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Lingardiner må definitivt strykes vil jeg tro! Lin er jo krøllstoffet nr. 1! Jeg har på meg en linkjole i dag som ikke trenger å strykes. 0 Siter
Colette Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Husk at meningen med kvinnefrigjøringen i 70-årene var at vi skulle legge bak oss husmoridealet fra 50-årene:-) Det er med bekymring jeg nå ser at man skal være superhusmor ved siden av full jobb.... Legg dette til side:-) Ikke rart at mange går på en smell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.