Gå til innhold

Nedvask til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall hadde jeg aldri i livet vaska dem ;)

Gardinene i stua mi blir kjempefine etter vask og trenger ikke stryking, men det er sikkert noen stoffer som blir krøllete etter vask, ja...

Har store (veldig høye) lingardiner i stua, som jeg ser for meg må strykes. Har ikke vasket dem ennå....

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

4

• Lillemus

3

• Spirello

2

• Hønemoren

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har store (veldig høye) lingardiner i stua, som jeg ser for meg må strykes. Har ikke vasket dem ennå....

Lin har jo lett for å bli skrukkete, så jeg er litt usikker der, ja...

Men om du vasker dem på 30 grader, finvask, med Milo - og kun med lett sentrifugering så er det mulig de holder seg glatte og fine om du henger dem opp med en gang?

Skrevet

Lin har jo lett for å bli skrukkete, så jeg er litt usikker der, ja...

Men om du vasker dem på 30 grader, finvask, med Milo - og kun med lett sentrifugering så er det mulig de holder seg glatte og fine om du henger dem opp med en gang?

Kanskje. Har uansett ikke tenkt å vaske dem nå til jul :-). Hvite lingardiner ser nok fortsatt hvite ut i stearinbelysning :-).

Skrevet

Lingardiner må definitivt strykes vil jeg tro! Lin er jo krøllstoffet nr. 1!

Skrevet

Kanskje. Har uansett ikke tenkt å vaske dem nå til jul :-). Hvite lingardiner ser nok fortsatt hvite ut i stearinbelysning :-).

Jeg tror uansett det skal endel til for at gardiner skal bli "skitne" ;)

For min del vasker jeg dem bare fordi jeg synes det lukter så deilig støvfritt med nyvaskede gardiner (muligens noe psykisk betinget?) ;)

Skrevet

Tror kanskje det er en dialektform?

Jeg er vant til å kalle det nedvask og hadde aldri hørt uttrykket rundvask før min trøndervenninne brukte det ;)

Sikkert en dialektting :-)

Gjest hanna min kanna
Skrevet

Lingardiner må definitivt strykes vil jeg tro! Lin er jo krøllstoffet nr. 1!

Jeg har på meg en linkjole i dag som ikke trenger å strykes.

Skrevet

Husk at meningen med kvinnefrigjøringen i 70-årene var at vi skulle legge bak oss husmoridealet fra 50-årene:-) Det er med bekymring jeg nå ser at man skal være superhusmor ved siden av full jobb....

Legg dette til side:-) Ikke rart at mange går på en smell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...