Gjest fancYface Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Jeg bare lurer på hvorfor ingen av mine venner tar meg på alvor???? jeg skjønner ikke hvorfor problemet mitt ikke blir tatt på alvor... Om jeg en dag forteller at jeg skal ta mitt eget liv (er kjempe alvorlig når jeg sier det) så ler bare vennene mine av meg og sier: helt sikkert!!! men en dag vil jeg kanskje ta mitt eget liv, og da burde de ha tatt meg på alvor! jeg lider oxo av spiseforstyrelser, (bulimi) men jeg føler at det ikke er noen som vil ta det heller på alvor. Folk tror at jeg har det så fint, folk sier: hun klarer seg altid. Når jeg har tatt for mange piller og skjelver, så bare ler de av meg... men en dag vil ikke jeg klare meg, da vil muren min falle i grus, da vil jeg ikke være her lengere... Jeg lever i en ring, en ring som jeg nok aldri vil komme meg ut av... for jeg har ingen som vil hjelpe meg ut av den ringen, for alle tenker bare på seg selv... Jeg er 14år, og lider av disse problemene. Jeg syntes denne verdnen er helt forferdelig! jeg som liksom skal ha det gøy, det er nå jeg skal leve livet! men hvorfor skal akkurat jeg ha det slik? jeg vet nok svaret, det er fordi jeg fortjener det. Akkurat som på fredag så hadde jeg tatt litt for mange piller (på skolen) så kom det ei venninne til meg å sa: "du burde heller prøve stoff, det er mye bedere enn de pillene du spiser hele tiden! du budre heller prøve noe som har fortere virkning, så du slipper å ta så mange av de pillene..." jeg var nesten så dum å gikk på den... jeg har lovet meg seg å ALDRI ta stoff, men jeg var nesten så dum å gjore det, men er glad jeg ikke gjore det! Men jeg syntes de kunne tatt meg mere på alvor, det er akkurat som de tror jeg tåler alt, alt fra stygge ord til slemme komentarer. Unskyld at jeg er til, unskyld at jeg er stygg... det sier jeg oxo, men alle ler av meg... Hva gjør jeg galt? Unskyld dette forferdelige innlegget!!!! jeg måtte bare få ned noen tanker. unskyld..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danger Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Hvilke piller tar du? Joda, jeg tar deg på alvor, det er en vanskelig verden vi lever i! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hun vanlige Skrevet 26. august 2001 Del Skrevet 26. august 2001 Kjære fancYface.. Du trenger ikke å unnskylde deg for innlegget du skreiv. Det er helt i orden å skrive her. Men det var trist å lese innlegget ditt, for jeg ser at du ikke har det så bra, at du har det vondt. Det er dumt at menneskene rundt deg ikke tar deg på alvor. Du har rett til å bli tatt på alvor. Men mange trur på den myta, dessverre, at mennesker som snakker om å ta livet av seg, de gjøre det ikke. Eller at hvis man virkelig har bestemt seg for å ta sitt liv, så nemner man det ikke til noen. Jeg synes du må finne deg noen som du kan snakke med. Får du profesjonell hjelp for dine problemer? Hvis ikke, kan det være et tips å ta kontakt med helsesøster, elelr kanskje lege som kan hjelpe deg videre? Jeg trur du trenger noen å snakke med, og noen som kan ta deg og problemene dine på alvor. Du fortjener ikke å ha det slik at du har lyst til å ta livet av deg! Livet er ikke bare vondt. Jeg veit at verden ofte kan se veldig mørk ut. Men veit også at der finnes lyspunkt og gode dager. Håper du snart får mange slike. Håper du finner virkelige venner, som veit å sette pris på deg! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Har du noen tanker om hva de skulle gjort eller sagt som du ville tatt som et tegn på at de tok deg på alvor? Hva er å ta på alvor? Hva skal de si? Hva skal de gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fancYface Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Hvilke piller tar du? Joda, jeg tar deg på alvor, det er en vanskelig verden vi lever i! Hei sann. Jeg setter pris på all responsen jeg har fått:) det at jeg burde gå til en lege eller helsesøster, kommer jeg nok aldri til å gjøre! jeg har vansker får og stole på folk, å jeg vet at med mine problemer ville de bare sakt det til foreldra mine... Jeg har lyst til å slutte å ta de dustete pillene. Jeg vet jeg tar for mange av dem (jeg spiser alt som heter piller, og snart vil det kanskje bli sterkere saker...) For jeg vet de gjør meg vondt. Men når jeg ikke har det så fint, så klarer jeg ikke beherske meg selv, da gjør jeg masse dumt, sier kanskje stygge ting, blir helt gal. Men innerst inne vil jeg komme ut, komme ut av denne ringen, men ingen er der for meg... desverre... Men takk igjen, stter utrolig pris på at noen gadd å lese dette tåpelige innelegget! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Hei sann. Jeg setter pris på all responsen jeg har fått:) det at jeg burde gå til en lege eller helsesøster, kommer jeg nok aldri til å gjøre! jeg har vansker får og stole på folk, å jeg vet at med mine problemer ville de bare sakt det til foreldra mine... Jeg har lyst til å slutte å ta de dustete pillene. Jeg vet jeg tar for mange av dem (jeg spiser alt som heter piller, og snart vil det kanskje bli sterkere saker...) For jeg vet de gjør meg vondt. Men når jeg ikke har det så fint, så klarer jeg ikke beherske meg selv, da gjør jeg masse dumt, sier kanskje stygge ting, blir helt gal. Men innerst inne vil jeg komme ut, komme ut av denne ringen, men ingen er der for meg... desverre... Men takk igjen, stter utrolig pris på at noen gadd å lese dette tåpelige innelegget! klem Jeg synes hovedpoenget i ditt inlegg egentlig ikke er hvorfor andre ikke tar deg alvorlig, men at det er noe du ikke mestrer i dagliglivet ditt. Du skriver stadig om de dustete pillene og at du spiser piller. Du skriver også at ei venninne anbefalte deg stoff istedet for piller og dop ville du i hvert fall ikke ha. Men piller er også dop, piller virker annerledes, slik du skriver, og seinere. Det du må ha klart for deg er at piller som regel gjør deg avhengig av dem og er dop det også. Du må så fort som mulig kaste pillene i do. Piller er ikke bra for deg. Har du hørt om pillemissbruk? Pillene kan ødelegge livet ditt. Du har livet foran deg og med dop og piller ødlegger en del mennesker livet sitt. Jeg har sett hva det betyr. Det går ikke veldig fort nedover med pillemisbrukere, men nedover går det hvis du fortsetter med dem. Og dine foreldre vil eterhvert oppdage at du bruker piller, eller lærerne på skolen vil oppdage det. Hvis du har problemer så søk hjelp nå, mens du enda har mulighetene foran deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hun vanlige Skrevet 27. august 2001 Del Skrevet 27. august 2001 Hei sann. Jeg setter pris på all responsen jeg har fått:) det at jeg burde gå til en lege eller helsesøster, kommer jeg nok aldri til å gjøre! jeg har vansker får og stole på folk, å jeg vet at med mine problemer ville de bare sakt det til foreldra mine... Jeg har lyst til å slutte å ta de dustete pillene. Jeg vet jeg tar for mange av dem (jeg spiser alt som heter piller, og snart vil det kanskje bli sterkere saker...) For jeg vet de gjør meg vondt. Men når jeg ikke har det så fint, så klarer jeg ikke beherske meg selv, da gjør jeg masse dumt, sier kanskje stygge ting, blir helt gal. Men innerst inne vil jeg komme ut, komme ut av denne ringen, men ingen er der for meg... desverre... Men takk igjen, stter utrolig pris på at noen gadd å lese dette tåpelige innelegget! klem Hei! Vær så snill..ikke legg tanken på å søke hjelp helt ifra deg! Det kan være veldig veldig tøft å ta mot til seg, det veit jeg..., men til sjuende og sist er det godt å få hjelp! Det er kanskje verd et forsøk, for du vil vel heller ikke ha det slik du har det nå? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
susi2 Skrevet 28. august 2001 Del Skrevet 28. august 2001 Jeg synes hovedpoenget i ditt inlegg egentlig ikke er hvorfor andre ikke tar deg alvorlig, men at det er noe du ikke mestrer i dagliglivet ditt. Du skriver stadig om de dustete pillene og at du spiser piller. Du skriver også at ei venninne anbefalte deg stoff istedet for piller og dop ville du i hvert fall ikke ha. Men piller er også dop, piller virker annerledes, slik du skriver, og seinere. Det du må ha klart for deg er at piller som regel gjør deg avhengig av dem og er dop det også. Du må så fort som mulig kaste pillene i do. Piller er ikke bra for deg. Har du hørt om pillemissbruk? Pillene kan ødelegge livet ditt. Du har livet foran deg og med dop og piller ødlegger en del mennesker livet sitt. Jeg har sett hva det betyr. Det går ikke veldig fort nedover med pillemisbrukere, men nedover går det hvis du fortsetter med dem. Og dine foreldre vil eterhvert oppdage at du bruker piller, eller lærerne på skolen vil oppdage det. Hvis du har problemer så søk hjelp nå, mens du enda har mulighetene foran deg. hei.. skjønner hva du mener..jeg er selv 14 år og har et vektproblem bare d at vekta mi går oppover og ikke nedover... Hver gang jeg står opp om morningen er den første tanken som kommer i hodet " Nå skal jeg på skolen og forresten bare får å gjøre dagen mer jævli så er jeg et stort digert null!" mail: [email protected] du kan maile meg hvis du vil.. koz og lykke til PS! Prøv å slutt med pillene...husk du er unik og hvos vennene dine ikke kan ta deg på alvor er de ikke dine egentlige venner! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 28. august 2001 Del Skrevet 28. august 2001 hei.. skjønner hva du mener..jeg er selv 14 år og har et vektproblem bare d at vekta mi går oppover og ikke nedover... Hver gang jeg står opp om morningen er den første tanken som kommer i hodet " Nå skal jeg på skolen og forresten bare får å gjøre dagen mer jævli så er jeg et stort digert null!" mail: [email protected] du kan maile meg hvis du vil.. koz og lykke til PS! Prøv å slutt med pillene...husk du er unik og hvos vennene dine ikke kan ta deg på alvor er de ikke dine egentlige venner! Først vil jeg si deg noe forferdelig viktig, susi2. Jeg har kopiert en setning fra ditt innlegg som jeg vil kommentere det er følgende: Hver gang jeg står opp om morningen er den første tanken som kommer i hodet " Nå skal jeg på skolen og forresten bare får å gjøre dagen mer jævli så er jeg et stort digert null!" Hver gang du står opp om morgenen skal du tenke: "Nå skal jeg på skolen og jeg er like bra som de andre og jeg er bra slik jeg er." Dette er veldig viktig, det vi tenker inni oss former oss som mennesker. Du er ei jente som ingen kan erstatte og ingen i verden er som akkurat deg. Er alle folk sylfider? I reklamen brukes gutter som modeller som magre jenter uten mager. Ukebladene er helt kvalme nå for tiden jeg kaster opp av alt ift. sositetslivet og kongestoffet. Det tar helt av. Den vanlige ungdom er som deg. Se deg rundt på de på skolen din og folk i livet ellers. Ingen av oss ser ut som de i reklamen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33991-hvorfor-tar-ingen-meg-p%C3%A5-alvor/#findComment-131829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.