Gå til innhold

Forlenget rehabilitering

Anbefalte innlegg

Gjest NAV-kunde
Skrevet

Hvordan går jeg fram for å få forlenget rehabiliteringsperioden utover et år?

Jeg har bestilt legetime, kan jeg regne med at legen har skjemaer osv som sikkert må til for å skrive søknad? (Sa fra hva det gjalt ved bestilling av time) Må jeg selv fylle ut noe?

Finner ikke fremgangsmåte for dette på NAVs sider, bare for krav om rehabilitering, men det har jeg jo fått innvilget.

Skrevet

Du må først ha en time hos NAV, det er de som sitter på skjemaene og de du skal ha dialog med ang forlengelse. Skjemaet tar du med til legen etterpå, som fyller det ut for deg.

Skrevet

Du må først ha en time hos NAV, det er de som sitter på skjemaene og de du skal ha dialog med ang forlengelse. Skjemaet tar du med til legen etterpå, som fyller det ut for deg.

Alle skjema finnes vel på nettet? Hvorfor skal en be om time på Nav for å få et skjema?

Tipper at legen har slike skjema på kontoret sitt...

Skrevet

Alle skjema finnes vel på nettet? Hvorfor skal en be om time på Nav for å få et skjema?

Tipper at legen har slike skjema på kontoret sitt...

Fordi at hvis man er på rehabilitering, så skal man vel tross alt ha en viss dialog med NAV og det er vel strengt tatt dem man blir "enig" med i at man skal søke om en forlengelse...

Gjest NAV har svaret
Skrevet

Først snakke med NAV, gjerne på telefonen, og bli enige om at det faktisk er videre rehab du skal søke på.

Så få time hos legen, så skriver legen ut et skjema som du må levere NAV. Ved forlenging var det ingen skjemaer jeg måtte fylle ut for 4 måneder siden, i alle fall.

MEN: Vær klar over at det er en ny ordning fra 1. mars, arbeidsavklaringspenger, så det _kan_ være noe mer du må gjennom nå enn det var for meg dengang da.

Så ring NAV først, og snakk med saksbehandler.

Gjest NAV-kunde
Skrevet

Først snakke med NAV, gjerne på telefonen, og bli enige om at det faktisk er videre rehab du skal søke på.

Så få time hos legen, så skriver legen ut et skjema som du må levere NAV. Ved forlenging var det ingen skjemaer jeg måtte fylle ut for 4 måneder siden, i alle fall.

MEN: Vær klar over at det er en ny ordning fra 1. mars, arbeidsavklaringspenger, så det _kan_ være noe mer du må gjennom nå enn det var for meg dengang da.

Så ring NAV først, og snakk med saksbehandler.

Jeg ringer og ringer, men ingen tar telefonen.... Det er helt vanvittig.

Gjest NAV har svaret
Skrevet

Jeg ringer og ringer, men ingen tar telefonen.... Det er helt vanvittig.

Ikke på kundesenteret til NAV heller? Det 815-nummeret?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...