Gjest NAV-kunde Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Hvordan går jeg fram for å få forlenget rehabiliteringsperioden utover et år? Jeg har bestilt legetime, kan jeg regne med at legen har skjemaer osv som sikkert må til for å skrive søknad? (Sa fra hva det gjalt ved bestilling av time) Må jeg selv fylle ut noe? Finner ikke fremgangsmåte for dette på NAVs sider, bare for krav om rehabilitering, men det har jeg jo fått innvilget. 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Du må først ha en time hos NAV, det er de som sitter på skjemaene og de du skal ha dialog med ang forlengelse. Skjemaet tar du med til legen etterpå, som fyller det ut for deg. 0 Siter
Helmi Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Du må først ha en time hos NAV, det er de som sitter på skjemaene og de du skal ha dialog med ang forlengelse. Skjemaet tar du med til legen etterpå, som fyller det ut for deg. Alle skjema finnes vel på nettet? Hvorfor skal en be om time på Nav for å få et skjema? Tipper at legen har slike skjema på kontoret sitt... 0 Siter
Bookworm Skrevet 17. desember 2009 Skrevet 17. desember 2009 Alle skjema finnes vel på nettet? Hvorfor skal en be om time på Nav for å få et skjema? Tipper at legen har slike skjema på kontoret sitt... Fordi at hvis man er på rehabilitering, så skal man vel tross alt ha en viss dialog med NAV og det er vel strengt tatt dem man blir "enig" med i at man skal søke om en forlengelse... 0 Siter
Gjest NAV har svaret Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Først snakke med NAV, gjerne på telefonen, og bli enige om at det faktisk er videre rehab du skal søke på. Så få time hos legen, så skriver legen ut et skjema som du må levere NAV. Ved forlenging var det ingen skjemaer jeg måtte fylle ut for 4 måneder siden, i alle fall. MEN: Vær klar over at det er en ny ordning fra 1. mars, arbeidsavklaringspenger, så det _kan_ være noe mer du må gjennom nå enn det var for meg dengang da. Så ring NAV først, og snakk med saksbehandler. 0 Siter
Gjest NAV-kunde Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Først snakke med NAV, gjerne på telefonen, og bli enige om at det faktisk er videre rehab du skal søke på. Så få time hos legen, så skriver legen ut et skjema som du må levere NAV. Ved forlenging var det ingen skjemaer jeg måtte fylle ut for 4 måneder siden, i alle fall. MEN: Vær klar over at det er en ny ordning fra 1. mars, arbeidsavklaringspenger, så det _kan_ være noe mer du må gjennom nå enn det var for meg dengang da. Så ring NAV først, og snakk med saksbehandler. Jeg ringer og ringer, men ingen tar telefonen.... Det er helt vanvittig. 0 Siter
Gjest NAV har svaret Skrevet 19. desember 2009 Skrevet 19. desember 2009 Jeg ringer og ringer, men ingen tar telefonen.... Det er helt vanvittig. Ikke på kundesenteret til NAV heller? Det 815-nummeret? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.