Gå til innhold

Hva gjør jeg med b\virus på pc`en?

Anbefalte innlegg

Gjest Hiroshima
Skrevet

Kjøpte en brukt pc fra seriøst firma i sommer. Den var 1 år gammel og nesten ikke brukt da jeg fikk den i følge leverandøren. Har selv ikke brukt maskinen så mye og har ikke lastet ned noe som helst på den. Kun brukt den til lett surfing og litt e-post behandling. AVG antivirus var installert da jeg fikk den

Nå har jeg allikevel fått et plagsomt virus som gjør at den jobber tregt og skrur seg av i pause modus i hytt og pine. Utrolig irriterende!

Har en garanti på et halvt år. Ville dette gå på garantien? mistenker at dette må være et virus som har ligget latent på pc`en fra før..

Andre alternativ for å bli kvitt viruset? Dukker konstant opp pop-ups som vil ha meg til å betale for dyre antivirusprogrammer for å bli kvitt viruset. Men jeg er redd det bare er lureri. Kan viruset forsvinne ved å laste ned et sånt program?

Skrevet

Har du funnet ut hva viruset heter? (Se på hvilken effekt den har på pc'n din.) Søkt på nett etter hva du kan gjøre for å få det bort?

Gjest Kan være noe herk
Skrevet

Prøv å finn ut navnet på viruset, så søker du på internet (noen ganger vil de hjelpe deg der du har datalinjene dine, med å fortelle hvordan du kan få lastet ned verktøy for å få fjerne viruset)

Når du får tak i riktig verktøy så kjører du det og da skal det ordne med viruset.

Hvis du har problemer med å få lastet ned noe pga maskinen slår seg av og sånn så last ned på en diskett, cd el fra en annen maskin og kjør den i steden

Pass på at antiviruset ditt til enhver tid er oppdattert og i orden

Har du kommet noe lenger selv nå foresten?

(ps. virus bør ikke nødvendigvis komme inn ved nedlasting av farlig materiale, du kan i prinsippet få virus så fort du i det hele tatt går på internet)

Gjest Hiroshima
Skrevet

Prøv å finn ut navnet på viruset, så søker du på internet (noen ganger vil de hjelpe deg der du har datalinjene dine, med å fortelle hvordan du kan få lastet ned verktøy for å få fjerne viruset)

Når du får tak i riktig verktøy så kjører du det og da skal det ordne med viruset.

Hvis du har problemer med å få lastet ned noe pga maskinen slår seg av og sånn så last ned på en diskett, cd el fra en annen maskin og kjør den i steden

(ps. virus bør ikke nødvendigvis komme inn ved nedlasting av farlig materiale, du kan i prinsippet få virus så fort du i det hele tatt går på internet)

Nei har ikke kommet så mye lengre. Var såvidt jeg fikk til å åpne svaret ditt. Men takk for gode råd! Skal prøve å finne ut hvilket virus det err, men tviler på jeg får det til. Er skikkelig lost når det gjelder data, så må nok mest sannsynlig ha hjelp av en Pc doktor!

Gjest Hiroshima
Skrevet

Nei har ikke kommet så mye lengre. Var såvidt jeg fikk til å åpne svaret ditt. Men takk for gode råd! Skal prøve å finne ut hvilket virus det err, men tviler på jeg får det til. Er skikkelig lost når det gjelder data, så må nok mest sannsynlig ha hjelp av en Pc doktor!

Gjest Kan være noe herk
Skrevet

Ok. Fulgte det med Windows på cd da du kjøpte pc`n?

Er du sikker på at det er virus?

Er du sikker på at antivirusen din funker som den skal, at den ikke er deaktivert? Er den oppdattert?

Last ned, hvis du klarer: Ad Aware og Spyboth Search & Destroy fra denne siden http://www.pintoen.com/program/#antivirus Disse programmene skal fjerne spionprogrammer, ormer ol som er vel så skadelige som et virus.

Antivirusprogrammet ditt tar virus, og altså ikke all annen ulumskhet som vi kan få på maskinen vår.

Hvis du er helt blank når det gjelder pc så spørs det om du ikke har mer å hente på å få hjelp. Det koster så det er tråkig da. Har du ingen venner som kan hjelpe deg?

Gjest Hiroshima
Skrevet

Ok. Fulgte det med Windows på cd da du kjøpte pc`n?

Er du sikker på at det er virus?

Er du sikker på at antivirusen din funker som den skal, at den ikke er deaktivert? Er den oppdattert?

Last ned, hvis du klarer: Ad Aware og Spyboth Search & Destroy fra denne siden http://www.pintoen.com/program/#antivirus Disse programmene skal fjerne spionprogrammer, ormer ol som er vel så skadelige som et virus.

Antivirusprogrammet ditt tar virus, og altså ikke all annen ulumskhet som vi kan få på maskinen vår.

Hvis du er helt blank når det gjelder pc så spørs det om du ikke har mer å hente på å få hjelp. Det koster så det er tråkig da. Har du ingen venner som kan hjelpe deg?

Ingen venner som kan hjelpe med dette nei, jeg må nok tilkalle pcdoktor. Firmaet hvor jeg kjøpte pc en vikser også pc`er, så nå håper jeg egentlig jeg kan få noe dekket på garantien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...