Gå til innhold

nick har svelget slangen

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg bedt legen om en valium e.l. i forkant :-).

Valium funker ikke på meg :( Jeg tok en gang tre valium (15 mg tilsammen), og merket ingenting :o

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

12

• Caloni Makaroni

9

• Dorthe

5

• løvinne71

4

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg har også tatt gastroskopi. Det gikk helt glatt. Ingenting å grue seg til. Tren på å puste rolig og dypt gjennom nesen med åpen munn.

Noen sutrer for alt. Litt ubehag må en tåle.

Spørs sikkert hva slags lege og assistent man møter på og sånt, men skrekkscenarioer er lettere å ta til seg enn solskinnshistorier :s

Skrevet

Niks, jeg har ikke noe spesiellt forbruk, og det har aldri vært reagert på dette ifm andre undersøkelser jeg har tatt.

Er du sikker på at du ikke er en gammel doktor ned spesialfelt fordøyelsessykdommer?

He he... Nei jeg er nok ingen gammel doktor !

Og slett ikke spesialist i fordøyelsessystemer.

Men mannen min har også slitt litt med magen, vært oppblåst, hatt luftsmerter/mageknip etc..

Han har tatt prøver og vært til utredning, men ikke noe ble funnet.

Han drikker derimot svært lite alkohol. Så dette ble vel ikke engang vurdert som en årsak til magetrøbbelet...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Faen, jeg skal ta en sånn undersøkelse innen et par-tre mnd, og burde ikke lest dette! *grøsse* Tror jeg må drikke meg full og glemme at jeg har lest det *nikke*.

I følge sambo er det ikke noe problem. Han kjente jo at slangen gikk ned, vi vil jo automatisk svelge, men han mente at han grudde seg mye for noe lite. Og tro meg, han spiller ikke matchomann for meg, jeg har hatt slanger i alle hull jeg ;o), så han forteller meg sannheten.

Lykke til :o)

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1261141635' post='4271194]

I følge sambo er det ikke noe problem. Han kjente jo at slangen gikk ned, vi vil jo automatisk svelge, men han mente at han grudde seg mye for noe lite. Og tro meg, han spiller ikke matchomann for meg, jeg har hatt slanger i alle hull jeg ;o), så han forteller meg sannheten.

Lykke til :o)

''jeg har hatt slanger i alle hull jeg''

Det her kommer jeg til å ha mareritt om i lang tid framover :P Men takk for oppmuntring! :D

Gjest Shira :o)
Skrevet

''jeg har hatt slanger i alle hull jeg''

Det her kommer jeg til å ha mareritt om i lang tid framover :P Men takk for oppmuntring! :D

He he, det var da ikke meningen å gi deg mareritt. For å snu på det, jeg har det helt fint selv om jeg har slanger både her og der. Har dog ikke svelgt den.

Tror det går fint med deg jeg, flinke Caloni :o)

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1261144120' post='4271205]

He he, det var da ikke meningen å gi deg mareritt. For å snu på det, jeg har det helt fint selv om jeg har slanger både her og der. Har dog ikke svelgt den.

Tror det går fint med deg jeg, flinke Caloni :o)

Takk for oppmuntring :)

(Men jeg har fortsatt i bakhodet at nick gjerne utsetter seg for utallige rektoskopier framfor ny gastroskopi)

Skrevet

Faen, jeg skal ta en sånn undersøkelse innen et par-tre mnd, og burde ikke lest dette! *grøsse* Tror jeg må drikke meg full og glemme at jeg har lest det *nikke*.

Mitt ene barn har tatt det - og selv om h*n syntes det var ubehagelig så fikk jeg ikke stort mer utbrodering enn at det var litt ekkelt. Ikke noe i nærheten av hva nick her har opplevd. Tror han må ha vært veldig uheldig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Mitt ene barn har tatt det - og selv om h*n syntes det var ubehagelig så fikk jeg ikke stort mer utbrodering enn at det var litt ekkelt. Ikke noe i nærheten av hva nick her har opplevd. Tror han må ha vært veldig uheldig.

Får krysse fingrene jeg også! Skal ikke se bort i fra at dere får fullt referat her ;)

Skrevet

Får krysse fingrene jeg også! Skal ikke se bort i fra at dere får fullt referat her ;)

En annen mulighet er at nick er litt pysete, da... Mine unger er ganske modige når det gjelder f.eks. sprøyter og slikt.

Uansett var det jo en ubehagelig lege han var utsatt for.

Skrevet

Lege med samlebåndsyn på pasienter. Ingen sjelden rase, nei.

Kanskje assistenten var urolig fordi hun ikke likte å jobbe med ham?

Jeg var gjennom en gastroskopi tidligere i høst, og legen var faktisk svært hyggelig. Det gikk veldig greit tross tårer sikkel og brekninger så hele kroppen krøkte seg sammen. Hørtes vel mest ut som en gammal sau der jeg lå og brekte..

Men neste gang dropper jeg lokalbedøvelsen i halsen, den var bare motbydelig.

Skrevet

Neida, det går så greit så. Bare godta at det er noe i halsen din, og gi opp all motstand.. ;-)

Jeg hadde en teori om det ville gjøre det hele bedre å puste med nesen, men da må man jo lukke svelget, og da klemmer svelget bare mot slangen. Ingen god idé, altså.

Vil ikke anbefale lokalbedøvelsen heller, den får det til å kjennes som om hele halsen svulmer opp, og det er umulig å svelge, pluss at den smaker helt grusomt.

Skal gjennom det hele igjen om et års tid, gruer meg ikke spesielt.

Skrevet

Jeg har også tatt gastroskopi. Det gikk helt glatt. Ingenting å grue seg til. Tren på å puste rolig og dypt gjennom nesen med åpen munn.

Nytter jo ikke å puste gjennom nesen, da klemmer svelget rundt slangen og brekningsrefleksen trigges. :-)

Jeg stakk tunga litt ut, og lot sikkelet bare renne mens jeg pustet dypt og rolig gjennom munnen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Neida, det går så greit så. Bare godta at det er noe i halsen din, og gi opp all motstand.. ;-)

Jeg hadde en teori om det ville gjøre det hele bedre å puste med nesen, men da må man jo lukke svelget, og da klemmer svelget bare mot slangen. Ingen god idé, altså.

Vil ikke anbefale lokalbedøvelsen heller, den får det til å kjennes som om hele halsen svulmer opp, og det er umulig å svelge, pluss at den smaker helt grusomt.

Skal gjennom det hele igjen om et års tid, gruer meg ikke spesielt.

Jeg liker ikke hele den kombinasjonen "neida, gjør ikke vondt" og "bare gi opp all motstand" :P Men godt tips det der med å puste med munnen likevel, om jeg forsto det rett, da.

Skrevet

Lege med samlebåndsyn på pasienter. Ingen sjelden rase, nei.

Kanskje assistenten var urolig fordi hun ikke likte å jobbe med ham?

Jeg var gjennom en gastroskopi tidligere i høst, og legen var faktisk svært hyggelig. Det gikk veldig greit tross tårer sikkel og brekninger så hele kroppen krøkte seg sammen. Hørtes vel mest ut som en gammal sau der jeg lå og brekte..

Men neste gang dropper jeg lokalbedøvelsen i halsen, den var bare motbydelig.

Vakkert er det ikke når manligger der og remjer, det er helt sikkert!

Bedøvelsen var ikke så gal, syntes den var litt mentholaktig.

Skrevet

De gode nyhetene er at det ikke tar så lang tid. Det er overstått på noen minutter.

Er du for jævlig redd så kan du få ei sprøyte, men da må du bli der et par timer etterpå.

Skrevet

Jeg er mann, så jeg har hevd på å sutre hos legen. Jeg hater å spy, så sånne seriebrekninger er noe av det verste jeg vet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er mann, så jeg har hevd på å sutre hos legen. Jeg hater å spy, så sånne seriebrekninger er noe av det verste jeg vet.

Be om at du aldri blir pumpet:(

Jeg ble pumpet pga hastekeisersnitt, fikk ingen bedøvelse, og slangen er endel tykkere enn din var...

Ingen får noensinne pumpe meg sålenge jeg er meg selv bevisst!

Gjest the rattlesnake
Skrevet

Stakkar :(. Har gjort dette mange ganger og kan love deg den undersøkelsen er bedre nå enn før. Da var slangen mye tykkere. Synes ikke det er noe ille jeg, bare jeg slapper av og puster normalt.

Dette er verken farlig eller dødelig :-)

Skrevet

Be om at du aldri blir pumpet:(

Jeg ble pumpet pga hastekeisersnitt, fikk ingen bedøvelse, og slangen er endel tykkere enn din var...

Ingen får noensinne pumpe meg sålenge jeg er meg selv bevisst!

Jeg har en australsk kompis som ble pumpet pga akutt alkoholforgitning. Han ble så sjokkert at han sluttet å drikke i over ei uke!

Det er _lang- tid for en fra Australia!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...