Gå til innhold

Ulike søsken

Anbefalte innlegg

Gjest Bare lurer2
Skrevet

Det er 3 helsøsken. 2 av de har svart hår og brune øyne og 1 av de har blondt hår og blå øyne. Synest dere det er merkelig ?

Skrevet

Nei, jeg kjenner flere slike. Det meste er genetisk enkelt forklarbart med slektninger lengre opp i slekten på begge sider.

Skrevet

Overhodet ikke! Er tante til en søskenflokk på fire - to er blond/blå øyne, en er mørkhåret med mørke øyne og en er en rødhåret (strawberry blonde). Ingenting merkelig med det overhodet.

Skrevet

Nei, det har antakelig en naturlig forklaring i slektsledd lenger bak.

Skrevet

Det er ikke så uvanlig:-)

Men leste om ei som fikk tvillinger. En mørkhudet (mørk hud, svart krøllete hår og brune øyne) og en som var helt blond.

De hadde faktisk samme far. Men det er jo litt mer uvanlig da:-)

Skrevet

''Synest dere det er merkelig ?

''

Nei.

Du skulle sett mine ;)

Skrevet

Dette er nok ganske vanlig. En venninne av meg har 3 barn.

hun er selv mørk med blå øyne, mannen er mørkhåret og har brune øyne (tror jeg).

De to eldste barna har fått fargene til foreldrene, mens den yngste gutten er helt lys både i huden og håret, og har "korketrekkere" uten at noen av foreldrene har krøller..

En annen venninne har to sønner med en mann med arabisk bakgrunn og utseende.

Hun er mellom/mørkblond og blå øyne.

Den ene sønnen er mørk i håret, har brune øyne og ser litt "utenlandsk" ut. Mens den andre er blond og blåøyd, og kunne like gjerne vært "helnorsk"

Skrevet

Jeg har også helsøsken som ikke ligner på meg i det hele tatt. Og min beste venninne fra barndommen var mørk og brunøyd, det samme var broren hennes. Mens søstra var blond og blåøyd. Så nei, jeg syns ikke det er merkelig.

Skrevet

Merkelig? Jeg har fire barn: to har mørkt hår og brune øyne, to er helt lyse og har gråblå øyne. Samme mor og far på alle barna :)

Gjest hanna min kanna
Skrevet

Hvis du ikke finner likheter i familien så kan det være merkelig, men jeg tviler på at du ikke finner både mørk- og lyshåret når du ser på flokken av tanter, onkler og besteforeldre foruten foreldre. Da er det ikke merkelig lenger.

Det hadde vært merkelig hvis et afrikansk par plutselig fikk et barn med lyst hår og blå øne. Da hadde jeg begynt å lure på farskapet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, det er ikke det minste rart, med mindre begge foreldrene er blonde med blå øyne. Jeg regner med at minst en av foreldrene har brunt hår/brune øyne.

Det er ikke det minste merkelig at helsøsken da får ulike farger.

Gjest Ikke uvanlig her
Skrevet

Nei, litt oppsiktsvekkende kanskje, men ikke merkelig

I vår familie på morssiden er det svært mørke mennesker og en lys. Min mor og hennes to brødre ble tatt for å være grekere hele gjengen. Svært mørke, slanke, høye. Så har de en søster, lavere, tykkere, lys.

Slik var det med meg og mine søsken også. Mine søsken er høyere og mørke, jeg er lita og lys.

Jeg har fått to barn og når jeg møtte min nåværende svigemor så spurte hun mannen min om jeg hadde den ene ungen med en utlending *ler* Min eldste sønn er nemmelig veldig mørk (pappan er litt mørk han også) Nesten sort hår, gylden hud, mørke øyevipper osv. Min sønn nr. to er mer lik meg, mørk blond/blond. Gylden i huden og sånn han også, men altså meget lysere. De er altså fra samme far ;)

Så farger er vanlig synes jeg. :)

Skrevet

Hvis du ikke finner likheter i familien så kan det være merkelig, men jeg tviler på at du ikke finner både mørk- og lyshåret når du ser på flokken av tanter, onkler og besteforeldre foruten foreldre. Da er det ikke merkelig lenger.

Det hadde vært merkelig hvis et afrikansk par plutselig fikk et barn med lyst hår og blå øne. Da hadde jeg begynt å lure på farskapet.

Jeg så da akkurat en film fra Sør Afrika hvor et hvitt par fikk et mørkt barn og det var da en sann historie

Gjest white christmas
Skrevet

Jeg så da akkurat en film fra Sør Afrika hvor et hvitt par fikk et mørkt barn og det var da en sann historie

Sikkert en hvit sædcelle som lå igjen etter forrige sex-partner?

:-)

Skrevet

det har vært flere slike historier, men da er det naturlig nok minst en farget person noen generasjoner lenger bak.

Hsuker jeg leste om et fransk (?) par, som begge så helt hvite ut, fikk tvillinger som var én hvit og én med brunere hud og mer afrikanske trekk. Lurer på om det var en afrikansk oldeforelder eller noe slikt.

Selv kjenner jeg en veldig blond blåøyd dame som har fått barn med en syd-europeer som er temmelig mørkhudet og svarthåret til europeer å være. Det ene barnet er veldig lik sin mor i selve trekkene, men har sin fars farger - brun, i huden og mørkt krøllete hår. den andre er superlik faren sin i trekkene, men er blond og lys i huden. Man skulle ikke tro at disse var halvsøsken engang, og så er de helsøsken:-)

Skrevet

Sikkert en hvit sædcelle som lå igjen etter forrige sex-partner?

:-)

Nei, de hadde tre unger og alle var mørke men hun var mye mørkere enn huden enn de andre to. De tok også tester som viste at hun var deres barn. Likevel måtte de gjennom en rettsak for å få bekreftet at hun var hvit, noe hun ikke var og hun ble mobbet ut av skolen osv.

Veldig, veldig bra film, jeg er fæl til å glemme titler.

Den heter Skin

Gjest hanna min kanna
Skrevet

Nei, de hadde tre unger og alle var mørke men hun var mye mørkere enn huden enn de andre to. De tok også tester som viste at hun var deres barn. Likevel måtte de gjennom en rettsak for å få bekreftet at hun var hvit, noe hun ikke var og hun ble mobbet ut av skolen osv.

Veldig, veldig bra film, jeg er fæl til å glemme titler.

Den heter Skin

Da har det helt sikkert vært en mørkhudet person innblandet et eller annet sted. Foreldrene trenger ikke å vite hva deres mødre igjen hadde foretatt seg.

Skrevet

Da har det helt sikkert vært en mørkhudet person innblandet et eller annet sted. Foreldrene trenger ikke å vite hva deres mødre igjen hadde foretatt seg.

De sier jo at alle hvite amerikanere har noen svarte gener også og det samme sa de på filmen at de hvite i sørafrika har og.

Gjest Hiroshima
Skrevet

Vel, kjenner en med far fra Iran og norsk mor som er mørk brunette. Selv fikk han blondt hår og blå øyne. Det viste seg at oldefaren var lys og blond. Så det er nok mulig ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...