Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt et juletre usett?

Jeg svingte innom en selger i dag og ba han finne et bra tre. Han tok ei edelgran som ikke var foldet ut, tittet på det og erklærte at dette blir et bra tre når det åpner seg.

Hvorfor det? Det har bra med greier i toppen og er jevnt i tykkelsen.

Jeg tok det. Han kommenterte at det ikke var ofte folk stolte såpass på han. 500 kr.

Ville du?

hidi, the scorpion
Skrevet

Har falsk tre;)

Men har en tendens til å tro på det gode i mennesker;)

Skrevet

Neppe.

Ikke fordi jeg tror selgeren ville lure meg, men fordi han neppe kan huske hvilke trær som så slik og sånn ut før de ble pakket inn.

Men jeg vurderte i år om jeg skulle ringe til fjellbøndene som selger trær i nabolaget her og bestille et tre:-) Rett og slett fordi utvalget er så lite i høye trær.

Skrevet

Det må da være fryktelig høyt? Vi fikk en flott edelgran på Mester Grønn til 350 kr. Tipper det er 2.10 høyt.

Skrevet

Har falsk tre;)

Men har en tendens til å tro på det gode i mennesker;)

Jeg har brutt tradisjonen. Vi har hatt plasttre de siste årene. det ble sånn der vi bodde før, et ekte tre kostet 3000 kr mot 150 for et i plast.

Skrevet

Neppe.

Ikke fordi jeg tror selgeren ville lure meg, men fordi han neppe kan huske hvilke trær som så slik og sånn ut før de ble pakket inn.

Men jeg vurderte i år om jeg skulle ringe til fjellbøndene som selger trær i nabolaget her og bestille et tre:-) Rett og slett fordi utvalget er så lite i høye trær.

Han sa ikke at han husket, han bare vurderte det på sparket.

Skrevet

Han sa ikke at han husket, han bare vurderte det på sparket.

Hmmmm... skeptisk... Men det er kanskje ikke så stor forskjell på trær i alminnelig stuestørrelse (hvis det var det du hadde)?

Skrevet

Jeg ville trolig ha stolt på at en juletreselger er såpass til fagmann at han kan se om treet er bra eller ikke på denne måten:-) I år har jeg kunstig tre, og slik skal det bli framover:-)

Er spesielt fornøyd med det, etter å ha lest denne artikkelen om 20 000 småkryp i et juletre:

http://www.klikk.no/bolig/hus/article528182.ece

Ikke er de pene heller:-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Det må da være fryktelig høyt? Vi fikk en flott edelgran på Mester Grønn til 350 kr. Tipper det er 2.10 høyt.

Det er alltids noen som har gjort en bedre handel enn meg! Og de er irriterende opplysende om det hele tiden:(

Går det ikke an å virkelig glede seg over en annens mann tre, selv om det var dyrere enn eget tre?

Vet at julen er redusert til handel, men skulle ønske at julen og dens budskap, i det minste kunne skape fred i mellom oss!

Skrevet

Det er alltids noen som har gjort en bedre handel enn meg! Og de er irriterende opplysende om det hele tiden:(

Går det ikke an å virkelig glede seg over en annens mann tre, selv om det var dyrere enn eget tre?

Vet at julen er redusert til handel, men skulle ønske at julen og dens budskap, i det minste kunne skape fred i mellom oss!

''Går det ikke an å virkelig glede seg over en annens mann tre, selv om det var dyrere enn eget tre?''

Det var vel ikke det Niccola sa??

Skrevet

trenger ikke være fryktelig høyt, men er forhåpentligvis et fyldig og flott tre :-) Nick har betalt for kvalitet serru.

Skrevet

Ja. det har jeg gjort de gangene jeg har kjøpt edelgran. De er som regel allerede pakket inn og jeg har aldri fått et stygt et.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Går det ikke an å virkelig glede seg over en annens mann tre, selv om det var dyrere enn eget tre?''

Det var vel ikke det Niccola sa??

''Det må da være fryktelig høyt? Vi fikk en flott edelgran på Mester Grønn til 350 kr. Tipper det er 2.10 høyt.''

Er ikke det å fortelle at mitt tre var høyere og billigere?

Mulig jeg misforstår intensjonen;)

Skrevet

Ja det tror jeg. Jeg har ikke erfaringen som må til for å se om et tre er bra eller ikke, og jeg har mer eller mindre vokst opp med kunstig-tre, og hvis jeg skulle kjøpt meg et tre ville jeg nok stolt på selgeren ja.

så det kunne jeg godt finne på å gjøre.

Skrevet

''Det må da være fryktelig høyt? Vi fikk en flott edelgran på Mester Grønn til 350 kr. Tipper det er 2.10 høyt.''

Men høyere er jo ikke nødvendigvis negativt? ;-)

Skrevet

Ja, man kan trygt si at du misforstår.

Gjest hanna min kanna
Skrevet

Jeg ville trolig ha stolt på at en juletreselger er såpass til fagmann at han kan se om treet er bra eller ikke på denne måten:-) I år har jeg kunstig tre, og slik skal det bli framover:-)

Er spesielt fornøyd med det, etter å ha lest denne artikkelen om 20 000 småkryp i et juletre:

http://www.klikk.no/bolig/hus/article528182.ece

Ikke er de pene heller:-(

Vet du hvor mange småkryp finnes i madrassen din? Jeg vil i hvert fall ikke råde deg til å begynne å telle.

Skrevet

Vet du hvor mange småkryp finnes i madrassen din? Jeg vil i hvert fall ikke råde deg til å begynne å telle.

Ja, det vet jeg:-) Men det er ikke så mange slag. Bare midd:-)

Jeg er ikke hysterisk med småkryp. Men faktum er at jeg har merket at mange av mine hverdagsplanter ikke liker selskap av juletreet og alle småkrypene. Forbausende mange av dem som sier takk for seg etter at juletreet har kommet i hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...