Gå til innhold

Julegave fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpner du den før jul eller legger du den under treet?

Vi er mange, mange på jobben, og alle får maken gave som ble delt ut denne uka, ved at "Harry med tralla" kommer og legger en på hver kontorplass. Min lå på pulten min da jeg kom en morgen. Altså ingen personlig overrekkelse eller personlig utvalgt tting.

I år som i fjor som året før der osv osv åpnet jeg den med én gang...;-)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• Colette

7

• Lillemus

5

• trollemor;o)

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg åpner også slike gaver med en gang. Det kan jo være noe som trives bedre i kjøleskapet enn i romtemperatur:-)

Gjest Koselig å få
Skrevet

Vi har i år og noen ganger før fått en eske mat, det åpnes selvsakt med en gang for en del av det skal jo i kjøleskap.

Uansett, jeg legger aldri gaven fra jobben under treet, den åpner jeg når jeg kommer hjem fra jobb ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

For sent! :-)

Jeg visste egentlig det;)

Skrevet

Jeg åpner også slike gaver med en gang. Det kan jo være noe som trives bedre i kjøleskapet enn i romtemperatur:-)

Husker moren min en gang fikk levert en julestjerne fra arbeidsgiveren på døra en dag like før jul. Søstrene sisters var unge og alene hjemme mens foreldrene var på jobb. Vi tok imot blomsten og gjemte den på en sted hun ikke ville finne den, og én gang per dag pakket vi den opp på toppen og ga den litt vann.

På julaften tok vi den fram og overrakte den. Den hadde ikke tålt flere dagers opphold inne i papiret særlig bra, så den ble fort svært pjuske...

Og min mors sjef (liten familiebedrift) lurte nok på hvorfor hun ikke hadde takket for den...;-)

Skrevet

Vi har i år og noen ganger før fått en eske mat, det åpnes selvsakt med en gang for en del av det skal jo i kjøleskap.

Uansett, jeg legger aldri gaven fra jobben under treet, den åpner jeg når jeg kommer hjem fra jobb ;)

Ja, det er litt rart å ha jobbgaver under treet:-)

Søsteren min er i en jobb der hun får masse "smiskegaver" fra leverandører, og disse ligger jo aldri under treet;-)

Skrevet

Husker moren min en gang fikk levert en julestjerne fra arbeidsgiveren på døra en dag like før jul. Søstrene sisters var unge og alene hjemme mens foreldrene var på jobb. Vi tok imot blomsten og gjemte den på en sted hun ikke ville finne den, og én gang per dag pakket vi den opp på toppen og ga den litt vann.

På julaften tok vi den fram og overrakte den. Den hadde ikke tålt flere dagers opphold inne i papiret særlig bra, så den ble fort svært pjuske...

Og min mors sjef (liten familiebedrift) lurte nok på hvorfor hun ikke hadde takket for den...;-)

Nå er det jo som regel lett å se om det er en blomst som er pakket inn, heldigvis. Og de åpner jeg i hvert fall med en gang:-) Og hvis jeg har mistanke om røkelaks:-)

Skrevet

Gave fra jobben og fra forbindelser åpnes med en gang eller når jeg kommer hjem. Har ikke engang tenkt på å åpne dem julaften.

Skrevet

Jeg får foto.

Snaxy får ei kasse med mat..... Kjedelig mat, hermetikk.... Så den åpnes, og halvparten gis bort.

:0)

Skrevet

Nå er det jo som regel lett å se om det er en blomst som er pakket inn, heldigvis. Og de åpner jeg i hvert fall med en gang:-) Og hvis jeg har mistanke om røkelaks:-)

Ja, i mitt tilfelle ikke bare så vi, men _visste_ at det var en blomst, men vi var for unge og uerfarne til å skjønne bedre:-) og så var vi opplært til at gaver skulle pakkes opp på julaften...,-)

(selv om vi mer enn én gang var på raid i huset for å se om vi fant årets gaver for å klemme litt (mye))

Skrevet

Ja, det er litt rart å ha jobbgaver under treet:-)

Søsteren min er i en jobb der hun får masse "smiskegaver" fra leverandører, og disse ligger jo aldri under treet;-)

Vi får (heldigvis) stort sett bare julehilsener (kort eller mail) fra våre leverandører. De rauseste gir en kalender - noen store og noen litt mindre. Disse blir jo pakket opp med en gang vi mottar dem.

Et unntak: Jeg fikk i går en gave som jeg ikke skjønte hva var. En merkelig rund rull med stoff i forskjellige blånyanser. Bruksanvisningen fortalte meg at denne rullen kunne brukes som både skjerf i halsen og som tørkle på hodet. Tviler på at jeg kommer til å bruke den :-)

Skrevet

Ja, i mitt tilfelle ikke bare så vi, men _visste_ at det var en blomst, men vi var for unge og uerfarne til å skjønne bedre:-) og så var vi opplært til at gaver skulle pakkes opp på julaften...,-)

(selv om vi mer enn én gang var på raid i huset for å se om vi fant årets gaver for å klemme litt (mye))

Ja, jeg skjønte det :-) Dere ville vel bare verne om hemmeligheten helt fram til julaften, og gjorde så godt dere kunne :-)

Skrevet

Jeg får foto.

Snaxy får ei kasse med mat..... Kjedelig mat, hermetikk.... Så den åpnes, og halvparten gis bort.

:0)

Hermetikk??

Skrevet

Vi får (heldigvis) stort sett bare julehilsener (kort eller mail) fra våre leverandører. De rauseste gir en kalender - noen store og noen litt mindre. Disse blir jo pakket opp med en gang vi mottar dem.

Et unntak: Jeg fikk i går en gave som jeg ikke skjønte hva var. En merkelig rund rull med stoff i forskjellige blånyanser. Bruksanvisningen fortalte meg at denne rullen kunne brukes som både skjerf i halsen og som tørkle på hodet. Tviler på at jeg kommer til å bruke den :-)

;-)

Jeg er selv leverandrø (av tjenester), så ingen slike gaver på meg:-)

Skrevet

Ja, jeg skjønte det :-) Dere ville vel bare verne om hemmeligheten helt fram til julaften, og gjorde så godt dere kunne :-)

Ja, tanken bak var god, men resultatet begredelig:-)

Skrevet

Får aldri noe fra jobben så jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Mulig vi alle på avdelingen hadde åpnet dem der og da.

Kjæresten får en stor kasse fra Mega med både mat og hygieniske artikler og den legges ikke under treet nei. :o) Jeg elsker de kassene! For et par dager siden innkasserte jeg ny hudkrem, strømpebukse, shampoo + balsam, tannkrem, håndsåpe, dusjsåpe og vaselin lip-balm. *Fornøyd* Han prøvde seg med et "tar du alt? Kanskje jeg skal pakke inn noe av det og gi bort til jul?" Men det var mitt - bare miiiitt! :o) Det var forøvrig bare en fleip fra hans side altså, i tilfelle noen skulle ta det alvorlig. :o)

Som Flisa pleide å si - "Alt ditt er mitt og alt mitt skal du gi faen i!" ;o)

Skrevet

Hermetikk??

Jepp.... Erter, og faenskap... Og hermestisk frukt. Usj..

Eneste positive er en pose twist, konfekt og en pose seimenn...

Skrevet

Det har hendt at den har ligget under treet, men som regel pakkes den opp hjemme. Vi har noen på jobben som absolutt vil beholde hemmeligheten til jul, så de er veeldig nøye på at ingen pakker opp på jobben og sier til dem hva det er:-)

I år fikk vi en kasse med mat, da gikk det også ut beskjed om at den måtte hjem og i kjøleskap med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...