Gå til innhold

Julegave fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal drive å kjøpe sånt dill hvert år, det må da bli en del penger?

Jeg tror jeg skal foreslå at vi gir pengene til frelsesarmeen i år. Det burde flere gjort.

Etter å ha hatt frelsesarmeen på nært hold som svigerfamilie i mange år, så støtter jeg ikke dem nei :(

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• Colette

7

• Lillemus

5

• trollemor;o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest allergikeren
Skrevet

På min jobb er de ikke pakket inn engang. I år var det sitteunderlag av reinskinn av alle ting....æææætssssjoooooooooo. Den vil jeg ikke ha rett og slett!

Jeg er enig med en annen her, i stedet for å kjøpe masse dill som folk ikke bruker, gi pengene til Redd Bana eller noe sånt.

Skrevet

Etter å ha hatt frelsesarmeen på nært hold som svigerfamilie i mange år, så støtter jeg ikke dem nei :(

Nei, la oss gjøre i det i beste DOL-ånd å skjære alle som driver i frelsesarmeen over en kam!!!!! Fysj, de er sikkert slik som din familie alle sammen, ingen av de gjør en FANTASTISK innsats for de svakeste i samfunnet heller, så la oss drite i de...

Om du ikke vil støtte frelsesarmeen så fines det ganske mange andre å støtte. Jeg tenkte frelsesarmeen fordi de gjør utrolig mye bra her i vår by iallefall.

Men du syns kanskje det er litt mye å ofre ei julegave?

Skrevet

Jeg har alltid åpna dem før jul, gidder ikke legge dem under treet. Forresten er firmagaver teit. Bedriftene burde heller gi en god sum til et veldedig formål enn å kaste bort penger på en kjip laks. Men det er mulig jeg bare har jobba på feil steder. ;)

Jeg hadde ansvaret for innkjøp av julegaver til ansatte i min forrige jobb. Da jeg blei nedstemt for veldedighetsforslaget, sørga jeg i det minste for at det blei organisert innkjøp av vin. ;)

Skrevet

Vi pleier å få 3-4 flasker vin, så det er ingen veldig stor overraskelse :-)

Gjest dolberta
Skrevet

Nei, la oss gjøre i det i beste DOL-ånd å skjære alle som driver i frelsesarmeen over en kam!!!!! Fysj, de er sikkert slik som din familie alle sammen, ingen av de gjør en FANTASTISK innsats for de svakeste i samfunnet heller, så la oss drite i de...

Om du ikke vil støtte frelsesarmeen så fines det ganske mange andre å støtte. Jeg tenkte frelsesarmeen fordi de gjør utrolig mye bra her i vår by iallefall.

he he

Et innlegg i skikkelig "jule-ånd" ;)

Gjest strikkedilla
Skrevet

Vi får velge mellom 6 ulike gaver, som er ordentlige fra f.eks Tilbords eller et skikkelig pledd eller noe, og heldigvis ikke med firmaets logo på...og har også et veldedighetsformål, som vi kan velge å gi pengene!

Så da er det opp til hver enkelt om de "gidder" å få en ting eller gi pengene til andre.

I min forrige jobb, fikk vi alltid en ting med firmaets logo på, og det var teit. Da er det bedre å ikke få noe...

Skrevet

Jeg har alltid åpna dem før jul, gidder ikke legge dem under treet. Forresten er firmagaver teit. Bedriftene burde heller gi en god sum til et veldedig formål enn å kaste bort penger på en kjip laks. Men det er mulig jeg bare har jobba på feil steder. ;)

Jeg hadde ansvaret for innkjøp av julegaver til ansatte i min forrige jobb. Da jeg blei nedstemt for veldedighetsforslaget, sørga jeg i det minste for at det blei organisert innkjøp av vin. ;)

''Bedriftene burde heller gi en god sum til et veldedig formål enn å kaste bort penger på en kjip laks. Men det er mulig jeg bare har jobba på feil steder. ;)''

Vi har aldri fått skikkelig kjipe gaver. Har fått en halvkjip en et par år, men ellers har vi bare fått fine gaver.

Men jeg er likevel enig med deg i prinsippet - jeg ville ha blitt glad dersom vi istedet for gave hadde fått vite at det var gitt kr x per ansatt til et godt formål.

Jeg har faktisk foreslått det overfor ledelsen, men...

Skrevet

På min jobb er de ikke pakket inn engang. I år var det sitteunderlag av reinskinn av alle ting....æææætssssjoooooooooo. Den vil jeg ikke ha rett og slett!

Jeg er enig med en annen her, i stedet for å kjøpe masse dill som folk ikke bruker, gi pengene til Redd Bana eller noe sånt.

Du får sende sitteunderlaget av reinsskinn til meg:-)

Skrevet

he he

Ja, og apropos "juleånd" - lurer på om de også i år skal vise disse to britiske programmene med gretne gamle gubber og kjerringer i jula! *humre humre*

Gjest Frelsesarmeen
Skrevet

Har selv en svigerfamilie hvor nesten alle er soldater i Frelsesarmeen og de er fantastiske mennesker. De som er medlemmer der er som folk flest, noen hyggelige og noen ikke fullt så hyggelige.

Gjest majas mamma
Skrevet

Vi har en juleavslutning med lunsj og kake, og et hyggelig julekort fra avdelingsleder. Skjønt i år fikk jeg ikke noe kort, bare en hilsen på mail. Ingen gaver, og det er kanskje like greit.

Skrevet

Vi fikk et flott ullpledd i år, og det var ikek pakket inn. Vi tar det ikke med dit vi skal julaften, jeg har allerede lagt det i sofaen :-)

Pleier vanligvis å legge firmajulegaven under juletreet.

Skrevet

he he

;-P god jul!

Skrevet

''Men du syns kanskje det er litt mye å ofre ei julegave?''

Mine argumenter om hvorfor jeg føler og tenker slik, tar jeg ikke her i disse søte juletider:-) Men det går på helt andre ting at at jeg ikke liker min eks-svigerfamile.

Jeg støtter mitt lokale fotball-lag til jul, og har kjøpt ei fotballtrøye med autograf til 1500 kr., + 2 kalendere a kr. 200,00 pr. stk. Så det er ikke nok ikke givergleden det står på :-)

Skrevet

Jeg tar gjerne sitteunderlaget jeg! :o)

Skrevet

Hadde jeg fått vin fra arbeidsplassen hadde jeg blitt skuffet. For det første gis det alltid bort rødvin og det drikker jeg ikke, dessuten vet ikke de på arbeidsplassen alltid om man har alkoholproblemer eller ikke. Synes absolutt ikke alkohol er noe å gi bort fra arbeidsplassen.

Forbruksgave eller en gave til veldedighet er det beste.

Skrevet

Nå er det noen år siden vi fikk gave fra jobben - men vi pleide å åpne dem ja - noen ganger var det jo mat i den (spekeskinke eller julemat (oster etc))..

De siste årene har det blitt gitt penger fra ledelsen til Leger uten grenser istedet - det ble visst en del negative tilbakemeldinger på gavene et år - og det synes de fleste er mye bedre!

Skrevet

Hadde jeg fått vin fra arbeidsplassen hadde jeg blitt skuffet. For det første gis det alltid bort rødvin og det drikker jeg ikke, dessuten vet ikke de på arbeidsplassen alltid om man har alkoholproblemer eller ikke. Synes absolutt ikke alkohol er noe å gi bort fra arbeidsplassen.

''For det første gis det alltid bort rødvin ''

Det har jeg lagt merke til også. Nå er ikke det noe problem for meg, for jeg er mest glad i røde viner, men man får nesten aldri hvitvin som gave, enten det er snakk om vertinnegaver eller andre gaver.

Rart i grunnen.

Skrevet

Det skal sies at jeg jobba i en liten bedrift der man hadde relativt god kontroll på hvorvidt kollegaene var alkoholikere eller ikke. ;)

Og vin kan jo byttes! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...