Gå til innhold

Hvilke blomster kjøper dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, her spiser de heldigvis ikke blomster! Verken, hunder, katter, unger eller menn! ;p

Hun er helt vill og har stadig løs mage og egentlig er jeg litt fortvilet. Jeg må klare å holde henne unna alt spisenes og kun få tørrfor

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

45

• morsan

15

• AneM1365380603

13

• Orio

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjøper INGEN blomster til jul, og håper hvert år at jeg ikke får noen heller.

Jeg har sorte fingre, dødsfingre...dreper alt jeg kommer over :( Det er så synd å få noe vakkert og så se de døde restene etter fem dager.

Så jeg kjøper ingen ting, og vil helst ikke ha heller. Eneste jeg er glad i er buketter, de er jo "ment til å dø" liksom :)

''Eneste jeg er glad i er buketter, de er jo "ment til å dø" liksom :)''

Dersom julestjerner eller andre juleplanter står minst like lenge som avskårne blomster, er jeg fornøyd:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Jeg kjøper dem også pga lukten.''

Jeg også:-) Og det blir aldri for mye av den:-)

Blir det aldri for mye av den lukten?

Jeg liker lukta- men jeg har meget god luktesans, og den blir bare for intens for meg.

Skrevet

Jeg liker lukta- men jeg har meget god luktesans, og den blir bare for intens for meg.

Jeg har også meget god luktesans men stikker gjerne nesa helt oppi blomsten *sukk*

Skrevet

Jeg har fått røde julestjerner. De må være røde, enig i det.

Jeg liker julestjerner, de lever så lenge!

:0)

Øøøøh...Julestjerner lever lenge?! Jeg bruker å kalle dem blomsterbukett på rot, for de varer ikke stort lengre enn en bukett.

Jeg har faktisk personlig rekord når det gjelder raskt drap av potteplanter på en julestjerne, jeg drepte den på vei hjem fra butikken. Og det er ikke tull engang. De tåler null frost...!

Skrevet

Den blir for intenst for meg også, når den er på sitt mest "utsprugne". Orket ikke å vente til de var avblomstret i fjor. Når det første som møter meg om morgenen,og det siste som møter meg om kvelden, er den lukten...da blir det nok etter hvert :-)

Annonse

Skrevet

Lever de lenge?

Hm.

Hva er det jeg gjør feil da?

Jeg har faktisk hatt en julestjerne helt frem til neste jul! ;p

Skrevet

Hun er helt vill og har stadig løs mage og egentlig er jeg litt fortvilet. Jeg må klare å holde henne unna alt spisenes og kun få tørrfor

Uff, det er jo litt tungvint....

Skrevet

Grøss...jeg kaster den ut av huset så fort jeg kan - etter nyttårsaften :-(

Skrevet

Øøøøh...Julestjerner lever lenge?! Jeg bruker å kalle dem blomsterbukett på rot, for de varer ikke stort lengre enn en bukett.

Jeg har faktisk personlig rekord når det gjelder raskt drap av potteplanter på en julestjerne, jeg drepte den på vei hjem fra butikken. Og det er ikke tull engang. De tåler null frost...!

Haha, det var ikke lange tiden du hadde den da nei! ;p

Jeg syns julstjernen lever lenge, mulig jeg har veldig flaks... For grønne fingre eier jeg ikke... ;p

Skrevet

De få gangene mine julestjerner har sett fine ut langt uti januar, bare slutter jeg å vanne dem i protest! :-)

Skrevet

Grøss...jeg kaster den ut av huset så fort jeg kan - etter nyttårsaften :-(

Nei, og nei! Du må jo ikke det. Hehe, de er jo så fine. :0)

Skrevet

De få gangene mine julestjerner har sett fine ut langt uti januar, bare slutter jeg å vanne dem i protest! :-)

Hehe, nei jeg har dem så lenge de holder. :0)

Og om de dør, kommer de faktisk opp igjen. ;P

Annonse

Skrevet

Haha, det var ikke lange tiden du hadde den da nei! ;p

Jeg syns julstjernen lever lenge, mulig jeg har veldig flaks... For grønne fingre eier jeg ikke... ;p

Nei. Jeg er veldig striks med med alt som ligner på julepynt. Det åker ut, alt sammen, like etter nyttårsaften :-)

AneM1365380603
Skrevet

Amaryllis er et must, med svibel som god nr. to. Forbinder duften med jul :-).

En stor asalea kjøper jeg også gjerne like før jul. Men vanskelig å få vannet den nok - er flink med å la den stå i vannbad hver dag den første uken, så sklir det ut... men ikke så farlig om den ikke varer vinteren ut.

Kjøper også ofte er par julestjerner, selv om jeg egentlig ikke er så begeistret for dem.

''Kjøper også ofte er par julestjerner, selv om jeg egentlig ikke er så begeistret for dem.''

Den blomsten kjøper jeg aldri, men det dukker som regel opp flere i løpet av jula likevel.

Skrevet

''Kjøper også ofte er par julestjerner, selv om jeg egentlig ikke er så begeistret for dem.''

Den blomsten kjøper jeg aldri, men det dukker som regel opp flere i løpet av jula likevel.

Vet ikke hva det er, men julestjerner føles litt syntetisk og oppbrukt - andre blomster er langt mer levende og "ekte".

Skrevet

Nei. Jeg er veldig striks med med alt som ligner på julepynt. Det åker ut, alt sammen, like etter nyttårsaften :-)

Hehe, ja jeg tar også pynten tidlig på nyåret.

I morgen skal jeg pynte til jul. Blir koslig!

Får treet ditt stå i fred for kattene eller?

:0)

Skrevet

Det har jeg og hatt, men da var det ikke røde blader mer, bare grønne.

Skrevet

Det har jeg og hatt, men da var det ikke røde blader mer, bare grønne.

De blir røde etterhvert, tror jeg. ;p

AneM1365380603
Skrevet

Vet ikke hva det er, men julestjerner føles litt syntetisk og oppbrukt - andre blomster er langt mer levende og "ekte".

Jeg vet ikke hva det er med den blomsten, men den er langtfra min favoritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...